Ik zoek Reaktor 2 uit 1998

AnthonyDavid

Null Wave
Ik ben vaak op zoek naar wat oude software, uit pure nieuwsgierigheid naar de mogelijkheden ervan. Uren Googlen levert echter weinig op. Wat zijn nou goede kanalen om 'vintage' software te bemachtigen?

Ik ben ontzettend nieuwsgierig naar bijvoorbeeld NI's Generator en de eerste versies van Reaktor. Maar ook vroege versies van Ableton etc, als een soort geschiedenisles. Het lijkt me mooi om een beetje een beeld te scheppen wat er eind jaren 90 met software zoal mogelijk was. :)

Wie wijst mij de goeie kant op?

Mijn eeuwige dank.
Anthony 8)

Dat is inderdaad een aparte tijdsbesteding, soms ook een hele kunst om die software aan de praat te krijgen denk ik.

Heb je Native Instruments zelf al eens gevraagd?

Het zal je verrassen hoe goed sommige plugs nog steeds klinken.
Ik heb een pc uit 2001 hier met logic en het lijkt alsof er kwa sound engineering niet zoveel gebeurt is.

Ik zal eens kijken voor je of ik nog een versie van reaktor heb

wat gebruik je van computer? ik draai nog steeds reaktor op sheepshaver op men os 10.9.

Wow, dank voor de snelle reacties! Ik draai Win 10 64bit op een Toshiba laptopje, maar ik kan eventueel voor 2 tientjes een achterhaalde toren kopen, mocht ik ooit nog eens zonder inspiratie zitten :)

Dat is inderdaad een aparte tijdsbesteding, soms ook een hele kunst om die software aan de praat te krijgen denk ik.

Heb je Native Instruments zelf al eens gevraagd?

Dat is best een aardig idee! Ik kan eventueel Richard Devine nog eens aan zijn mouw trekken, niet geschoten is altijd mis.

Ik heb nog een versie van reaktor 2.
Als iemand geinteresseerd is ...

grappig... net even reaktor 2.04 (met radium achtervoegsel) installed, draait prima op win7/64bit

werkt eindelijk wat beter dan op mn pentium75 toen

Volgens mij heb ik beet - ik hou jullie op de hoogte

Dit wordt wel leuk om wat samplemateriaal te genereren.
Goed om te horen dat het je is gelukt ttdom, dan heb ik nog hoop ;)

Zou het toch waar zijn dat software over tijd dezelfde sentimentele waarde krijgt als hardware?
Zat echt te genieten van Emagic Logic en reason 1.0.
Leuke thread dit.

heb de allereerste versie van Reaktor op zolder liggen, interesse? (ooit gewonnen bij een prijsvraag! ;)

Ik vind dat die ouwe daw's veel warmer klinken. De tonen gaan echt door de softwarematige codes heen die nog met de hand geprogrammeerd waren. Tegenwoordig is alles plastic speelgoed programmatuur met mini plugins. *D

tja, als je bedenkt hoe lang je naar zon schermpje hebt zitten staren.. kijken naar oude software brengt herinneringen terug;)

ook veel lol mee gehad
maar dan natuurlijk met de DOS versie, die was vetter

AXS-v3.png

Laatst gewijzigd:
D-lusionRubberduckBig.jpg

Back