Programmeer taal...

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Origineel geplaatst door fuse
In Basic kun je niet fatsoenlijk programmeren omdat de taal zelf al brak is van z'n eigen.
Nu oppassen he!

Basic op een Apple II platvorm is anders erg krachtig (voor die specs).. Vooral in combi met machine code... Maar goed, dat was zesde klas werk.. Ik bedoel groep 8 werk voor de jonkies hier. :)

En nolet? Die session bean grap doet me aan de Tiki bar denken in Head First EJB... ;)

Ik denk dat er in synths het meest gebruik gemaakt word van EPROMs..

btw... Java kiezen omdat het platvorm onafhankelijk is als belangrijkste argument terwijl je weet dat het 100% zeker op een en hetzelfde platvorm blijft draaien.. Dat is philips style!

Java platform onafhankelijk?

Geleufde gij ut? Ikkenie!

Maar ehm GUI dingetjes maken zoals in de Korg's zitten lijkt me erg strafwerk om in assembler te gaan zitten bakken.

En qua DSP code hoef je niet bijster veel te bakken qua synthese algo's. Alle code om grafische meuk te laten zien kosten altijd veel meer tijd en moeite.

Enne C/assembler kun je min of meer door elkaar gebruiken. En dat compileren en in een eeprom frotten. Als je toch genoeg geheugen daarvoor hebt ga je echt niet zitten hannessen om het geoptimaliseerd te krijgen. Alsof het uitmaakt of je LCD 2ms meer duurt qua updaten.

In Basic kun je niet fatsoenlijk programmeren omdat de taal zelf al brak is van z'n eigen.

cosmiques SLAPS fuse...

ik ben Visual Basic programmeur.(bouw op dit moment barcode applicaties en handterminal drivers). en heb ervaring in delphi, visual dataflex, asp, pascal+assembler (vroegah in de scene 2D effecten proggen), en moet op school java doen wat ik echt een schijt-taal vind. Java is 'een beetje' platform onafhankelijk door zijn virtual machine motor.. ja zoek maar op wat da is..

EN WIE HEEFT ZIN OM EEN VST TE PROGGEN? ik wel!

en dan liefst in VB of Delphi zodat ik de volle aandacht aan de Algo's kan schenken en het een beetje leesbaar houdt.

als iemand zich aangesproken voelt, graag even PB naar mij :P

Origineel geplaatst door Nolet
Ik vind C makkelijker dan Java eigenlijk....C++ en Java is ongeveer dezelfde leercurve...

En, ja, dit is de grootste NERD thread van het forum. Tijd voor een goede programmeursgrap! Komt ie:

A boolean passes a friend in the hall, who notes he looks quite depressed. The friend vaguely recalls a recent family tragedy and asks, "Hey, is it true your parents died last week in a Garbage Collection accident?" The boolean replies, "Yeah, and now I've got no place to live, either." The friend is shocked, and asks, "But weren't you in their will?" The boolean sighs and says, "Nope, no will, no inheritance..."

HAHAHAHAHA.....ahum

Ok OK...nog 2 dan....

Session Bean walks into a bar and asks for a Jack Daniels on the rocks...bartender says "I'm afraid I can't serve you any alcohol", and the Session Bean says, "why not ? Are you discriminating against Session Beans ?" and the bartender replies "well, look at the state you're in".

A LinkedList walks into a bar frequented by Vectors, and says to the barman "I'll take a Jack Daniels, on the rocks", and the bartender says "Sorry, we don't serve your type here"

WOEHAHAHAHA....

Ik moet echt een keer een leven gaan krijgen....

Ik kreeg deze week deze Java 'nerdmop' toegestuurd :

Two ints and a Float are in a bar. They spot an attractive Double on her own.
The first int walks up to her. "Hey, baby", he says, "my VM or yours".
She slaps him and he walks back dejected.

The second int walks over. "Hey, cute-stuff, can I cook your Beans for breakfast".
After a quick slapping, he too walks back.

The Float then ambles over casually.
"Were those two primitive types bothering you?", he remarks.

"Yes. I'm so glad you're here", she says.
"They just had no Class!"

:o: 8D:z

hft iemand misschien links waar beschreven wordt hoe je muziek prog met cpp kan mkn?
bedankt alvast...

