[brokenbeats] Sunday.......check het maar !

C-Code

Addicted to Breaks
Ik heb weer een brokenbeats trackje gemaakt.
De track zelf is af, de mix nog niet, dus let daar maar niet op.......en ook niet op de hinderlijke tikken aan het einde, want dat ligt ook aan het afmixen.

Ik zal later een afgemixte versie uploaden, dit is in ieder geval de 1ste versie:

http://www.hoodlumbreaks.com/audio/sunday.mp3

Alvast bedankt voor het luisteren !

ik wil wel luisteren, maar ik wacht liever op het eindproduct.
dus schiet op! :)

Origineel geplaatst door cyan_circle
ik wil wel luisteren, maar ik wacht liever op het eindproduct.
dus schiet op! :)

Ik zal em vanavond afmixen en hem dan alsnog uploaden, maar als er mensen zijn die het alvast willen beluisteren........graag !

luistert wel makkelijk weg.
alleen dat vocal sampletje in het begin mag ietjes minder gebruikt worden imo.
maar klink wel relaxed. leuk voor op een zonnige dag. :okdan:
misschien kan je proberen je sub net ietjes ronder te krijgen?
zodat je hem minder hoort maar wel voelt als het ware.

greets isnieZot

Mix klinkt al best goed, mis alleen nog wat afwisseling. Dat stuk met die drums en stemmen heeft net te weinig om de aandacht vast te houden.
Dat akkoordje wat je daarna erin doet is een beetje vlak. Het is waarschijnlijk een gesampled akkoord,,,,,,

De drums klinken wel cool, mischien iets meer afwisseling, en de kick kan wat meer punch gebruiken.....

welke gear of ware heb je voor de beats gebruikt???

ik weet heel weinig van brokenbeat maar klinkt wel lekker. Arrangement kan wel spannender en een baslijntje zou ook geen overbodige luxe zijn... of is het dan geen brokenbeat meer... iig, die bass mag wel wat meer op de voorgrond maar dat zal in je nieuwe mix wel beter zijn neem ik aan.

Di's bijna een soort dancehall... maar dan zonder mensen die REWIND schreeuwen en met een soulvoller ondertoontje + akkoordenschema. Luistert zich wel lekker weg. Maar de overgang is nu 'enkel' - eerst het vocal gedeelte, dan het (piano?)-achtige deel. Misschien een paar keer switchen in de tussentijd?

Ik ben zo vrij geweest om een remixje te maken hoe ik denk dat het anders kan.

Bij deze de link

Je moet hem wel even in .mp3 wijzigen. Lycos is aan het kutten blijkbaar. Vaag:confused:

Wat denken jullie ervan?

:W

Laatst gewijzigd:
heeeee

heeeee

ik vind dat je meer naar afrobeat moet luisteren
want het heeft er veel van weg

tjek : femi kuti, fela kuti, tony allen

luister ook eens naar bugz in the attic
die gasten zijn echte koningen van de afro beat achtige broken beat

en die beat moet meer 1 groove hebben
die percussie is een beetje maf
en moet onderbroken worden ipv door te lopen
of zo geknipt worden dat ie bij snare , bass en hihat past

zorg dat er ruimte in zit .. zoals broken beat al aangeeft
de funk is feit de gaten in de kaas
dus gebruik deadnotes, pauzes en dat soort shit
(luister maar naar gimme gimme van Jill scot = geen BB maar een prima voorbeeld van gaten in de kaas)

de mix vink omdat de groove niet helemaal klopt ook een beetje vlak
vind de akkorden wel gaan maar er mag meer leven in

veel success

goede BB is niet makelijk

Re: heeeee

Re: heeeee

Origineel geplaatst door MadR
ik vind dat je meer naar afrobeat moet luisteren
want het heeft er veel van weg

tjek : femi kuti, fela kuti, tony allen

luister ook eens naar bugz in the attic
die gasten zijn echte koningen van de afro beat achtige broken beat

en die beat moet meer 1 groove hebben
die percussie is een beetje maf
en moet onderbroken worden ipv door te lopen
of zo geknipt worden dat ie bij snare , bass en hihat past

zorg dat er ruimte in zit .. zoals broken beat al aangeeft
de funk is feit de gaten in de kaas
dus gebruik deadnotes, pauzes en dat soort shit
(luister maar naar gimme gimme van Jill scot = geen BB maar een prima voorbeeld van gaten in de kaas)

de mix vink omdat de groove niet helemaal klopt ook een beetje vlak
vind de akkorden wel gaan maar er mag meer leven in

veel success

goede BB is niet makelijk

Hee Madr;

