Librarian/Editor voor TX7 en DX7 beschikbaar

bijlevel

SWB
Een paar dagen geleden heb ik een librarian/editor voor de TX7 en de DX7 'published' (zoals dat heet) op het CTRLR forum. Voor de TX7 klik hier en voor de DX7 klik hier. Deze software is samen met een forumlid gemaakt. Er is heel veel tijd en moeite in gestopt, maar ik denk dat het resultaat er mag zijn. In principe is het allemaal gratis, maar donaties voor de website CTRLR.org (daarmee indirect voor de initiatiefnemer en programmeur van de CTRLR software waarmee de librarians/editors voor de TX7 en DX7 gemaakt zijn) wordt natuurlijk altijd gewaardeerd.

Goed gedaan, tijdje geleden erg dankbaar gebruik gemaakt van het mks50 panel! Werkt als de brandweer!

...Werkt als de brandweer!
Hmm, gezien de recente klachten van de vrijwilligers bij de brandweer is dat geen aanbeveling! :D

De ontwikkelsoftware CTRLR is trouwens wel heel geschikt om mooie "panels" te maken, ook qua vormgeving. Maar tjonge jonge wat een steile leercurve, zeker als je ook nog wilt programmeren in Lua.

Het forumlid waar ik het over heb is niet van dit forum, maar van het CTRLR forum. Maar misschien zitten er van SF ook wel leden op het CTRLR forum?

Ik gebruik ctrlr om de JD-XI te programmeren,,, Ik heb er zelf enkele knobs aan toegevoegd..
Maar hoe save je presets met ctrlr ??? En heeft die geen patch library functie ??

Ik zal jou panels is bekijken,, maar ik heb geen TX7 of DX7,, wel een TX81z,, :)

Ik gebruik ctrlr om de JD-XI te programmeren,,, Ik heb er zelf enkele knobs aan toegevoegd..
Maar hoe save je presets met ctrlr ??? En heeft die geen patch library functie ??

Ik zal jou panels is bekijken,, maar ik heb geen TX7 of DX7,, wel een TX81z,, :)

Om presets of hele sound banks in een bestand op de computer op te slaan moet je je verdiepen in de programmeertaal/scripttaal Lua. Als je mijn (of een ander natuurlijk) panel download, kan je de gebruikte scripts bestuderen. Voor het laden/opslaan van een bestand is er een vrij standaard Lua script, maar WAT je in het bestand zet is natuurlijk synthesizer afhankelijk. Dat heeft dus te maken met het sysex-format en dat kun je, als het goed is, in de handleiding van de betreffende synthesizer terugvinden.

Ja, nee, da's zever,,
Ik heb de menu's eens doorbladerd, en dit moest ik weten,

Snap833.png

Sounddiver is en blijft veel beter,, jammer dat precies niemand er nog nieuwe divers voor maakt,,

Ik gebruik nu Dexed wat echt super werkt maar zal hem zeker uitproberen.

Iig :okdan:

Ik heb Dexed even "bezocht" en dat ziet er idd goed uit, zeker door de dubbele functie van VSTi en editor voor de hardware DX7. Bestaat dit al langer? Ik heb namelijk toen ik op zoek was naar een editor voor de TX7 (ergens in 2013) stad en land afgezocht, maar kon niks bruikbaars vinden toen.

De ontwikkelsoftware CTRLR is trouwens wel heel geschikt om mooie "panels" te maken, ook qua vormgeving. Maar tjonge jonge wat een steile leercurve, zeker als je ook nog wilt programmeren in Lua.
Vet! Ik zit al heel lang naar Ctrlr te kijken om een panel voor de FB01 te maken, maar ik kom er maar niet aan toe om er mee te beginnen.

An sich is LUA niet zo heel ingewikkeld, maar het voelt een beetje raar als je andere scripting talen gewend bent. Daarnaast de hele syntax/structuur/layout van Ctrlr (en de documentatie is nu pas langzaam op gang aan het komen ..)

Dus als je nog tips hebt :)

Vet! Ik zit al heel lang naar Ctrlr te kijken om een panel voor de FB01 te maken, maar ik kom er maar niet aan toe om er mee te beginnen.

An sich is LUA niet zo heel ingewikkeld, maar het voelt een beetje raar als je andere scripting talen gewend bent. Daarnaast de hele syntax/structuur/layout van Ctrlr (en de documentatie is nu pas langzaam op gang aan het komen ..)

Dus als je nog tips hebt :)

Tip nummer één is het gewoon op het forum vragen. Er zitten en aantal erg ervaren panel-ontwikkelaars op die je meestal wel willen helpen. In principe kan je ook al veel vinden door het forum te doorzoeken, maar mijn ervaring is dat de kennis behoorlijk verspreid over allerlei draadjes zit. Degene met de nickname 'atom' is de maker van CTRLR en zeer behulpzaam als hij de tijd kan vinden.
Tip nummer twee is gewoon een aantal panels downloaden en bestuderen hoe anderen die hebben gemaakt. Ook het panel door mij in samenwerking met een ander forumlid ontwikkelde panel bevat een aantal Lua-routines die bijna standaard zijn als je sysex dumps wil verwerken en/of zaken naar een bestand op de computer wil wegschrijven. Dus die kan je dan gewoon overnemen c.q. aanpassen.
Tip nummer drie: bestudeer in de handleiding het gedeelte over de midi implementatie totdat je alle ins en outs kent. Voordat ik begreep hoe je de sysex boodschappen van de TX7 moest interpreteren was ik echt wel tientallen uren verder. Naderhand bleek dat op dat vlak de DX7 toch weer net anders in elkaar stak en toen moesten we dus besluiten om twee afzonderlijke panels te maken!
Tip nummer vier: zorg voor een goede verstandhouding met je partner/vriendin/vrouw want het is behoorlijk tijdrovend én verslavend! ;)

Ja, nee, da's zever,,,
Moest ik even opzoeken, want het leek eerst té veel op ons woord gezever en dat heeft een negatieve klank! ;)

zever, dat is gene ~

Onze databank bevat de volgende beschrijving(en) van "zever, dat is gene ~"

zever, dat is gene ~ (uitdr.)
dat is niet simpel, dat is niet om mee te lachen

In SN: ‘dat is geen kattepis’

Scoutsleider zijn is gene zever zenne. Dat is voorbereiden, vergaderen en er veel vrije tijd in steken.

Zo’n nieuw brug over de autostrade bouwen is gene zever. Dat is tegenwoordig high-tech hoedat ze die bruggen in zijn geheel over de weg schuiven.

bwa, nee, 't was idd negatief bedoelt,,

Ik ga ni meer beginnen met één of andere programmeer taal van iemand anders...
Ik heb genoeg geprogrammeerd,, 't Zijn de tracks die ik maak die me de energie terug geven...

Soit,Sorry als ik je negatief getriggerd heb,,
Ik ben hier al enkele weken aan een 142BPM mix aan't werken, en ik zit daardoor in een overdrive,, :) :)

Yeah ik zit ook op dat forum :)

Er was een tijdje een IRC-kanaal met alleen atom en ik .. dat ging dus helaas nergens heen ..
(er is wel die irritante popup-chat op de site zelf)

Ergens 'binnenkort' weer een kijkje naar nemen. Zal ook jouw panels eens uitpluizen :)

Back