Kopen in bijv. US - Wat is een veilig en voordelig betaalmiddel voor betalingen > US?

conso

Fold it
Kopen in bijv. US - Wat is een veilig en voordelig betaalmiddel voor betalingen > US?

Ik wil een Eurorack modulair setje gaan opbouwen en allereerst wat modules gaan bestellen bij o.a. Analoguehaven. Ik heb weinig ervaring met kopen buiten de EU, en de paar keer dat ik in de US gekocht heb werd door de winkel opgelegd welke manier van betalen ik moest gebruiken.

Nu vraag ik me af wat een veilige en relatief voordelige manier van betalen naar de US is? Ik heb nu een Visa card en een Paypal account. De laatste lijkt me relatief duur voor de wat grotere bedragen. maar er zijn natuurlijk meer opties. Hoe kun je van tevoren zien wat je precies gaat betalen, ook aan extra kosten? Wat gebruiken jullie bijvoorbeeld om de bestelling bij Analoguehaven te betalen?

O ja, het gaat me trouwens niet om info over de btw en de invoerrechten die erbij komen, dat is allemaal al 100 keer te vinden op het forum. Het gaat me om veiligheid van betaalmiddel, wisselkoersen en transactiekosten.

:okdan:

He Pieter,
Analoguehaven is zeer OK en betrouwbaar.
Met creditcard prima. Wisselkoers is eerlijk (paypal is wat dat betreft dus echt een afrader).
Overmaken via bank naar US is ingewikkeld, duurt lang en kost extra (tot ca. 40 E) en wordt niet door alle bedrijven geaccepteerd.
Hou er met creditcard wel rekening mee dat je een maximumtransactiebedrag per maand kan hebben, dat kan lullig zijn als net een synth hebt besteld en je CC wordt in een hotel ineens geweigerd.
Creditcard heeft verder geen transactiekosten.
Verzendwijze kun je bij Analoguehaven zelf kiezen (altijd usps.com nemen).
Je krijgt tevoren een quotation.
Nog een tip: sommige Eurorackmodules zijn in Europa echt goedkoper dan in de US.
Kom maar weer eens langs voor koffie :)

Ha Joost,