NI Maschine selekteren van noten

Hallo,

Dit staat zeker in de gebruiksghandeiding maar nog niet gevonden:
Hoe kan je na het opnemen van een sound de noten selekteren zodat je kan quantizen?
Nu doe ik het met de muis maar weet iemand hoe je dit met de controler doet ?
Meestal zijn de noten van de vorige sound nog geselekteerd.

vermits ik enkel dit vind op maschinetutorials.com denk ik dat 't enkel kan met studio of mss met de mkII (die ik niet heb als controller)

Maschine Studio using the events button to edit individual notes or note ranges

Ik gebruik de MK I controller en dit moet toch mogelijk zijn...maar kan er voorlopig ook niks over vinden op het internet.

Selecteer n sound mt de pad en alle notes voor die sound zijn geselecteerd. Is er niets geselecteerd dan is alles geselecteerd voor quantize.

Als je net een pattern hebt opgenomen (met bijvoorbeeld een drumkit) en doet direct na opnemen quantize dan quantize je je pattern: dus alle notes van al je sounds/pads.

Wil je 1 pad quantizen:
Kies [select], events en kies daar je pad/sound.. zo selecteer je alle ingespeelde notes van die pad. Daarna kies je shift+quantize en zo quantize je bv enkel je kicks.. Je kan dus ook gericht daar een aantal pads selecteren..

...en ook welk deel van je pattern je wil selecteren voor quantize. Maar, dat soort dingen gaan makkelijker met je muis..

Die link is alleen voor users van die site klinkske.
Maar ik heb het ondertussen gevonden. Als je op select drukt kan je events kiezen, hier kan je dan zelfs aparte noten selecteren. Maar dat is veel te omslachtig voor wat ik wou doen dus ben met fjoesz zijn tip aan de slag gegaan en dit lukte dus niet...als de noten van sound4 geselecteerd zijn en ik op sound5 iets heb ingespeeld dat ik wil quantizen kan ik pad5 drukken maar die noten op 4 blijven geselecteerd. Maar als je shift+select drukt en dan een pad, werkt het wel, doe dit nog eens en de selectie is ongedaan. Zo kan je meteen ook verschillende sounds tegelijkertijd quantizen.

Ah Furious :D ik wist dat jij nog zou opduiken hier. Had het net gevonden maar met shift+select+pad dus nog veel simpeler. Bedankt voor het meedenken.

Ah Furious :D ik wist dat jij nog zou opduiken hier. Had het net gevonden maar met shift+select+pad dus nog veel simpeler. Bedankt voor het meedenken.

Haha.. ja ik voel me geroepen om te helpen bij Maschine topics :)
Ik heb me er aardig in verdiept... het was echt wennen in het begin maar ik heb doorgezet.. Mede omdat het zo'n uitgebreide sampler is.. dat ding kan alles...

Heb je die gebruikshandleidingen helemaal doorgelezen?
Die van de controller heb ik afgedrukt en bijna helemaal gelezen maar de officiële handleiding is meer dan 700 blz lang als ik me goed herinner. Maar gelukkig zijn er veel videos en threads over de maschine te vinden, iets wat eigenlijk geen enkele andere groovebox in die hoeveelheden heeft.

Maar, dat soort dingen gaan makkelijker met je muis..

Als het echt moet ja, maar als het met de controller kan dan toch liever zo :D Quantizen wil je toch met een knopdruk doen, toch niet eerst alle noten gaan selecteren met je muis om dan toch op die controller shift+quantize te drukken? Maar ik snap wat je bedoelt, je mag je er niet te veel op focussen.

Ik heb me er aardig in verdiept...

Weet je toevallig of het ondertussen al mogelijk is om third party VST presets op een snellere manier op te slaan als 1 voor 1 saven met "save as" in Maschine formaat ?

Heb je die gebruikshandleidingen helemaal doorgelezen?
Die van de controller heb ik afgedrukt en bijna helemaal gelezen maar de officiële handleiding is meer dan 700 blz lang als ik me goed herinner. Maar gelukkig zijn er veel videos en threads over de maschine te vinden, iets wat eigenlijk geen enkele andere groovebox in die hoeveelheden heeft.

Als het echt moet ja, maar als het met de controller kan dan toch liever zo :D Quantizen wil je toch met een knopdruk doen, toch niet eerst alle noten gaan selecteren met je muis om dan toch op die controller shift+quantize te drukken? Maar ik snap wat je bedoelt, je mag je er niet te veel op focussen.

Weet je toevallig of het ondertussen al mogelijk is om third party VST presets op een snellere manier op te slaan als 1 voor 1 saven met "save as" in Maschine formaat ?

Nee, ik heb die handleidingen helemaal niet doorgelezen. Ik ben gewoon steeds gaan duckduckgo'en, en op youtube enzo gaan kijken. En hier op SF aan anderen dingen gaan vragen.

Eigenlijk kocht ik Maschine omdat ik liever niet meer wilde muizen.. Ik dacht dat je enkel en alleen de controller kon gebruiken.. Dus laptop ergens ver weg.. en enkel op de lcd schermen kijken. Maar zo werkt dat niet. Je werkt het overzichtelijkst als je wel je laptop scherm gebruikt... maar je kan erg veel met de controller doen..

Over die vst presets selcteren.. Ik begrijp dat dit kan vanaf v2.4. Die biedt de nieuwe NKS standaard. Plugins moeten compatible zijn met NKS, dus ik denk dat plugins een update krijgen die dit mogelijk maken. Ook zijn dan handige parameters standaard al gemapped...

Back