Remote 25, microKONTROL,...

kefkekeyser

Ouwe rot
Ok, moest ik veel geld hebben, dan kocht ik mij zo'n Doepfer MIDI Keyboard (PK88 ofzo) en een bakje met knopjes en faders...

Maar: ik ben maar een arme student =(

Dus zoek ik me een MIDI keyboard waar ook knoppies en faders opstaan. Heeft er iemand ervaring met één (of meer) van de volgende controllers:

- remote 25
- microKONTROL
- de radium en oxygene spullen van m-audio
- de e-volution dingen

Afin: eigelijk is de vraag: welk van al deze controllers is het beste (en benaderd zo goed mogelijk het gevoel van de spelen op een echte piano (ik weet het, zo'n doepfer zou toch mooi zijn...))?

in de Future Music die nu in de winkels ligt staat echt precies zo'n hele afvalrace tussen echt elke midicontroller die jij noemt.
ik zou bijna denken dat je voor de FM schrijft.
(p.s. de remote25 wint)

Origineel geplaatst door cyan_circle
in de Future Music die nu in de winkels ligt staat echt precies zo'n hele afvalrace tussen echt elke midicontroller die jij noemt.
(p.s. de remote25 wint)

ook de microKONTROL ja? want die is nog niet officieel uit volgens mij..

Origineel geplaatst door cyan_circle
(p.s. de remote25 wint)

Was dat maar waar...
'k Moet precies een gaan zoeken achter da boeksen...

Origineel geplaatst door oozi
ook de microKONTROL ja? want die is nog niet officieel uit volgens mij..

nee niet de microKONTROL. waarom wordt dat halve woord met hoofdLETTERS geSCHREVEN? echt irritant.
de test gaat tussen de novation remote25, evolution mk225C, m-audio oxygen8 & edirol pcr-30.

geen van de genoemde lijkt op de aanslag van een piano. Dan moet je toch echt iets met gewogen toetsen nemen. Ook hebben ze nou niet bepaald 88 toetsen tot hun beschikking. Twee octaven komt meer in de richting.

Origineel geplaatst door Hazes
geen van de genoemde lijkt op de aanslag van een piano. Dan moet je toch echt iets met gewogen toetsen nemen. Ook hebben ze nou niet bepaald 88 toetsen tot hun beschikking. Twee octaven komt meer in de richting.

Daar vreesde ik al voor... Maar voor zo'n echte digitale piano (van Yamaha ofzo) of een Doepfer heb ik helaas geen geld..

als het alleen om de toetsen gaat (de aanslag e.d.), dan is de goedkoopste manier denk ik zoeken naar een 2e hands digipiano of midicontroller met gewogen toetsen. Maar gewogen toetsen (of zelfs hamertechniek) en goedkoop gaat gewoon niet echt samen.

De Novation is echt mooi, je kan hem voor 350 bij feedback kopen!

Back