VERY RARE: ROLAND JUPITER 8 w/ MIDI 2000,-

En misschien wisselende klimaatomstandigheden?
Warm/ koud en hoge luchtvochtigheid, dicht bij zee etc

Ik snap dat jullie het niet geloven. Toch is het waar. Hij liep dat omaatje bij toeval 'tegen het lijf.' Haar man was reeds 18 jaar dood en dat ding stond maar op zolder.
Oh nee: dat was een Jupiter 6! Nou ja, dat is ook niet niks.
Het enige wat kapot er aan was, was de chip van het resetcircuit en de sliders moesten gesmeerd worden.

Kan me vergissen natuurlijk maar vermoed dat jij vast nog wel meer fraaie anekdotes weet te verhalen gezien de reparaties die jij voor die en genen uit voert toch?

Verzinken heeft idd wel veel veranderd.. Herinner me nog de Audi 100 en 80 modellen die rond die tijd gemaakt werden , die bleven ook vrij van roest. Dacht ook dat Audi de eerste was met verzinken.

On-topic.. als je synth er zo uit heeft hij toch minimaal in een vochtige omgeving gestaan.. of het materiaal is voordat het gespoten is niet vetvrij/schoon geweest...

Porsche was één van de eersten om auto's te galvaniseren, het was destijds een duur proces dus niet geschikt voor goedkopere wagens. Mijn 1982 Porsche was één van de eersten die volledig gegalvaniseerd waren, als ik het me goed herinner begon men daar rond 1981 mee. In een Audi fabriek weliswaar, maar op Porsche wagens. :)

De meest roeste synth die ik had was een Crumar Performer. Oorzaak is een combi van slecht staal (gerecycleerd met verontreinigingen), geen bescherming en slechte lak + eventueel lakbeschadigingen. Gooi daar een enigszins vochtige omgeving bij, en de ellende begint.

Oke :) Er heeft bij mijn pa tijden een Porsche gestaan die uiteindelijk best ging roesten.. Dacht dat het een 924 was.. (geen echte eigenlijk) en ook al ouder.. maar interessant dat het daar bij Audi is begonnen. :)

De Delorean is ook een mooi stukje geschiedenis. Compleet van RVS.. Zo'n cool ding..

Van alle syntjes die ik heb is er maar 1 die roest heeft. :) Ook een Italiaan. De Siel Opera 6. Het was al toen ik em kocht ook en was ook defect.
De andere Opera 6 die ik heb is wel puntgaaf, ook nooit klachten mee gehad..
Misschien is de conservering ook wel een factor die meespeelt in het ontstaan van klachten.

Unsold/ reserve not met
Denk dat hij 7.000 minstens had verwacht
Heeft hem ook al eerder met prijs eropgezet dacht ik
Ben benieuwd of/ hoe hij weer op ebay terugkomt

Oke :) Er heeft bij mijn pa tijden een Porsche gestaan die uiteindelijk best ging roesten.. Dacht dat het een 924 was.. (geen echte eigenlijk) en ook al ouder.. maar interessant dat het daar bij Audi is begonnen. :)

De Delorean is ook een mooi stukje geschiedenis. Compleet van RVS.. Zo'n cool ding..

Van alle syntjes die ik heb is er maar 1 die roest heeft. :) Ook een Italiaan. De Siel Opera 6. Het was al toen ik em kocht ook en was ook defect.
De andere Opera 6 die ik heb is wel puntgaaf, ook nooit klachten mee gehad..
Misschien is de conservering ook wel een factor die meespeelt in het ontstaan van klachten.

Ik had ook iets Italiaans dat flinke roest had! Mn Fiat Uno .. grote gaten in de deuren. lol.

ok, on topic..

Back