Waarom verkloot cubase mijn parameters?

ProtoHuman

Gepokt en gemazeld
Sinds een maand ben ik in het bezit van een Lexicon MPX550. Vet tevreden over de bak (natuurlijk), maar ik er is één ding waar ik me zolangzamerhand steeds meer aan ga iriteren. Als ik 'k namelijk aansluit op de MIDI OUT van Cubase, en ik druk in Cubase op stop, dan worden een paar parameters van het effect gewijzigd. Het gebeurt in ieder geval bij een flange en een delay, en wel het volgende:
flange: de flange-rate wordt teruggezet op nul
delay: de adjust-parameter op nul en de feedback op 100% (waardoor ie dus ook nog eens lekker iritant lang door blijft echoën)
Ik weet vrijwel zeker dat het aan cubase ligt. Ik heb de MPX550 namelijk ook al op de midi out van de r8 aangesloten en toen had ik nergens last van.
Weet iemand hoe dit opgelost kan worden? Waarschijnlijk zal wel weer 1 van die duizenden parameters in een woud van Cubase-menutjes moeten worden aangepast, maarja welke?

voor de duidelijkheid: 'k gebruik Cubase 5.1

als je op stop drukt in cubase word er denk ik een reset gestuurd, denk ook aan het 'all-notes off' principe...
mischien dat je Lexicon dit ook heeft maar dan voor de fx... het zou kunnen dat een optie in je Lexicon nog aanstaan aangaande deze reset...

ik kan me herinneren dat de MC-303 ook zo'n raar verschijnsel had bij een gelooped stukje midi song... er irri idd

onder files - preferences kun je reset on stop uitvinken. Daarna is je probleem voorbij.

Origineel geplaatst door 6 trak
als je op stop drukt in cubase word er denk ik een reset gestuurd, denk ook aan het 'all-notes off' principe...
mischien dat je Lexicon dit ook heeft maar dan voor de fx... het zou kunnen dat een optie in je Lexicon nog aanstaan aangaande deze reset...

ik kan me herinneren dat de MC-303 ook zo'n raar verschijnsel had bij een gelooped stukje midi song... er irri idd

nee, dat ist niet. 't Zou ook een beetje onlogisch zijn om, als je je fx reset, je decay oneindig lang zou worden, toch?

Origineel geplaats door quifster
onder files - preferences kun je reset on stop uitvinken. Daarna is je probleem voorbij.

kijk, gaan we dat ff proberen. thanx :okdan:

Back