nord modular en nieuwe osx ?? help.

G

Guest

Guest
nord modular gekocht zonder na te denken.

heb mac met nieuwe osx en dat werkt dus niet, standaard.

de soundforge editor openen lukt me niet zo best.

heeft iemand een oplossing hiervoor zonder dat er allerlei nep omgevingen, windows of wat moet worden gecre-eerd op de mac?

die nord is toch een erg lekker allround synthje, dat makkelijk mee te nemen is. heel veel goede geluiden, erg veelzijdig (maar dat zei ik al) en ook nog eens leuk modulair spelen in de verloren uurtjes..

maar als het niet lekker loopt met de mac, dan moet ie toch weer weg.
als iemand een oplossing weet, graag...

bedankt.

Voor de G2 is destijds na een hoop gebeta en gedoe bij Gods gratie nog een versie van de editor uitgekomen die werkte op Windows Vista (dus dat is al een goede poos geleden) en het toenmalige MacOS, maar support voor de Nord Modular is al vele jaren daarvoor gestopt geloof ik.

Ja das ruk inderdaad, reden waarom ik niet wil/durf/kan updaten..

Heb je de beta editor van Clavia zelf geprobeerd? gewoon voor de zekerheid.. is wel buggy helaas. ) ALS het al werkt op nieuwer dan 10.6.8.)

Zowel de Wine omweg als de Nomad editor werkten bij mij niet goed. Uiteindelijk heb ik een oude ibook met OSX 10.4 gevonden om de editor te draaien, dat werkte perfect!

zo er wil ik niet gaan, ik ga die wine optie een kans geven dan maar.

die nord g1 is toch echt wel een leuke synth.

zo er wil ik niet gaan, ik ga die wine optie een kans geven dan maar.

die nord g1 is toch echt wel een leuke synth.

ff gekeken maar te gecompliceerd voor mij, geen zin om daarin te duiken en het straks weer ongedaan te moeten maken misschien.

jammer. dan misschien toch maar een oud windows laptopje. eigenlijk hoef ik er alleen maar een zooi leuke presets op te zetten. of gewoon de nord maar wegdoen.

in ieder geval bedankt voor de suggesties.

Enige gedoe wat ik tegenkwam tijdens het installeren van de Wine optie is dat ik geen Xcode of Xcode tools had geïnstalleerd op m'n Mac. De installatie stopte daardoor toen ook halverwege.

Op de Mac waar de Nord aan hangt draait OSX 10.7 en de versie van Xcode die via de appstore gratis te downloaden is, is helaas niet compatible met 10.7. Ik had dus een oudere versie nodig (versie 4 volgens mij) en die moest ik via de website van Apple downloaden. Ik moest me daarvoor eerst als developper aanmelden (is gratis en doe je via je Apple account) en daarna kon ik via een archief op de site de juiste versie opzoeken en downloaden. Eenmaal geïnstalleerd kon ik de installatie van Wine zonder problemen hervatten en afronden.

ff gekeken maar te gecompliceerd voor mij, geen zin om daarin te duiken en het straks weer ongedaan te moeten maken misschien.

jammer. dan misschien toch maar een oud windows laptopje. eigenlijk hoef ik er alleen maar een zooi leuke presets op te zetten. of gewoon de nord maar wegdoen.

in ieder geval bedankt voor de suggesties.

In principe is die installatie niet moeilijk hoor. Ik ben ook geen held met de terminal, maar die stapjes zoals uitgelegd op het electro music forum zijn wel duidelijk. Kwestie van een paar commando's uitvoeren en de rest gaat vanzelf. Moet wel zeggen dat als het bij mij niet gelukt was, ik er verder ook geen tijd aan zou hebben besteed.

Laatst gewijzigd:
wat n gedoe

nee dan toch maar misschien een windows laptop.

welke specs / windows versie werken dan t best met de NM editor? weet iemand dat?

Ik heb 'm werkend op zowel Windows XP (uiteraard) en Windows 7 Home edition. Wel rekening houden dat hij soms wat kritisch is m.b.t. Midi interface. Met een E-mu 1x1 TAB kreeg ik steeds verbroken connecties, dat was met een Roland UM-One opgelost. Verder maakt het waarschijnlijk niks uit.

wat n gedoe

nee dan toch maar misschien een windows laptop.

welke specs / windows versie werken dan t best met de NM editor? weet iemand dat?

Ik heb hier een pentium 1 133 mhz met windows 95 en seriele midi adapter/kastje dat ik hier voor gebruik. werkt prima :okdan:

Virtualbox (met Extension Pack) kan prima USB doorlussen en 'n kant-en-klare XP image van www.modern.ie downloaden - veel makkelijker dan dat wordt 't niet. Gratis en helemaal legaal, dus geen vaag gedoe.
Eerlijk gezegd denk ik dat een apart laptopje met XP inrichten (en werkend / veilig houden) meer werk is.

Laatst gewijzigd:
Back