2016 proberen na te doen op synths uit de jaren '80

Mark-T

Budget lid
Ik kwam op dit idee naar aanleiding van de vintage-studio voor 1000 euro.

Stel: je zou een synth-setup moeten samenstellen waarmee je goede blazers, orgels, strijkers en piano's zou kunnen maken, maar het moet uit de jaren '80 komen.

Ik denk dat ik snel bij Roland zou uitkomen: een MKB-1000, MKS-20, JX-10, D-550, S-550.
Met de korg M1 heb ik weinig, maar de T3 is veel beter. Is volgens mij ook uit de jaren '80. Dus doe die er maar bij.

This topic is worthless without sound :)

Kan ik alle filmpjes van oude Rolands wel achter elkaar zetten, maar verzin zelf eens iets uit de jaren '80, waarmee je in 2016 nog goed live voor de dag zou kunnen komen. Zonder lamme arpeggio's en stappatroontjes.

Ik kwam op dit idee naar aanleiding van de vintage-studio voor 1000 euro.

Stel: je zou een synth-setup moeten samenstellen waarmee je goede blazers, orgels, strijkers en piano's zou kunnen maken, maar het moet uit de jaren '80 komen.

Ik denk dat ik snel bij Roland zou uitkomen: een MKB-1000, MKS-20, JX-10, D-550, S-550.
Met de korg M1 heb ik weinig, maar de T3 is veel beter. Is volgens mij ook uit de jaren '80. Dus doe die er maar bij.

nou, laat maar een horen dan....

:koffie:

Idd gewoon een rompler of 3. Maar die sound an sich heeft gewoon die kazige glazige late jaren 80, vroege jaren 90 sound. Ik haal het nogal snel eruit. Het eerste dat me binnenspringt zijn die vroege jaren 90 Disney soundtracks en late Vangelis.

Wel pakken karakter, digitaal maar toch warm.

Back