David Bowie, vernieuwende icoon is overleden

Without You

Just when I'm ready to throw in my hand
Just when the best things in life
are gone
I look into my eyes

There's no smoke without fire
You're exactly who I want to be with
Without you
What could I do

And when I'm willing to call it a day
Just when I won't take another chance
I hold your hand

There's no smoke without fire
Man I loved you
Without you
What would I do

om met John Cleese te spreken;

"Zoom! What was that ? That was your life, mate. That was quick, do I get another ? Sorry mate, that's your lot."

volgens mij was hij nog niet helemaal klaar...

:mega:
en deze :baco: voor bowie..

:mega:

Het ècht jammer is dat zulk een creatief brein gestopt is met het genereren van producties.

Deze briljante muzikant was altijd vernieuwend en verassend, helaas na zijn album "let's dance" uit 83 was de koek op, nog creatief genoeg maar wist geen hits meer te scoren!
Op muzikaal vlak heeft hij vaak buiten de convensionele manier gewerkt met eigen verzonnen akkoorden die overigens goed bleken te werken.
David we zullen je missen maar je muziek zal altijd onder ons blijven, ashes to ashes =(

Deze briljante muzikant was altijd vernieuwend en verassend, helaas na zijn album "let's dance" uit 83 was de koek op, nog creatief genoeg maar wist geen hits meer te scoren! =(

Umm.. even denken. Tonight, Blue Jean, Dancing in the Street, This is not America, Absolute Beginners, Jump They Say.
In 2013 nog 'n UK #6 / NL #7 notering voor "Where are we Now?" maar da's natuurlijk klein bier.
Dus... hits, nee inderdaad, niet echt.

Hallo Spaceboy was ook wel een hitje dacht ik, vooral die remixversie van/met Petshop Boys. Ik denk dat David juist door hits als Let's Dance zoveel royalties binnenharkte dat hij daarna ook vooral kon doen wat hij zelf wilde in plaats van alleen voor commercieel succes te gaan. Vandaar ook experimenten als Tin Machine etc., terug naar de basis en in kleine zaaltjes spelen als doel op zich.

Deze briljante muzikant was altijd vernieuwend en verassend, helaas na zijn album "let's dance" uit 83 was de koek op, nog creatief genoeg maar wist geen hits meer te scoren!
Op muzikaal vlak heeft hij vaak buiten de convensionele manier gewerkt met eigen verzonnen akkoorden die overigens goed bleken te werken.
David we zullen je missen maar je muziek zal altijd onder ons blijven, ashes to ashes =(

eigen verzonnen accoorden?
leg uit, dat is nieuw voor mij......

Ik had er nooit op durven wedden dat Iggy het langste zou leven van de Berlijnse Drie:

bowie-iggy-lou.jpg

Was Iggy z'n plateauzolen vergeten?

Tsja, triest. Alles van 'm in de kast. Low/Heroes absolute favorieten al sinds ze verschenen. Hunky Dory van m'n grote zus terwijl ik mijn lange haren stond te fohnen. Afgehaakt in de Let's Dance periode, later weer goed gemaakt.

Ik zal de kinderen deze week eens indoctrineren.

Erg jammer dit, ik hield van Bowie.

En idd de volgende waarschijnlijk de Stones, maar daar zal ik niet echt een moer om geven.

Ik vrees qua helden vooral de dood van Stephen King, maar dat is een schrijver dus wellicht zullen minder dat delen. Na zijn bijna fatale ongeluk een paar jaar geleden leek het al even afgelopen te zijn, maar een leven zonder ieder jaar een nieuw boek van deze meester zou me toch zwaar vallen :(

Ik vond "little wonder" en "they say jump" anders dik te pruimen.

De meesten onder ons kennen de wereld vóór Bowie niet zo goed.

Ik probeer me te bedenken dat je dan in een tuin loopt, mooie bomen, gras, struiken, alles groen heel veel groen alle soorten groen, beetje bruin, en wat geritsel van bladeren. Dan opeens loop je tussen alle kleuren van de regenboog, de schoonste bloemen en hoor je alle vogels rijkelijk fluiten.

De muziekwereld voor Bowie was, denk ik: Motown, Liverpool, Elvis en tijdgelijken. In dat landschap jezelf zo afzetten, zo presenteren, geniaal vernieuwend...

Dat is toch wel een tikje eenzijdig. We hadden de flower power al gehad, Hendrix, Pink Floyd, psychedelica...

Dat is toch wel een tikje eenzijdig. We hadden de flower power al gehad, Hendrix, Pink Floyd, psychedelica...

Ik vind Flower Power toch redelijk overrated als kind van de late seventies...

Back