David Bowie, vernieuwende icoon is overleden

Totaal afgebrand door de critici maar Tin Machine was in 89 mijn eerste introductie met "hardere rock". :okdan:

Had altijd begrepen dat de Synthi AKS een 'present' was.

dat ligt ook meer voor de hand in muzikanten-van-dat-kaliber-kringen. Eno zal er nog wel wat hebben rondslingeren.

ik ga vnv low en heroes maar s draaien.

Vanochtend naar Groningen geweest, prima tentoonstelling en veel interessante dingen over de held..kaartje dikke maand geleden al gekocht maar was het geld zeker waard.

Laatste week dat de tentoonstelling er is, de Synthi AKS met plakkertjes van Brian Eno er nog op en een leuke anekdote erbij vond ik stiekem wel het interessantste :okdan: Vreemd genoeg keek amper iemand hier naar, had ik weer mooi tijd om er op te kwijlen :D

Nu Low maar weer s op de platenspeler leggen :peukie:

Geweldige 18 minuten, Leo, dank voor het delen!

"An' in the corner... There was Brian Eno with his briefcase-synthesizer..."

ik vond het ook een erg leuk en inspirerend filmpje - en inderdaad, voor sommigen van jullie natuurlijk bekend terrein, maar wat is het mooi om te horen hoe nou eigenlijk dat totaalgeluid tot stand is gekomen, uit bestanddelen die je lang niet allemaal hoort.

los van de kunst werd mij toch ook weer s duidelijk wat een vakmensen Bowie en Eno zijn.

los van de kunst werd mij toch ook weer s duidelijk wat een vakmensen Bowie en Eno zijn.

Helemaal mee eens! Ik betrap me erop dat ik pas na overlijden van zulk een grootheden ècht het belang van hun invloed ga inzien...

Back