Origineel geplaatst door cosmiq
EN WIE HEEFT ZIN OM EEN VST TE PROGGEN? ik wel!

en dan liefst in VB of Delphi zodat ik de volle aandacht aan de Algo's kan schenken en het een beetje leesbaar houdt.

als iemand zich aangesproken voelt, graag even PB naar mij :P
het idee is ooit al eens wezen langzweven maar dan specifiek m.b.t. synthedit, nooit verder meer wat van gehoord...
thread van Kevin: https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=17135&highlight=synthedit
met bijbehorende ideeen thread: https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=17142&highlight=synthedit

Origineel geplaatst door [TV]
hft iemand misschien links waar beschreven wordt hoe je muziek prog met cpp kan mkn?
bedankt alvast...

Wat is dit nu weer voor een wazige vraag? (bar slecht nederlands ook nog eens)

Voor de mensen die VST's willen maken zul je toch echt C++ moeten gaan gebruiken. Want de hele VST SDK is voor C++ gemaakt. (Ook voor Delphi maar dat komt omdat ze een interface voor Delphi gemaakt hebben die linkt naar een C++ gemaakte DLL maar 99% van alle VST ontwikkelaars werkt met C++)
En dan gewoon bij Steinberg zelf beginnen. Vanuit daar kom je redelijk snel verder op het VST programmeer pad.

En als je Basic kan proggen leuk, vergeet dan maar dat je ooit iets noemenswaardig kan maken op het gebied van geluid/muziek. En zelfs een beginnend C/C++ programmeur zul je nog heel snel stuk lopen op de complexiteit van programmeren van geluid/muziek programma's. Of je moet er talent voor hebben maar anders zou ik zeggen dat je minstens HBO/WO nivo informatie moet hebben gedaan om op dit vlak iets te kunnen maken waar je zelf tevreden over bent.

Ik heb vroeger in gwbasic op een 8088 (4.77 mhz) eigen 'synth achtige' progies geschreven voor de pc speaker.

Gewoon wat variabelen invoeren en daar modulaties op pitch en tijd loslaten, dat gaf best leuke effecten.
Daar was ik toen best tevreden over.

(alleen op school waren ze niet blij met me omdat ik de klas iedereen gek er mee maakte tijden programmeerlessen)

Je kan met eenvoudig programmeer werk best leuke resultaten behalen, wil je echt vette softsynth's bouwen is C een taal waar je niet omheen kan maar ook kennis van assembler is bittere noodzaak omdat hier ook de 80/20 regel opgaat.

ca 80 procent van de code is geschreven in C om het leesbaar te houden en het makkelijker/sneller codeert en omdat deze code geen snelheidswinst zou behalen al was deze geschreven in assembler.
ca 20 procent van de code is geschreven in assembler omdat deze code zwaar geoptimaliseerd moet zijn om een goede perfomance te behalen. (althans, zo heb ik het geleerd)

Taalkundig of rekenkundig fuse??? Maar volgens mij is het gewoon internet taal, en dat zal jij wel moeten weten als je bijna 10000 berichtjes hebt geplaatst (get a life).

In ieder geval, ik snap niet hoe je C++ kan gebruiken voor het maken van je eigen vst's (ik weet natuurlijk wel dat dat zo is).
Bij mijn opleiding gebruik ik het voornamelijk om complexe wiskundige problemen te vereenvoudigen, maar hoe gebruik je het om een muziek prog te maken? Waar vind ik info daar over?

bedankt

Beste TV. Dat was geen internettaal maar eerder SMS taal. Maar geen touw aan vast te knopen. Ook had je het vertaald naar ABN. Dus als je iets wil vragen zul je duidelijk moeten zijn in wat je bedoeld.

En dat van mijn posts. Ik wordt er ziek van iedere keer te worden aangevallen dat ik veel post. Lijkt me altijd nog mij eigen keuze. (Take a hike, bud)

En hoe je een instrument programmeert?
Als je het als een wiskundig probleem benaderd kun vanuit die hoek het proberen aan te pakken. Ik ken zat wiskundigen die redelijk hun weg wisten te vinden in het maken van programma's en in het bijzonder VST's.

Maar hoe je dat precies doet? Lijkt me logisch dat je zelf eens goed gaat zoeken want alles wat je wilt weten over computers is relatief heel makkelijk te vinden op het internet. Want ik denk niet dat veel mensen hier diep op willen ingaan.

Wat ik nog altijd wil weten is waarvoor 6 trak nou precies GFA-Basic (of similar) wenst(e) in te zetten?

Ja, ik ben giersnieuwig dus 6 trak, mogen we ook weten waarvoor ?
smiley_please.gif

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back