(Videoclip) Schoppenheer - Wajong in Paris

Von Naphoven zit er het dichtstbij met zijn uitleg.
Zelf ben ik als zware adhd er en hsp er gewoon geschikt voor de wajong uitkering en die ben ik nu dan ook aan het aanvragen.
Ik heb muziek gestudeerd en ik word verder overal verder altijd ontslagen omdat ik te chaotisch te verstrooid en te druk ben.
De uitkering is 900 en de wajong is 1100. Je hebt net genoeg geld om te vreten en te slapen in een achterstandswijk.
De hele grap is natuurlijk dat je van een wajong uitkering geen rpostitue van 15000 euro kan kopen.
Oftewel het zijn de fantasieen van een uitkeringstrekker als ik!
Zo moeilijk was ie nie!
Trouwens de EP staat online. Vier van de nummers stonden al online maar ik heb ze opnieuw gemixed en bij sommige nummers ook partijen toegevoegd. Dus ook al kende je ze al. Alle nummers zitten nu in een nieuw jasje.
Te streamen op soundcloud en mocht je me willen steunen zodat ik de uitkering uitkan zijn ze over een week te koop op itunes!
https://soundcloud.com/schoppenheer/sets/simpel-vermaak-voor-simpele

Thnx voor alle reacties en animo!

(Het is veel te laat geworden en dat is de reden waarom deze post vol met grammaticale fouten zit. Moeder Maria vergeef mij)
Overigens voordat jullie allemaal pissig worden, ik moet wel gewoon drie dagen in de week vrijwilligerswerk (eufemisme) doen voor die uitkering. )

Verder is het natuurlijk lekker om te schuren en sarcastisch zout te gooien over de maatschappij en haar ideeen.
Basisinkomen voor iedereen!

Ja, had wel zo'n vermoeden.. :-D

Zelf heb ik ook vrij ernstige medische problemen (gehad). Alleen was de keuringsarts een heel vervelend figuur...
En ook ben ik er niet zo goed in om zielig te doen.. Daarom zit ik nu in de bijstand en niet in een arbeidsongeschiktheidsuitkering.

Waar ik me een beetje aan erger, is dat je wat dweept met je 'beperking'..

Zelf ben ik er altijd heel discreet over. En ik heb best veel bereikt nadat ik een aantal keren behoorlijk ziek was. En heb hard gewerkt aan herstel. Alleen staan inderdaad werkgevers vooral de laatste jaren niet te springen om personeel met een 'rugzakje'..

*edit* Oja, verder respect voor je tracks! :-)

Laatst gewijzigd:
Te belachelijk dat je je over je teksten moet gaan uitleggen maar het siert je.
Er is ook nog altijd zo iets als artistieke vrijheid.
Mensen die aanstoot nemen aan je teksten die overduidelijk met een knipoog zijn bedoeld zijn zeer zielig.
Maar dat het veel stof doet opwaaien betekent dat je iets goeds hebt gemaakt.
Bravo!
en diewerf hoezee

https://nl.wikipedia.org/wiki/Artistieke_vrijheid

Het hoeft niet perse iets goeds te zijn wat stof doet opwaaien.

Knappe track verder, over de tekst heb ik verder geen mening, maar wel over adhd zijn en nergens een baan kunnen behouden, dat was hier bij mij net zo namelijk, alleen werd ik nooit ontslagen maar nam ik zelf altijd ontslag binnen vrij korte tijd. Maar sommige mensen zijn nu eenmaal niet geschikt voor een vaste arbeidsrelatie met een werkgever maar daarentegen uitstekend geschikt om zelfvoorzienend te zijn en mooie dingen op te bouwen. Pas je niet in een kader dan schep je zelf het kader. Is niet voor iedereen weggeleged uiteraard maar zoals het spreekwoord zegt, talent komt altijd boven drijven. Dat bewijst dit draadje ook maar weer.

Waarom? Een mop moet je toch ook niet uitleggen?

En het werk van bijvoorbeeld een schilder zou toch sprekend genoeg kunnen zijn,
zonder je eerst helemaal in de biografie van zo'n kunstenaar te moeten verdiepen?

Maar laat ik nu maar even afronden met mijn reacties hier. Ik heb er genoeg over getypt :-)

Het is heel simpel. Gewoon leren tekstverklaren.

Maar nee dat is te moeilijk. Mensen horen een woord en trekken meteen een conclusie. Terwijl de tekst ruimte laat voor meerdere interpretaties.

Anyway het zat er natuurlijk dik in met mensen die vooral contact hebben met synths ipv mensen.

