JP 8080 eigenaren

Tom Thomas

Oude club klinkt nog steeds het best
Even een vraagje jongens.

Ik kan voor een leuke prijs een JP 8080 kopen maar hij komt uit verwegistan.
Kan één van jullie's kijken op de achterkant of de voltage waarmee hij werkt van 100 tot 240 loopt ? (100-240)
Anders moet ik met een omvormer gaan werken en dat vind ik minder.

Thanx!

gr. Tom

ik heb een soorgelijk probleem denk ik:confused:

Mn jp8080 komt af van amerika... voltage enzo is daar helemaal anders dat weet ik.
Maar 't schijint dat daar gewoon zon standaard powerkabel in gaat dat in veel electronische toestellen in gaat...

Maar er is dus ergens een switch zodat ik hem op europese voltage normen kan zetten ofzo ? .. Of kan ik dit beter niet riskeren en gewoon zon USA-europe adaptertje kopen -- die dingen kosten toch maar 5-10 euro max - maar je zit wel met een extra blok aan je synth natuurlijk.

Kan er iemand me 100% duidelijkheid geven over dit ?:doei:

Valt wel mee zo'n adapter, let wel op de wattage, is eigenlijk gewoon een "verlengsnoertje"
tussen je synth en stopcontact, ik merk het niet eens.

Let wel dat het voor een apparaat uit de usa gaat, want de stekker is anders.

ik heb reeds zon adapter gebruikt want ik had reeds toestellen die uit de usa kwamen ... en het was echt wel een grote blok

Origineel geplaatst door Waveglider
ik heb een soorgelijk probleem denk ik:confused:

Mn jp8080 komt af van amerika... voltage enzo is daar helemaal anders dat weet ik.
Maar 't schijint dat daar gewoon zon standaard powerkabel in gaat dat in veel electronische toestellen in gaat...

Maar er is dus ergens een switch zodat ik hem op europese voltage normen kan zetten ofzo ? .. Of kan ik dit beter niet riskeren en gewoon zon USA-europe adaptertje kopen -- die dingen kosten toch maar 5-10 euro max - maar je zit wel met een extra blok aan je synth natuurlijk.

Kan er iemand me 100% duidelijkheid geven over dit ?:doei:

Niels heeft het antwoord al gegeven Wave; je hebt geen omvormer nodig (100-240) gewoon de stekker erin steken.

gr. Tom

uh- hoe weet ie dan op welke voltage ie moet werken ? dus de jp8080 zou het zelf moeten goed zetten ?

en die andere tread verklaart in feite ook niks.

Ik heb ook een JP8080 net erbij, en niet per sè gekocht voor die super saw, ik vind het een heel intiutieve makelijke en ook wel mooie grote layout.
Heb er voor naar Hamburg gereden, maar ik rij dan ook graag met de wagen. Gekocht op ebay.de
Ik ben er blij mee, hij is nog in nagelnieuwe staat ook. Mooie klank, heb 650 e betaald en twee manual schleis banken a rato 25 euro t'stuk zaten er ook al bij. I'm a happy man.

Ivm die voltage daar zou ik me niet druk om maken, bel gewoon de technische dienst van roland eens op en je weet het. Ofwel intern hersolderen op de trafo, automatische herkenning, of adapter. So Watt?

Maar ik kan je deze info al geven MAAR IK WEET NIET of dat ook zo is voor de VS toestellen, maar het zou me verbazen van niet maar in de handleiding bij specificaties achteraan op èèn van de laatste bldz staat:

Stromversorchung:

AC 117 V, AC 230 V, AC 240 V

en ook

Stromverbrauch:

17 W (AV 117 V) , 17 W (AC 230 V), 17 W (AV 240 V)

Maar dat geeft nog weinig info of het automatisch inschakeld of er iets moet intern geswitched worden, dus Roland bellen.

Ah ja, Ik heb ook een NEDERLANDS talige - ja je hoort het goed - handleiding ervan, besteld rechtreeks bij de benelux hoofdverdeler voor 12.5 euro. Daar ik een duitse manual heb en hij bij nader inzien toch uitgebreider en een pak meer faciliteiten bied dan ik eerst verwacht had.
Het enige nadeel is maar 2 midikanalen en maar 10 stemmig,en maar 2 stereo outs. Maar imo kan dat de pret onmogelijk bederven.

