Probleem memorymoog

Ron70

Ingeburgerd
Ik heb een probleem met mijn memorymoog.

Bij de helft van de geluiden wordt hij echt wel heel vals naarmate de noten hoger worden.
Het gekke is dat hij dat niet heeft bij de rest van de geluiden.
Regelmatig autotune gebruiken maakt niet uit.

Weet iemand wat dit probleem zou kunnen zijn?

Je omschrijving klinkt nog te vaag om een diagnose op afstand te maken. Kun je een voorbeeld posten van het geluid zowel bij een patch die goed gaat en een patch die fout gaat?

ik zou eens kijken of je een onderscheid kan vinden in de geluiden waarbij het fout gaat end e andere.

ik ken de mmoog niet goed, maar misschien afhankelijk van de vco die je gebruikt (1 of 2), of de golfvorm

misschien is de scaling van vco2 gaar, of een bepaalde golfvorm. die dingen zitten toch op chips?

Bedoel je met ' de helft', randomly 50 % van wat presets? Ik denk ook aan een soort scalling probleem wat Leo al zegt.. maar een MM heeft er 3..
Misschien zijn de valse presets juist diegene waar 3 OSC"s gebruikt worden.. of idd specifiek met bepaalde golfvormen.
Met een beetje onderzoeken kun je al best veel dingen uitsluiten.

Zelf had in eens last van een valse Teisco maar dat was toen echt heel simpel te fixen met de scalling opnieuw inregelen., maar er kan natuurlijk meer aan de hand zijn.
Heb je em lang niet gebruikt of kwam het zo ineens?

Bedankt voor de reacties.
Ik ga in ieder geval wat meer onderzoek doen.

Ben inderdaad wat vaag geweest qua omschrijving.
Wat ik bedoelde is dat als je de laagste c aanslaat en daarna de c 4 octaven hoger, het verschil bijna een halve toon is (plus die 4 octaven natuurlijk).
Dat heeft hij voornamelijk met sologeluiden, waar ik overigens regelmatig 3 osc gebruik.
Alledrie osc zijn dan even vals.

Ik gebruik hem trouwens dagelijks en het is gelijkelijk slechter geworden.
Vind het alleen vreemd dat het dan niet bij alle presets gebeurd..

Vind het alleen vreemd dat het dan niet bij alle presets gebeurd..

daar is een logische verklaring voor - kwestie van de presets analyseren en dan kom je echt uit op wat het verschil maakt.

Dat heeft hij voornamelijk met sologeluiden

Ik heb ooit meegemaakt dat de tuning in mono-mode niet juist was, dat heb ik gecorrigeerd door de "monophonic scaling adjustment" op het common analog board uit te voeren. Zie blz 46 van de service manual

ik ken de mmoog niet goed, maar misschien is de scaling van vco2 gaar of een bepaalde golfvorm, die dingen zitten toch op chips?

Wat Leo zegt!

Die heeft er gezien zijn uitspraken dus ook geen snars verstand van :?
Je kunt analyseren tot dat je een ons weegt, er is gewoon iets stuk.
Beste is om dat ding ter reparatie aanbieden en meteen achterstallig onderhoud (voor zover dat nog niet is gedaan) te laten plegen voordat er nog keer manko's op gaan treden.

Ik heb ooit meegemaakt dat de tuning in mono-mode niet juist was, dat heb ik gecorrigeerd door de "monophonic scaling adjustment" op het common analog board uit te voeren. Zie blz 46 van de service manual

Ik ben zelf niet zo technisch dus daar zou ik een kenner naar moeten laten kijken.
Ga eerst nog wel kijken of er qua geluiden iets logisch te vinden is.

Die heeft er gezien zijn uitspraken dus ook geen snars verstand van :?
Je kunt analyseren tot dat je een ons weegt, er is gewoon iets stuk.
Beste is om dat ding ter reparatie aanbieden en meteen achterstallig onderhoud (voor zover dat nog niet is gedaan) te laten plegen voordat er nog keer manko's op gaan treden.

Wat een ongelooflijk slecht advies. Er moet sowieso geanalyseerd worden wat er stuk is, ook de reparateur gaat dit doen. Dus als je zelf al weet dat b.v. het probleem alleen in voice 2 zit scheelt dit reparateur uren en dus reperatie kosten.
Zonder kennis kan je bovendien ook niet kritisch naar het werk en dus de factuur van de reperatie kijken. Zo worden mensen dus genaaid bij auto reperaties...

Wat een ongelooflijk slecht advies. Er moet sowieso geanalyseerd worden wat er stuk is, ook de reparateur gaat dit doen. Dus als je zelf al weet dat b.v. het probleem alleen in voice 2 zit scheelt dit reparateur uren en dus reperatie kosten.
Zonder kennis kan je bovendien ook niet kritisch naar het werk en dus de factuur van de reperatie kijken. Zo worden mensen dus genaaid bij auto reperaties...

JA alles wat je zelf uit kunt zoeken ken je beter maar doen ook . Kennis is macht.

Mono mode vs poly mode vind ik een goed begin om te kijken. Verder misschien iets qua portamento, filter key tracking of hoge resonance standen die roet in het eten gooien. In ieder geval patches die OK klinken en die fout klinken gaan vergelijking qua settings, dan vind je de schuldige wel. En dan zit een reparateur meteen al véél dichter bij het oplossen van het probleem.

Mono mode vs poly mode vind ik een goed begin om te kijken. Verder misschien iets qua portamento, filter key tracking of hoge resonance standen die roet in het eten gooien. In ieder geval patches die OK klinken en die fout klinken gaan vergelijking qua settings, dan vind je de schuldige wel. En dan zit een reparateur meteen al véél dichter bij het oplossen van het probleem.

Heb het gevonden:-)
Zie nu jouw reactie en het is inderdaad de mono mode waar hij in het hoog bijna een halve toon lager klinkt. Bij de poly mode heeft hij daar geen last van.
Ga het probleem nu voorleggen aan m'n reparateur.

Bedankt voor de reacties!

...er is gewoon iets stuk... Wat een know-how hier op het forum. Blz 46 van de service manual, stelt niets voor, is mij ook gelukt. Succes!

...er is gewoon iets stuk... Wat een know-how hier op het forum. Blz 46 van de service manual, stelt niets voor, is mij ook gelukt. Succes!

Ben niet zo heel erg handig dus dat wordt een klusje voor mijn reparateur:-)

Back