VERY RARE: ROLAND JUPITER 8 w/ MIDI 2000,-

Japan is toch echt ook non-EU dus ik denk dat, omdat het boven de 6kE is, zowiso alles in het allerhoogste tarief wordt
gegooid dus ik vermoed zelfs meer dan die 25% die Vinnieq noemt.. (10% + 21%btw) :(
Stelletje godvergeten zakkenvullers bij de overheid.

Het wordt pas leuk als je er bijv eens over nadenkt:
Neem bijv een Roland TB303, ik denk wel een van de apparaten die het meeste verkocht en gekocht wordt zon beetje door de jaren heen.

In principe zou ie al 30+ x 2e hands doorverkocht kunnen zijn in al die jaren. Stel dat bij elke verkoop hij uit een belastingzone gaat US_JAP_EU en willekeurig daartussen. Hoppa 30 x BTW en invoerrechten pakken, maw zo'n TB303 is voor de overheid een lekker stukje belegging....

Mede daarom doe ik uit principe geen overzeese aankopen meer, ik ben het zat om die nono's te spekken met niets doen en alles incasseren...

Break the system! :)

Dan moet je dus alles zelf in elkaar zetten met componenten die je uit China haalt in zendingen van minder dan 22 euro. Succes!
Over de rest betaal je altijd 21% BTW, of het nou uit de VS komt (bij invoer) of Hongarije (reeds inclusief)
Of je gaat elitaire grafmnuziek maken met eigengesneden neuslfuiten van bamboe uit de achtertuin.

Invoerrechten op synthesizers van buiten de EU is 3.2%

http://ec.europa.eu/taxation_custom...0121116&Area=JP&Taric=9207105000&LangDescr=nl

Dus je betaalt (zie http://www.invoercalculator.nl/)

Bestelbedrag1 $ 6000
Verzendkosten $ 200 (gokje)
Invoerrechten 3.2 %
BTW 21%
Inklaringskosten: 13 euro

Bestelbedrag in euro’s
€ 5621,54

Invoerrechten bedrag
€ 179,89

BTW bedrag
€ 1218,30

Totale bijkomende kosten
€ 1411,19

Totaalbedrag
€ 7032,73 (+25,10% op het aankoopbedrag+verzendkosten)

Ach, bij de antiquair betaal je ook BTW

Das waar, ook daar is de overheid's melkkoe stevig aanwezig.

"Dan moet je dus alles zelf in elkaar zetten met componenten die je uit China haalt in zendingen van minder dan 22 euro. Succes! "
Die Chinezen zetten gewoon een waarde van 20 USD op het pakket - ook als je voor veel meer aan onderdelen besteld.

http://www.belastingdienst.nl/wps/w...n_ik_de_belasting_bij_invoer_internetaankopen

en http://www.belastingdienst.nl/wps/w...rijven/moet_ik_belastingen_bij_invoer_betalen

Invoerrechten zijn dus variabel, tussen zeg 0 en 5%. Je betaalt altijd 21% BTW. En dan heb je ook nog die spinazi's van PostNL die afhandelingskosten berekeken. Laatst een prul uit China laten overkomen. 35 euro voor betaald. Gaat dus ruim 7 euro aan BTW overheen en 13 euro afhandelingskosten. Da's in totaal dus 60% van de waarde. Tsja, dat doen we dus ook niet meer.

Moet onder de €22,- blijven wil je geen invoerrechten hoeven betalen dacht ik.

Dan kan rammelend naar mij gebracht worden en komt ie weer gaaf terug.
Het is een hele mooie prijs.

hoeveel jaar geleden wast 2100 '2500 nog normaal ??
10a15??
:W:W:Z

Het wordt pas leuk als je er bijv eens over nadenkt:
Neem bijv een Roland TB303, ik denk wel een van de apparaten die het meeste verkocht en gekocht wordt zon beetje door de jaren heen.

In principe zou ie al 30+ x 2e hands doorverkocht kunnen zijn in al die jaren. Stel dat bij elke verkoop hij uit een belastingzone gaat US_JAP_EU en willekeurig daartussen. Hoppa 30 x BTW en invoerrechten pakken, maw zo'n TB303 is voor de overheid een lekker stukje belegging....

Mede daarom doe ik uit principe geen overzeese aankopen meer, ik ben het zat om die nono's te spekken met niets doen en alles incasseren...

Break the system! :)

Jaaaaa Break the system! Want fuck het zorgstelsel en de sociale zekerheid! ;)

Douane vraagt in geval van twijfel bewijs van de betaling.
Dus daar moet je ze een stapje voor zijn als verkoper lage invoice regelt. En uiteraard niet verzend met hoge verzekerde waarde...

Moet onder de €22,- blijven wil je geen invoerrechten hoeven betalen dacht ik.

Laatste keer hadden ze me daar zelfs bij mijn klo....
Lekker extra kosten op 21 euro. Ik kaart t 3* aan. Krijg laatste keer pas reactie: kosten zijn terecht want zelfs kopen van particulier is commerciële handeling was t motief.
Dus volgende keer nog lagere betaling als bewijs?
Dan nog was in ik stap voor hoor. Suckers
Uiteraard heb ik veel fantasie en is dat hier boven een sprookje.

Je wordt als particulier of MKB eigenlijk gestraft voor het doen van een aankoop. Grote bedrijven hebben daar uiteraard
geen last van middels vage deals met de overheid enz...

Wat een crap eigenlijk.

nog 3 dagen tegaan en nu al over de 4k$

Attachments

• Screen Shot 2016-01-07 at 14.13.04.jpg
    Screen Shot 2016-01-07 at 14.13.04.jpg
    40 KB · Bekeken: 111
Als de EUR in 1981 zou bestaan hebben met de huidige USD/EUR kours en je rekent de inflatie terug, dan zou je zo'n kleine 2000,- EUR betalen. In 1981 kostte ie 13.000 USD.

Je rekensom maakt geen sense. Bedoel je niet 20.000 euro, in plaats van 2.000?

Wat dus weer bevestigt dat investeren in synths kolder is. Zelfs op de gewilde vintages zou je uiteindelijk geld verloren hebben.

Gelukkig spelen ze er niet minder om.

je moet ook rekening houden met de duurdere kostprijzen van materialen en fabricage technieken/technologie destijds,indien een jupiter-8 zoals hij is,nu en op grote schaal (of eerder kleine schaal!) zou gemaakt worden,kost het veel goedkoper dan destijds,ik denk maar eenvoudig aan het frontpanel,dat lasercut je in een oog omwenk,geen punching meer etc..

Back