A3000

toonuptoonup

Ingeburgerd
Hoi, wil hem gebruiken als standalone fx machine, het is de eerste versie van de
A3000. Ik krijg er wel geluid doorheen, maar op effect verandering word niet
gereageerd.
Is er daar buiten nog iemand die dat weet, het net laat weinig los.
Groet Ton.

Volgens mij is ook bij de Yamaha A3000 het expansionboard met fx processor een optie. Is deze op jouw A3000 geïnstalleerd?

Volgens mij is ook bij de Yamaha A3000 het expansionboard met fx processor een optie. Is deze op jouw A3000 geïnstalleerd?

nee, zat er standaard in. Die a3000 was een echte kilo-knaller..

Ok... Wellicht kan je het (mix) volume instellen? Dry - Wet en dat dat op dry staat waardoor de fx niets laten horen?

Je moet de outputs van de fx even aan de stereo bus koppelen.
Zit bij de A4000 onder het map/out menu.
Als het goed is werkt dit bij A3000 hetzelfde.
Kan ook zijn dat je in het fx keuze menu moet aangevendat het fx naar de stereo out gaat.
Klinkt onhandig maar komt omdat je best uitgebreide routing in deze samplers hebt.

Hoi, bedankt heren, oppeens deet ie het.
Een goed geheugen is een mooie gave.

Groet en bedankt Ton.

@Toonuptoonup: Deel je bevinding als je wilt, dan hebben andere gebruikers er wellicht ook wat aan.

Hoi, was zo niet bedoeld, het klopt dus wat me hier vertelt word.
Het is een sampler, of effect machine of synthesizer, net wat je wilt.
Groet Ton.

M.a.w. MonoTron's suggestie werkte voor je?

Zoniet: wat Enzo.F bedoelt is - als je hier even neerschrijft welke stappen je precies uitgevoerd hebt kunnen andere A3000-bezitters die met dit probleem zitten het ook oplossen.

Quote uit de A3K FAQ die hier op het forum te vinden is:

Effect settings are stored when you save a program. To save a patch
for using the A3k like an external FX processor, just use a blank programs, setting the
A/D In to on in "play/setup/ADSetup" and the MainOut to whichever effects block you
want to send to, in "play/setup/ADOut" and save the prgram. A nice idea (it's just sprung
to mind now whilst writing this) would be to create a separate volume, called "Effects" or
whatever, and then you can save up to 128 effects programs in there. Loading the
volume turns your A3k into a 128 patch effects processor.

Ik gebruik de mijne ook puur als effectapparaat, heb er ooit 25 euro voor betaald omdat er geen SCSI in zat 8)

Unzip deze file naar een 3,5" disk en laad hem in, dan heb je direct wat patches met multi-effects! Kan je meteen kijken hoe de boel daar is ingesteld, ik weet het je namelijk ook niet meer precies te beschrijven.

Laat ff weten of het gelukt is!

Attachments

• Yamaha A3000 Effect patches RHK 2016-02-19 1154.zip
    3,1 KB · Bekeken: 163
Back