Splitsen midi keyboard voor 2 synths met een mpc

Afroham

Stamgast
Hey iedereen!

Ik ben momenteel in het bezit van een Korg ms -20 mini. In de nabije toekomst komt daar ook een Korg Minilogue bij.

Met mijn mpc 2500 als host (gratis jj os)
Heb ik een midi keyboard aan de midi in van mijn mpc hangen om mijn synths met keys te triggeren ipv pads.
De ms-20 en in de toekomst de minilogue zullen verbonden zijn aan de midi out van mijn mpc.

Mijn doel is om het keyboard te splitsen als het ware. Zodat ik met mijn linker hand de bass line van de ms-20 mini kan spelen. En met mijn rechterhand de akkoorden op de minilogue, tegelijkertijd natuurlijk! Enig idee hoe ik dit kan doen? Als dit niet mogelijk is, is een routing via ableton live met mijn mpc als master de 2e beste optie!

Thanks alvast :)

Als je MIDI keyboard met een split kan werken en elke split kan werken op een apart MIDI kanaal dan ben je er.
Anders wordt het moeilijk.
Ik weet niet of Live een module heeft die selecteert op note range.

helaas, op een MPC is dit niet mogelijk - MIDI kanalen worden als het ware re-channelized afhankelijk van de track waarop je aan het inspelen bent

helaas, op een MPC is dit niet mogelijk - MIDI kanalen worden als het ware re-channelized afhankelijk van de track waarop je aan het inspelen bent

Als je MIDI keyboard met een split kan werken en elke split kan werken op een apart MIDI kanaal dan ben je er.
Anders wordt het moeilijk.
Ik weet niet of Live een module heeft die selecteert op note range.

Thanks voor de antwoorden! ik zie het ook helaas somber in. misschien kan ik een midi keyboard met split functie kopen en die rechtstreeks aan de synths aansluiten. en dan het geluid opnemen door mijn mpc.

Volgens mij is er op de JJOS2XL een optie om een midi kanaal naar de corresponderende track te sturen en weer uit te sturen (midi 1 naar track 1, midi 2 naar track twee. Maar daarvoor moet je midi keyboard dan inderdaad wel keyspilt kunnen doen met verschillende kanalen. Impulse van Novation kan dat wel geloof ik.

Je kan natuurlijk ook eerst midi je baslijntje opnemen en daarna je minilogue op een andere track. Dat is ook veel makkelijker te editten zo. En je hebt een groter bereik qua keys zonder splits natuurlijk.

Volgens mij is er op de JJOS2XL een optie om een midi kanaal naar de corresponderende track te sturen en weer uit te sturen (midi 1 naar track 1, midi 2 naar track twee. Maar daarvoor moet je midi keyboard dan inderdaad wel keyspilt kunnen doen met verschillende kanalen. Impulse van Novation kan dat wel geloof ik.

Je kan natuurlijk ook eerst midi je baslijntje opnemen en daarna je minilogue op een andere track. Dat is ook veel makkelijker te editten zo. En je hebt een groter bereik qua keys zonder splits natuurlijk.

Thanks voor het antwoord!

ja daar heb je gelijk in. al vind ik het toffer om met 2 handen tegelijk te spelen. wil mijn online piano lessen goed van pas laten komen. Als ik ooit de JJOS koop zal ik er maar weer eens nog een keer naar kijken. dat zal nog even duren want ik heb nog niet het gevoel dat ik daar aan toe ben. en oja had ik maar een betere baan:r, of gewoon meer geld haha.
grtz

Back