;)

Wat ik niet snap.. alles wat je verdient wordt toch op je uitkering ingehouden?
Dus dan schiet je er toch niets mee op als men je track koopt op iTunes?

Wat ik niet snap.. alles wat je verdient wordt toch op je uitkering ingehouden?
Dus dan schiet je er toch niets mee op als men je track koopt op iTunes?

Tenzij ie gewoon netzo veel verdiend met intunes als ie binnen krijgt via bijstand of Wajong . Ken die op eigen benen staan.

achzo ja.. zo veel hitpotentie zie ik er nou ook weer niet in
maar je weet nooit..
shoot for the stars, you might end up on the moon

Waar ik me een beetje aan erger, is dat je wat dweept met je 'beperking'..
Het is in de rap best gebruikelijk om met je eigen leed te koop te lopen. Je kunt het ook "putten uit eigen ervaringen" noemen. ;)
Maar nu laat ik dit topic verder maar met rust... ´Het is hier geen politiek forum´ :-)
Je speelt met vuur, zie ginds komt de grote opruimer, ik zie hem al staan! Maar volgens mij is dit geen politiek maar gewoon inhoudelijk, of mag het alleen maar over beats en noten gaan?

het is jammer dat sommige mensen nogal graag hun mond open doen over zaken waar ze duidelijk merkbaar niets of heel weinig van weten
je kan dan toch gewoon beter je mond houden? misschien leer je er juist wat van als je alleen mee leest, hoeft niet, maar kan wel

met politiek heeft dat niks te maken en het verpest wel de sfeer

en dat is hier al eerder gebeurd op dit topic over Wajong, uitkeringstrekkers, enzovooort
en wel logisch dat dat een beetje schoon wordt geveegd!

een lied over Wajong en uitkering en ADHD kan mensen raken die er direct mee te maken hebben, positief en /of negatief, dat hoort er ook een beetje bij

Toen Madonna zong: 'like a virgin' , toen heeft me dat diep geraakt en was een tijdje helemaal uit mijn doen, verdrietig ook =(

"U draait, meneer MarsMusica!"

helaas, ik als DJ dat wordt niks!:dj:

eh, mijn blabla op post 54 gaat absoluut niet over schoppenheer, zijn muziek of zijn teksten

alleen over de reacties van anderen die hier op dit topic te lezen waren (nu niet meer)

Volgens mij ben ik niet echt aan het dwepen of aan het klagen in deze track. Dat heb ik wel jaren gedaan maar dat doe ik niet echt meer.
Volgens mij heb ik juist mijn negatieve ervaringen omgezet in een lekker ironisch poppy en toch avant garde liedje!

Deze hele EP is sowieso wat meer catchy en poppy dan normaal.
Ik ben nu al aan de volgende EP bezig en die is wat serieuzer weer.
Voor ieder wat
En ik voorspel geen vetpot van die itunes inkomens.
Dus dat wordt toch nog wel even uitkering cashen.
Uiteindelijk kan ik wel van mijn creatieve talenten leven. Dat geloof ik wel.

Uiteindelijk kan ik wel van mijn creatieve talenten leven. Dat geloof ik wel.

vooral doorgaan!
ik zie en hoor massa's creativiteit en humor bij alles wat je doet (heb vorige week wat youtube en zo gezien) en beide zijn in mijn leven noodzakelijk om te overleven, je kan er veel kracht uit putten en ik hoop net zo als jij toch ook gewoon ooit de huur en een bord met lekker eten, en in Paris een strakke dure jurk voor je vriendin er van te kunnen betalen!

Je hebt in elk geval talent genoeg. Ik heb in het verleden vaak genoten van jouw scheppingen, SchoppenHeer. Helaas komt de ironie in dit liedje niet zo bij mij aan. Maar misschien ben ik nog niet toe aan je nieuwe werk.

Volgens mij ben ik niet echt aan het dwepen of aan het klagen in deze track.

Zelf moet ik de hele tijd nu denken aan Bart de Graaff (BNN). Vroeger vond ik hem irritant.. Maar toen meer over hem te weten kwam en met zijn bedrijf te maken kreeg, ben ik hem gaan waarderen! Ik respecteer dat hij ondanks alles, heel professioneel, je toch aan het lachen wilde brengen. En tot het einde heeft hij geen slachtofferrol op zich genomen.

Hij staat in mijn lijstje van inspirators..

Verder veel succes met je release! :dj: Het is veel beter dan wat ik tot nu toe muzikaal heb gepresteerd... :-)

Laatst gewijzigd:
Back