In de eerste plaats, niks moet........ Ik luister erg veel naar bugz in the attic en heb vorig weekend nog seiji en afronaught in rotterdam in unie gezien/gehoord. Ik maak beats op mijn manier en dat doet seiji op zijn manier. Ik ben geen copycat en probeer een eigen geluid te ontwikkelen, de ene persoon zal het maf noemen de ander zal het cool vinden. Overigens heb ik hierboven al vermeld dat ik nog geen eindmix gemaakt had............ deze ga ik morgen uploaden. Luister maar eens naar aardvarck zijn tracks of die van rednose distrikt.

Als iedereen muziek zou maken die op elkaar lijkt dan word het snel saai. Ik gebruik ook geen platen als referentie......
Fela Kuti enz enz.......ik ken het en heb het op vinyl........Ik zal de komende tijd dit soort tracks blijven posten !!

Laatst gewijzigd:
Re: Re: heeeee

Re: Re: heeeee

Origineel geplaatst door C-Code
Hee Madr;

In de eerste plaats, niks moet........ Ik luister erg veel naar bugz in the attic en heb vorig weekend nog seiji en afronaught in rotterdam in unie gezien/gehoord. Ik maak beats op mijn manier en dat doet seiji op zijn manier. Ik ben geen copycat en probeer een eigen geluid te ontwikkelen, de ene persoon zal het maf noemen de ander zal het cool vinden. Overigens heb ik hierboven al vermeld dat ik nog geen eindmix gemaakt had............ deze ga ik morgen uploaden. Luister maar eens naar aardvarck zijn tracks of die van rednose distrikt.

Als iedereen muziek zou maken die op elkaar lijkt dan word het snel saai. Ik gebruik ook geen platen als referentie......
Fela Kuti enz enz.......ik ken het en heb het op vinyl........Ik zal de komende tijd dit soort tracks blijven posten !!

alles moet !!

:duivels:

ik was er trouwens ook
erg oke sets van beide heren :halleluja

top avond !!!

maar ik zal beter omschrijven wat ik bedoel
want je voelt je een beetje aangevallen en dat is helemaal niet nodig
( misschien was me vorige reply wel een beetje te lomp ;) )

teneerste het heeft niet met stijl maar met techniek te maken

het belangrijkste is dat je realiseert dat een drummer maar 2 handen en 2 voeten heeft
dus als ie op de tom en de hihat slaat .. kan ie niet op de snare slaan
en dat is precies wat ik mis in je drums

bij jou zijn het losse componenten op elkaar gestapeld
het MOET een samenspel zijn .. netzoals als het samenspel tussen beats en baslijn zeer belangrijk is voor een mooie groove

en juist als je van rednose en aardvarck houdt moet je nog maar eens goed luisteren
de kunst van goede funk is de kunst van het weg laten

ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel
ik begin er niet voor niks over want het is niet makelijk
ik worstel er namelijk zelf ook vaak mee daarom ook dat ik er over begin ;)

ik hoop dat je er iets aan hebt !

veel succes

groet

Ik mis een beetje het leven in deze beat/groove....

de vocale sample werkt niet mee lijkt het wel, terwijl met een beetje kruiderij en knipwerk die sample de rode draad kan worden, maar dan net iets meer op de achtergrond....

Brokenbeats zegt me helemaal niets, maar de beat hier klinkt potentieel, kzou hem graag afgemixed horen...

Re: Re: Re: heeeee

Re: Re: Re: heeeee

Origineel geplaatst door MadR
alles moet !!

:duivels:

ik was er trouwens ook
erg oke sets van beide heren :halleluja

top avond !!!

maar ik zal beter omschrijven wat ik bedoel
want je voelt je een beetje aangevallen en dat is helemaal niet nodig
( misschien was me vorige reply wel een beetje te lomp ;) )

teneerste het heeft niet met stijl maar met techniek te maken

het belangrijkste is dat je realiseert dat een drummer maar 2 handen en 2 voeten heeft
dus als ie op de tom en de hihat slaat .. kan ie niet op de snare slaan
en dat is precies wat ik mis in je drums

bij jou zijn het losse componenten op elkaar gestapeld
het MOET een samenspel zijn .. netzoals als het samenspel tussen beats en baslijn zeer belangrijk is voor een mooie groove

en juist als je van rednose en aardvarck houdt moet je nog maar eens goed luisteren
de kunst van goede funk is de kunst van het weg laten

ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel
ik begin er niet voor niks over want het is niet makelijk
ik worstel er namelijk zelf ook vaak mee daarom ook dat ik er over begin ;)

ik hoop dat je er iets aan hebt !

veel succes

groet

Toch snap je niet helemaal wat ik bedoel. Ik maak een track waarbij ik zeker niet de feel van een echte drummer probeer te benaderen, ik maak de beat op basis van wat ik in mn hoofd heb, en dat meet ik niet af aan het gevoel van een drummer. Er is ook geen regel in de brokenbeats die zegt dat je een drummer moet benaderen. Ik heb op die avond in de unie ook genoeg platen gehoord van seiji en afronaught die ook niet 100 % de "drummerfeel" benaderde. Als iedereen zich namelijk aan regeltjes gaat binden in een stroming wordt het snel saai. En om effe in te haken op aardvarck......luister maar eens naar diverse tracks op zijn "find the cow" en je zult horen dat daar ook veel tracks op staan die echt lekker ranzig mechanisch klinken.

Om dit voorbeeld even naar drum & bass te trekken, in de drum & bass scene heb je ook veel producers die allemaal zich aan regeltjes houden waardoor veel producties vallen onder het kopje "13 in een dozijn" ......maar als ik dan een paradox release hoor denk ik..........:okdan:

Peace out

ps: ik voel me niet aangevallen, meer onbegrepen ;)

Point taken dacht ik zo, maar hoe vind je mijn opbouw van de mix? Ik zou het persoonlijk zo doen.

Groenten

Origineel geplaatst door Mostatic
Point taken dacht ik zo, maar hoe vind je mijn opbouw van de mix? Ik zou het persoonlijk zo doen.

Groenten

Sorry Mo.....

Ik heb em beluisterd je remix en het is inderdaad wel lekker. Ik zal proberen zsm de track te uploaden, want daar heb ik alvast wat wijzigingen in gemaakt.

Re: Re: Re: Re: heeeee

Re: Re: Re: Re: heeeee

Origineel geplaatst door C-Code
Toch snap je niet helemaal wat ik bedoel. Ik maak een track waarbij ik zeker niet de feel van een echte drummer probeer te benaderen, ik maak de beat op basis van wat ik in mn hoofd heb, en dat meet ik niet af aan het gevoel van een drummer. Er is ook geen regel in de brokenbeats die zegt dat je een drummer moet benaderen. Ik heb op die avond in de unie ook genoeg platen gehoord van seiji en afronaught die ook niet 100 % de "drummerfeel" benaderde. Als iedereen zich namelijk aan regeltjes gaat binden in een stroming wordt het snel saai. En om effe in te haken op aardvarck......luister maar eens naar diverse tracks op zijn "find the cow" en je zult horen dat daar ook veel tracks op staan die echt lekker ranzig mechanisch klinken.

Om dit voorbeeld even naar drum & bass te trekken, in de drum & bass scene heb je ook veel producers die allemaal zich aan regeltjes houden waardoor veel producties vallen onder het kopje "13 in een dozijn" ......maar als ik dan een paradox release hoor denk ik..........:okdan:

Peace out

ps: ik voel me niet aangevallen, meer onbegrepen ;)

als je om feedback vraagt moet je die feedback ook gewoon (zonder jezelf alleen maar te lopen verdedigen) tot je nemen.....vinnik dan ;)

Re: Re: Re: Re: Re: heeeee

Re: Re: Re: Re: Re: heeeee

Origineel geplaatst door olafmol
als je om feedback vraagt moet je die feedback ook gewoon (zonder jezelf alleen maar te lopen verdedigen) tot je nemen.....vinnik dan ;)

IK probeer niks te verdedigen, ik probeer alleen uitleg te geven waarom ik niet kies voor de manier van produceren die MadR zich eigen heeft gemaakt. En die uitleg heb ik ook aardig onderbouwd. ;)

Logisch toch ?

ps; iemand gaf aan dat die vocal te overheersend was, daar kan ik iets mee en dat heb ik in de nieuwe versie (die ik vanavond probeer up te loaden) ook aangepast. Ook gaf iemand aan dat de bas wel wat naar voren mocht komen.......daar heb ik ook iets mee gedaan. Feedback is altijd welkom, maar dan wel zonder referenties te maken naar een feel die bij een stijl hoort .......:geslaagd:

Back