Is dit de Yamaha DX7??

Als je al een lekker spelend keyboard hebt, is een TX-7 natuurlijk ook een optie.
En nog een goedkope ook. :D
Er zijn trouwens voldoende DX-7/TX-7 editors te krijgen, die het programmeren
een stuk makkelijker maken. Even op marktplaats of marktplein kijken en je hebt
een Atari ST met DX-editor voor een paar geeljes.
Wil je wat meer uitgeven, kijk dan uit naar een TX-816. Acht DX-7's in 19". Vetter
dan heel wat andere (ook analoge) bakken.

Een goed boek over FM synthese is natuurlijk ook niet weg. Als je de principes
goed begrijpt wordt programmeren heel wat simpeler. ;)

Origineel geplaatst door Slipperman
hmm de dx1 en dx5 zijn niet veel door artiesten gebruikt. DX1 volgens mij door niemand voor zover ik weet. Zeker niet live. IS gewoon TE zwaar mee te nemen.

Ik heb Michael McDonald de DX1 zien bespelen tijdens een optreden van de Doobie Brothers. Dat is inderdaad de enige maal dat ik de synth ooit heb gezien.

En ik denk dat je hem een beetje kan vergelijken met de CS80, die was/is ook beregoed maar véél te zwaar. Wist je trouwens dat de intentionele benoeming van de DX1 CSDX was? De link met de CS duidde op de polyfone aftertouch die beide toestellen bezitten. Achteraf hebben ze er DX1 op geplakt ;) .

Z'n uiterlijk vind ik wel erg gaaf ... mooi houten zijpanelen, alle parameters via LED's weergegeven in een strook bovenaan ... knap. De Akai AX60 had deze interface voor een deel overgenomen ... voor een deel van de prijs van een DX1 :)

:doei:

Origineel geplaatst door Yoozer
Daar heb je toch roadies voor?

en vakbonden...

tony banks over de CS80: "Het is het beste wat ik nu heb staan maar kan er live niets mee. Het ding is gewoon te zwaar en kan dus niet mee touren. Ook kan er niets bovenop gezet worden dus heb ik andere alternatieven moeten zoeken" (later dus Arp Quadra en Prophet 5 als alternatief ;) )

Origineel geplaatst door Slipperman
en vakbonden...

tony banks over de CS80: "Het is het beste wat ik nu heb staan maar kan er live niets mee. Het ding is gewoon te zwaar en kan dus niet mee touren. Ook kan er niets bovenop gezet worden dus heb ik andere alternatieven moeten zoeken" (later dus Arp Quadra en Prophet 5 als alternatief ;) )

Ik kan de brave man best begrijpen. Ik zou het ook niet zien zitten om met de CS80 live te touren. Nochthans deed Vangelis het in 79 wel, in Brussel ... met 2 CS80's :D Arme roadies ... vooral diegene die de bovenste heeft moeten plaatsen is vermoedelijk achteraf invalide verklaard :dubbel:

Brussel: 1979

NB: merk op dat de foto's gespiegeld zijn

Attachments

• brussc_b.jpg
    brussc_b.jpg
    53,8 KB · Bekeken: 97
Back