Het grappige aan de bak is dat die witte toetsen ook dienst kunnen doen als keyboard indien je het ding meeneemt naar elders, heb je geen keyboard nodig.(zijn dan wel niet aanslaggevoelig, dus niet op rammen, heeft geen extra uitwerking) :dubbel:

Origineel geplaatst door Niel
Tom Thomas> Waar kan ik die post van Niels vinden ? Misschien heb ik er zelf ook iets aan.
Alvast bedankt :okdan:

Even om verwarring te voorkomen; ik bedoelde jouw verhaal bovenin de thread Niel.
Ik had per ongeluk Niels getypt ipv Niel.

Als er op de JP 8080 dit staat: 100 ~ 240v 50/60hz, dan kun je hem in elk stopcontact steken met een voltage van 100 t/m 240 volt. Je hebt dan dus geen omvormer nodig.
Waar ik wel een beetje aan twijfel is het feit of dat voor alle modellen geldt. Ik las namelijk in de eerdere (aangegeven thread) dat niet iedereen dit onderop het ding heeft staan. Misschien dan alleen de latere modellen?
Ik heb in ieder geval Roland Benelux een mailtje gestuurd met de vraag.
Zodra ik hier antwoord op heb post ik hem gelijk even.

gr. Tom

Ah ja, Ik heb ook een NEDERLANDS talige - ja je hoort het goed - handleiding ervan, besteld rechtreeks bij de benelux hoofdverdeler voor 12.5 euro.

ik zou de originele engelse handleiding erbij krijgen... maar mischien kan ik een copietje van je nederlandse handleiding krijgen ? of inscannen ofzo ? Kan wel best goed engels maar nederlands is toch (meestal) wel handiger. Behalve als is slecht vertaald is natuurlijk

Die NL manual copyeren is net zo duur als een nieuwe kopen bij Roland benelux uithoofd ca 200 blz.

mischien wel ja- verzendingskosten vallen ook mee enzo ?

kan je me ff tel nr ofzo geven of email adres... of beide... Ik wacht wel tot ik mn JP8080 heb (november) en als ik de nederlandse handleiding zou nodig hebben dan bestel ik er ook eentje

Origineel geplaatst door Waveglider
mischien wel ja- verzendingskosten vallen ook mee enzo ?

kan je me ff tel nr ofzo geven of email adres... of beide... Ik wacht wel tot ik mn JP8080 heb (november) en als ik de nederlandse handleiding zou nodig hebben dan bestel ik er ook eentje

gewoon naar roland bellen in oevel/westerlo , je kan em laten opsturen onder rembours.(12,5)
Ik wou em ook eerst afprinten van een pdf in het engels, maar dat zou me wegens de vele zwarte banden en kaders meer aan inkt (en papier) kosten dan die luttele 12 euro, en dan is hij serieus ingebonden ipv in elkaar geprutst.

140 ~ 380 V

140 ~ 380 V

Mijn ervaring is dat in de meeste Roland synths veelal dezelfde voedingen worden gebruikt.
Je kan toestellen uit de USA echter hier niet zomaar straffeloos in 220 V pleuren. De aanduiding achteraan verwijst naar de mogelijkheden binnen een bepaald spanningsveld. Eerst uitvlooien en
het toestel openmaken zodat je van binnen kan je zien hoe het gesteld is.
Op de voeding zitten 3 pennen met voltage aanduiding, en al naargelang het land van bestemming worden 2 van die pennen anders gesoldeerd. (110 -220 )
Gewoon even omsolderen.

jongens,

het antwoord van Roland Benelux zelf:

Geachte,

Geluk gewenst met je aankoop.

De JP-8080 kan intenationaal werken. van 100 V tot 240 V.
Het enige wat nodig is is een ander stroomsnoer.

Vriendelijke groeten,

Van Sand Joris

Duidelijk lijkt me:D

gr. Tom

Das idd duidelijk, maar ik weet hoe dat allemaal gaat, toch maar even piepen als je een synth vanuit de VS toegestuurd krijgt.
Zou ik toch doen. Niet dat ik er benauwd van zou zijn, maar je kan toch best even kijken, dan ben je zeker, nergens prat op gaan is de boodschap.

Back