VERY RARE: ROLAND JUPITER 8 w/ MIDI 2000,-

Wat dus weer bevestigt dat investeren in synths kolder is. Zelfs op de gewilde vintages zou je uiteindelijk geld verloren hebben.

Gelukkig spelen ze er niet minder om.

Ik zie vintage ook niet als investering an sich maar deze instrumenten zijn wel meer waardevast dan elke nieuwe synth die je nu in de winkel zou kopen. Dat is natuurlijk een voordeel.
Maar investering zien als slapend rijk worden, dat niet.

Wat dus weer bevestigt dat investeren in synths kolder is. Zelfs op de gewilde vintages zou je uiteindelijk geld verloren hebben.

Gelukkig spelen ze er niet minder om.

Dat klopt natuurlijk niet
Als je in 1988 het geluk had gehad een TWEEDEHANDS jp8 te kunnen kopen , had je waarschijnlijk ca 2500 gulden betaald
Nu is zo'n synth ca 7500 euro waard ( =16.500 gulden)
Geen mogelijkheid dat met inflatie recht te praten lijkt me.
http://www.iisg.nl/hpw/calculate2-nl.php (ca 1.950 euro nu)

Er is een tijd geweest dat een roland sys101+102 samen zo'n 550 gulden opbrachten, een model-d 2000 gulden, zelfde verhaal

Inmiddels zijn de prijzen inderdaad erg hoog
Zolang dat zo blijft zijn dergelijke "winsten" inderdaad onwaarschijnlijker.
Dat het toch nog een redelijk waardevaste investering lijkt te zijn blijkt wel uit de hoeveelheid synths die nog gemakkelijk verkocht worden tegen hoge bedragen, ik denk ook vaker aan mensen die hun baar geld willen spreiden, witwassen etc
Even een synthi scoren om eens uit te proberen zit er daardoor voor de gewone man/ vrouw steeds minder in helaas.
( voordat iemand over me heen valt: dit is strikt mijn beperkte mening en biedt geen enkele garantie voor de toekomst )

Laatst gewijzigd:
Als je een synthi kan scoren dan kan je hem proberen en daarna voor exact dit bedrag weer verkopen. Ik zie alleen voordelen.
Als je geen (spaar) geld hebt om dit te doen, tja dan is het lastig. :)

6000-8000 euro om iets uit te proberen, met het risico dat ie kapot gaat , een kras krijgt , een knopje of schroefje kwijtraakt en / of de hause toch voorbij gaat ?
Geloof niet dat veel mensen die ruimte nog hebben , uitgezonderd de dagobert ducks

Wie weet
Feit blijft dat het een heerlijke synth is
Ik kan het weten , ben inmiddels bij m'n tweede...

Dat klopt natuurlijk niet
Als je in 1988 het geluk had gehad een TWEEDEHANDS jp8 te kunnen kopen , had je waarschijnlijk ca 2500 gulden betaald
Nu is zo'n synth ca 7500 euro waard ( =16.500 gulden)

Er is een korte periode geweest waarin iedereen dacht dat analoog dood was en die dingen voor een habbenkrats de deur uitgingen, ja. Maar dat maakt anno nu 'investeren' in synths niet zinnig. Tenzij je er op hoopt dat de romplers die je vandaag de dag voor €50 koopt over 50 jaar ineens kapitalen waard zijn.

Hij wist zeker ook niet waar ze woonde, ze was er ineens met haar pompoenenautootje, ze heette petemoei en daarna was er alleen nog bos toen hij met een bosje bloemen terug ging om haar te bedanken ?

Laat ik die jp8 nou net in corfu gevonden hebben !

Ik snap dat jullie het niet geloven. Toch is het waar. Hij liep dat omaatje bij toeval 'tegen het lijf.' Haar man was reeds 18 jaar dood en dat ding stond maar op zolder.
Oh nee: dat was een Jupiter 6! Nou ja, dat is ook niet niks.
Het enige wat kapot er aan was, was de chip van het resetcircuit en de sliders moesten gesmeerd worden.

En die heeft ze ook nog zo eventjes gefixt ??
Nou wordt het ongeloofwaardig , tot hiertoe geloofde ik elk woord
We liggen aan je lippen marc, laat ze komen de verhalen :-)

Die heb ik natuurlijk gefixt. Zodoende weet ik het.
Behalve een Korg MS20 die een klant zomaar bij het grof vuil zag staan en een Roland SH101 voor een tientje op de rommelmarkt (ziet eruit als speelgoed nietwaar?), heb ik geen sterke verhalen meer ;-).
Ik alle drie gevallen mocht het vooral niet te veel kosten om het te repareren/servicen.

Laatst gewijzigd:
Nu nog een open haard of kampvuur en veel chocolademelk en een zaklamp. Dan is het compleet. ;)

Ooit eens M64C cartridge gevonden onder m'n opaatje z'n wc bril. Zal je maar overkomen.. Wellicht verloren bij het jammen op de pot.. Sjah En plots ben je rijk..

ik ken een gelijkaardig geval van een RSF kobol keyboard dat op het grof vuil stond,er waren enkel enkele chips dood op de programmer.

wel al een poos geleden..

Een kennis van me heeft een Mini en die was ooit gevonden voorwerp in een afval container.. en dan heb ik het over een Moog.. en zag er ook nogeens super uit.. echt waar.. :okdan:

En wat betreft deze JP8.. dit ding is toch ganz veroest? Lijkt wel een maanlandschap.. Heeft ie in Fukushima gelogeerd?

s-l1600.jpg

Ja zie je vaker
Dees heeft het wel behoorlijk
Vraag me af waardoor het komt: geen anticorrosie behsndeling/ lak in 83?
(Herinner me dat bij auto's de overgang ca 1987 plaatsvond)
Volgens mij hebben alle jp8en er wat last van

Verzinken heeft idd wel veel veranderd.. Herinner me nog de Audi 100 en 80 modellen die rond die tijd gemaakt werden , die bleven ook vrij van roest. Dacht ook dat Audi de eerste was met verzinken.

On-topic.. als je synth er zo uit heeft hij toch minimaal in een vochtige omgeving gestaan.. of het materiaal is voordat het gespoten is niet vetvrij/schoon geweest...

Back