Hoe belangrijk is een noise generator?

Roonan

Lang lid
Ik had aan Elektron gevraagd om aan de MonoMachine's superwave machines (SAW & PULSE) een noise generator toe te voegen. Hiermee bedoel ik dus een extra osc. om te mixen met de bestaande osc. voor de amp/filter stage, dus niet een standalone noise generator want die zit er namelijk wel in.
Lijkt me niet zo'n vreemde vraag maar hij vroeg zich af waarom dat nodig was. :confused:
Ik vind het een belangrijk onderdeel van een (analoge) synth en eigenlijk onontbeerlijk voor diverse syntheses.
Wat vinden jullie?

Ronald.

Je zou altijd nog een extrne ruis-generator van Behringer kunnen kopen natuurlijk *flauw*

Maar ik kan zeker legio mogelijkheden bedenken waarom noise handig kan zijn.

Origineel geplaatst door 6 trak
ik volg de monomachine niet zo maar ze willen beweren dat er geen noise op dat apparaat zit?
...hoe moeilijk moet het nu zijn om er ff een ruis generator bij in/op te bouwen...?! :confused:

Er zit er wel een op maar dat is een enkel een noise gen.
Deze kun je wel weer routeren naar een andere track....misschien zit ik wel te zeuren.......
Vond het alleen raar dat ik blijkbaar de enige ben die graag een beetje noise bij de andere osc. mix.
De evolver bijvoorbeeld heeft nagenoeg in elke patch een beetje noise voor het zilveren randje .:engel: ....

Ronald

En waarom zou je verschillende ruissoorten door elkaar willen ?? Noise heeft zoiezo geen toonhoogte dus ik zie het nut er niet van in...

(Mmmm 6 dit heeft me wel op een idee gebracht..)

Yep en eindigt op Eaktor denk eens idd aan verschillende ''noise'' op L/R en dan panning inclusief filters en effecten....of zeg ik nu iets stoms dan heb je wel de Ultieme Space FX bak !!! Instant UFO's :D
Maar vanavond heb ik daar geen tijd voor zal wel eens kijken of dat wat is (als je snap wat ik bedoel..)

Zit nu nog eens deze thread te lezen en snap het nog niet helemaal :confused:
Waarom zou je 2 noise generators willen ? Als je 2 Noisevormen gaat mixen krijg je uhh Noise het enige wat ik kan bedenken waar je noise bij toepast zijn ''fluit'' geluiden,percussie,en effecten (van die swooshes :D ) maar waarom zou je dan 2 noise generators willen ? Ik kan zo gauw ook geen synth bedenken die dit wel heeft namelijk.

Bewaar dat idee nou 6 !! :D

Maar idd dat zou wel kunnen maar heb het nog nergens gezien (tsjek je PB trouwens 6)

Buiten het feit dat ruis ontontbeerlijk is als geluidsbron, gebruik ik witte ruis vaak als modulatiebron voor het filter. Ook als je geen randomgenerator hebt kun je door middel van een sample & hold en witte ruis een random control voltage maken.

Ik kan niet zonder...

Dus er zit al een noisegen. in, maar die kan je niet naar de inputs van de osc's/filter/amp sturen? :confused:
Zou best wel raar zijn...

Maar dan is dat toch gelijk je vraag ipv een extra die dat wel kan? Je kan ze toch vragen waarom ze die link tussen
de noisegen. en de inputs van de osc's/filter/amp niet hebben gelegd of zie ik dat verkeerd?

vind de vraag best wel onduidelijk; wat kan je nou precies niet :confused:

bring the noize!

bring the noize!

erm, alleen omdat alle noize willekeurig is betekend het nog niet dat alle noize hetzelfde is of klinkt.
er is een heel rijk scala aan noize soorten met verschillend frequentie berijk en sprijding die allemaall anders klinken (en gedeeltelijk buiten het hoorbaare gebied liggen). ik kan me daarom ook prima voorstellen dat je een noize generator per stem zou willen. sterker nog, ik zou er een voor iedere modulatie input willen omdat je niet zomaar dezelfde noize source voor meerder modulatie doeleinded kunt gebruiken zonder waarschijlijk onbedoelde corelaties te veroorzaken.

Back