Welke betaalbare oscilloscoop gebruiken

Oa in cubase zit/ zat er een
Maar da's niet gratis natuurlijk

DSO138 is voor audio wellicht voldoende, zie ook Youtube en Ebay, of deze review
Zelf heb ik deze ook nog als kit liggen, maar ben er nog niet aan toe gekomen om dit in elkaar te zetten...

Heb deze net besteld. Maar niet als kit maar gewoon alles al gesoldeerd en hopelijk ook getest. Case en adapter erbij en ik was 26/7 dollar kwijt totaal op eBay.

Toch wel erg benieuwd! Iemand hier die hem gebruikt? Zag ook dat ET een firmware upgrade is. Jammer genoeg niet USB op het board want die werkt niet. Dus moet het via zo'n TTL naar USB. Gelukkig heb ik daar 2 van liggen.

Las wel dat er echte en neppers zijn. Maar hoe dat zit met upgraden: geen idee!

En ik moet ook maar eens een analog scoren.

Heb 'm ook, zelfgebouwd (ook het SMD gedeelte) en vorige week ook een acryl case voor binnengekregen en erin gezet. Leuk ding, maar verwacht er niet teveel van... Ik vond 'm wel handig om eens wat golfvormen te bekijken, kijken of ze wel klopten voor het calibreren van een VCO bv.

Oh ja, upgraden kan geloof ik niet meer; vanwege het "neppers" verhaal doen ze dat niet meer dacht ik.

Dank! En Wat je zegt over firmware updates gaat vooral over de toekomst neem
Ik aan? oudere updates zou je toch wel moeten kunnen?

Ik dacht het niet, volgens mij zal alle officiële dso138 bordjes niet meer te up- of downgraden vanwege piraterij. Nieuwe versie=nieuw bordje kopen. Ik denk ook niet dat die updates heel spannend zijn. Als ik wat meer uit een scope wil halen dan ga ik een echte kopen, dit is toch meer leuk speelgoed, niet teveel van verwachten.

Inmiddels zijn we al een tijdje verder....
Heb een oude analoge Philips PM3207 gekocht voor wênugh.
Maar kon de verleiding niet weerstaan een Jones O'Tool Plus in m'n rack te plaatsen.
Een soort scoop/multimeter , erg veelzijdig.
Heb er al menig module zoals VCO's,quantizers en sequencers mee gekalibreerd.

Vind de scope in het filmpje bijzonder leuk. Alleen niet zo eenvoudig aan te komen, zo lijkt het.

Edit: had het bericht hierboven niet gelezen. Bassmaster is al een gelukkige bezitter dus.

Mooi man. Zou de niet plus versie ook nog te verkrijgen zijn?

Nieuwe Mini oscilloscoop van jye Tech,

Dso150, upgrade van de dso138.

25 euro, gratis verzenden en met behuizing en smd voor gesoldeerd. Is nog geen clone van dus soiezo de originele.

http://m.banggood.com/Orignal-JYE-Tech-DS0150-15001K-DSO-SHELL-DIY-Digital-Oscilloscope-Kit-With-Housing-p-1093865.html?p=Y412046449001201609K

http://www.jyetech.com/Products/LcdScope/e150.php

attachment.php

Attachments

• fe492d81-4b05-4f4c-ac64-d650c34d05a9.jpg
    fe492d81-4b05-4f4c-ac64-d650c34d05a9.jpg
    25 KB · Bekeken: 149
Ik ook ben benieuwd, nog 5 tot 7 werkdagen dan heb ik hem. Heb de snellere post voor 70 cent en de verzekering van 50 cent erbij genomen. Wat een prijzen he dat dat kan.

Nieuwe Mini oscilloscoop van jye Tech,

Dso150, upgrade van de dso138.

25 euro, gratis verzenden en met behuizing en smd voor gesoldeerd. Is nog geen clone van dus soiezo de originele.

http://m.banggood.com/Orignal-JYE-Tech-DS0150-15001K-DSO-SHELL-DIY-Digital-Oscilloscope-Kit-With-Housing-p-1093865.html?p=Y412046449001201609K

http://www.jyetech.com/Products/LcdScope/e150.php

attachment.php

Heel nice! Als ik dat eerder wist. Hehehe

Ben net klaar met de case van de 138. Mocht je hem hebben: boor alle 4 de gaten van alle panelen uit. Dus waar de lange boutjes doorheen gaan. 2/3mm totaal. Stapjes van 0,5 mm. En begin vanaf de bovenkant met de boutjes en zorg dat je met de moertjes de pcb een beetje vastzet. Dus voor en na de pcb een moertje. Zodra de pcb te veel tegen de bovenkant aandrukt werken je knoppen en sliders niet meer goed.

Oke we gaan het zien of dat bij dit modelletje ook nodig is.

Gebruik je hem al?

Oke we gaan het zien of dat bij dit modelletje ook nodig is.

Gebruik je hem al?

Denk het niet. Die van jouw ziet er een stuk degelijker uit. Die acryl case van mij is echt een suf doosje wat lijkt dat ze soort van achteraf bedacht hebben met andere maten dan de pcb.

En had je link nog niet gecheckt maar zie nu pas dat je nog moet solderen. Die van mij was plug en play. Dus daar ben ik toch blij mee :D

En echt gebruiken doe ik nog niet. Is om mijn yocto mee te checken maar daar moet ik een nieuwe cpu voor hebben vrees ik.

Wel een 909 kick via yt en mijn iPhone gecheckt. Zag er oké uit. En alles werkt.

Da's raar dat die acryl case niet past, de mijne past juist prima? Heb ik niks bij hoeven schaven of boren. Heb wel een aantal keer het instructie filmpje bekeken (tip: kijk 'm eerst helemaal omdat hij wat fout doet waardoor de case uiteindelijk breekt) en fits like a glove...

Dit filmpje dus:

Zonder dat filmpje had ik er weinig van gebakken... :D

Back