Maak een track in 2 uur

flyweight

SinOsc.kr([1, 3]).exprange(100, 2e3)
In dit topic ga ik proberen zo veel mogelijk tracks in max 2 uur maken.
De rauwe kantjes ed. laat ik zoals ze zijn. dit zijn geen k*t nummers maar is ook niet echt muziek om verder uit te werken. Maar eerder een soort jam// training om beter in muziek te worden.

Doe gerust mee en drop je creaties als je wilt. Er zijn 2 regels. niet langer dan 2 uur aan je track werken en geen disco :D.

Attachments

• song in 1 in 2 hours.mp3
    8,9 MB · Bekeken: 101
En wat is werken? Vanaf nul of telt patching en patterns maken- beluisteren niet mee.
R

zo pfff 30 kilometertjes in de benen..
Ga zo luisteren.
maar idd patches maken ed telt niet mee als tijd.
:)

Leuk idee. Maar hoe weet de luisteraar zeker dat er daadwerkelijk 2 uur aan is gewerkt?

Ik had eens een vriendin, ze heette Nancy.

Rrr nee, ik had eens een chat op Tinder ze heette Lena. Ze was Architect en ik kende ze maar pas. Dus vroeg ze voor een Medley. 2U later was die klaar en dat was maf

https://instaud.io/_/iPg.mp3

tja als je er om wilt liegen dan nep je toch alleen jezelf.
We doen hier een soort van produktie training de nummers zijn toch niet van dezelfde kwaliteit als nummers waar lang aan gewerkt is.
Eigenlijk maak ik de meeste nummers in een paar uur maar zit er meer tijd in de afwerking. Hoe zit dat bij jullie?

zie mijn inzending voor de contest van afgelopen jaar :D

deze had ik eergisteren gemaakt in ong 2uur, heb niet op de klok gekeken
ik ga m trouwens nog wel beter afmixen, ik zat er niet echt lekker in

klinkt lekker zeg :okdan:

En wat is werken? Vanaf nul of telt patching en patterns maken- beluisteren niet mee.
R

Patches maken telt niet mee, maar een patter maak je toch als begin van een nummer en telt daarom wel mee als tijd die je aan een song besteed.

Eigenlijk maak ik de meeste nummers in een paar uur maar zit er meer tijd in de afwerking. Hoe zit dat bij jullie?

Bij mij wel hetzelfde. Het idee ontstaat in een uurtje maar het duurt soms weken voor ie ´klaar´ is...

als je idd ook nog geluiden vanaf 0 moet opbouwen, dan is 2 uur wel erg krap
meestal pak ik een geluid die ik al heb en die pas ik dan aan,
bij mij gaat ook de meeste tijd in de afwerking zitten, qua arrangement stelt het meestal niks voor bij mij, een hand vol loops van max 32 maten en dat is het wel. de meeste tijd besteed ik aan instellen van de fx en de balans van de mix (eq en panning)

Ik had eens een vriendin, ze heette Nancy.

Rrr nee, ik had eens een chat op Tinder ze heette Lena. Ze was Architect en ik kende ze maar pas. Dus vroeg ze voor een Medley. 2U later was die klaar en dat was maf

https://instaud.io/_/iPg.mp3

Toffe track alleen een beetje te kort om een nummer te zijn niet?
Heb hem gelijk op een maat zijn timeline gezet :) Zijn de drums geprogrameerd?

Is gewoon een mix hoor. Knip en plakwerk in ableton omdat maschine teveel gedoe bleek wegens settings fout voor de interface.

Als ik sommige artiesten mag geloven maken die echt goede tracks in die tijdspanne.
Ik denk dat je heel ervaren moet zijn om alles goed te krijgen in 2 uur maar ik ervaar dat ik na 2 uur wel moet weten of het de moeite is om eraan verder te doen of gewoon te stoppen. Anders verlies ik alleen tijd als ik blijf aanmodderen (kan ook leuk zijn maar niet echt resultaatgericht gewerkt dan). Patches maken reken ik er niet bij. Dat gebeurt vaak op een avondje sounddesign.

Inmiddels weer verder geprutst aan het deuntje, dus hier maar weer weggehaald.... :-)

En weer een knutseldingetje.

Deze keer is het de analog rytm in zn eentje. 16 steps loopje (dus 1 maat ;) ).
Gebruik gemaakt van advanced timing om elk geluid zn eigen steplengte te geven en verder geexperimenteerd met de nieuwe feature 'probability trigs' waardoor geluiden met een 86% kans bijvoorbeeld getriggerd worden en nog wat andere leuke triggering / logica features.

https://soundcloud.com/robbie-nerve/ob-experiment-005-probability-trigs-1bar-sequence

-C-

Back