David Bowie, vernieuwende icoon is overleden

Enzo.F

vrijwillig lid
Inspirerende pop icoon is overleden. Heb vele platen van 'm.

Heroes, The rise and fall of Ziggy Stardust, Ashes to Ashes, China Girl en My life in the Bush of ghosts due hij met Brian Eno maakte... Een pracht-erfenis laat hij ons na, toch even kippenvel op deze koude maandagochtend. Ja, heb hem hoog zitten, zonde.

http://gu.com/p/4fy2c?CMP

Last edited by a moderator:
Inderdaad, bizar zeg. Vrijdag op z'n verjaardag nog naar de tentoonstelling in het Groninger museum geweest en de nieuwe plaat gekocht en dan 's maandags dit. Icoon en grensverleggend musicus, erg jammer dat hij er niet meer is.

Inspirerende pop icoon is overleden. Heb vele platen van 'm.

Heroes, The rise and fall of Ziggy Stardust, Ashes to Ashes, China Girl en My life in the Bush of ghosts due hij met Brian Eno maakte... Een pracht-erfenis laat hij ons na, toch even kippenvel op deze koude maandagochtend. Ja, heb hem hoog zitten, zonde.

http://gu.com/p/4fy2c?CMP

Een echte kenner. My Life in the Bush of Ghosts??? Dat was David Byrne.

Een echte kenner. My Life in the Bush of Ghosts??? Dat was David Byrne.

Oei, u are right...

Ik bedoelde Low, dat album is samengewerkt, bedankt voor de correctie, kenner...

Laatst gewijzigd:
Ik ben vandaag behoorlijk aangeslagen door dit nieuws. Weer een muzieklegende die ons verlaat. Een die tot het laatst creatief en vernieuwend was. En niet alleen qua muziek. Bowie was een begrip, onnavolgbaar, een klasse apart. Afgelopen woensdag nog naar de mooie tentoonstelling in het Groninger Museum geweest; die krijgt nu een hele andere lading. Moge hij nog velen inspireren! R.I.P. ;{

Shock
Moest even twee keer kijken voor ik het geloofde
Ben grote bowiefan , heb vrijwel al z'n platen
Shit !
http://youtu.be/ABDnAWMZ1mQ

Laatst gewijzigd:
Hebben jullie dat ook? Dat je na overlijden je telkens bij het horen van muziek van de overleden artiest, jezelf herinnert aan dat zo goed, inspirerend en vernieuwend, eindig is? Dat het ècht jammer is dat zulk een creatief brein gestopt is met het genereren van producties?

Eigenlijk een mooie manier hoe ze ons 'dwingen' hen te herinneren...

In Humo die ik deze nacht las stond net heel artikel ivm volgende album.
Had m bijna live gezien op festival, maar kwam nt opdagen wegens schouder probleem.
Maar ik dacht nog: gisteren nog, man is 70 - hoe lang heeft ie nog.
Next is laatste beatle en stones, tante tina, abba,

Ik zag het vanmorgen letterlijk tussen 2 refreshes door op de voorpagina van een nieuwssite verschijnen en was wel in shock. Net jarig geweest en een nieuw album gepresenteerd, ik wist niet beter dan dat hij 'still going strong' was. Dat hij dan al anderhalve jaar ziek was kwam als een verrassing.

Ik ben opgegroeid met de muziek van de beste man, het was het idool van mijn moeder in haar jonge jaren dus we hadden al zijn werk in de platenkast staan. Zelf kon ik zijn werk ook erg waarderen en had diverse albums van hem op bandje. Een van mijn favoriete films als kind was Labyrinth waar hij natuurlijk de show stal met zijn veel te strakke broek.

Helaas dat hij er nu niet meer is, maar jeetje wat een erfenis laat die man achter zeg. Daar mogen we dan weer heel blij mee zijn.

/edit/ nog helemaal vergeten te vermelden dat ik in 1990(?) bij de Sound + Vision tour was in Nijmegen :) Blij dat ik deze legende in elk geval 1x live heb mogen aanschouwen.

Laatst gewijzigd:
David Bowie overleden.

David Bowie overleden.

Rust uit.Groot artiest,Geweldige songs.

Zat gisterenavond nog cojones op uitzendinggemist te kijken. Tijdens het stukje "bowie is meh" dacht ik bij mezelf mooi dat hij er nog staat en zijn ding doet. benieuwd of hij het tot zijn 90'ste vol zou houden...

Kan er niet heel verdrietig om zijn, hoe vet is het om na zo'n carriere je 25e album te droppen en een paar dagen later er mooi tussenuit te piepen. :okdan:

Klasse zwanenzang, instant post-mortem fame. Mooi gedaan. :halleluja

Back