House Party

Nightly Build

Go for what you know
Een feestelijk knallertje:

=)

Voor mijn doen is deze snel in elkaar gezet.
Ben er mee begonnen direct na mijn post in deze draad waarin de taak was binnen 2 uur een track te maken:
https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=195162

Dat is niet gelukt maar ik heb er 2 dagen over gedaan waarbij ik er een totaal aan 13 uur aan gewerkt heb.
4 uur voor het maken van loops en spelen van instrumenten.
5,5 uur voor het arrangeren en 3,5 uur voor de mix

Laatst gewijzigd:
Hiphouse!
Dat is fokking lang geleden zeg, o en dan die funk
Ja waarom ook niet, ik heb geen idee!

Dank voor de complimenten.. zijn er ook nog aanmerkingen?
Ben ik niet gewend hoor.. op synthforum een track plaatsen en dan geen kritiek krijgen ;)

Wat is er dan engels aan Smackos?

Ik heb hem overigens toch nog aangepast.. de bas meer laag gegeven en minder mid- en hoog want hij stoorde met de acid-lijn

Ja zit goed in elkaar. Piano met acid is irdial ja. Verder mix van rare groove = Engels. En rave breakbeats = Engels.

Ja zit goed in elkaar. Piano met acid is irdial ja. Verder mix van rare groove = Engels. En rave breakbeats = Engels.

oké behoorlijk engels dus.
ik moet tot mijn schaamte bekennen dat ik niet bekend was met Irdial Discs ookal had ik links of rechts wel eens wat nummers op dat label gehoord

Maar fijn dat er geen aanmerkingen zijn.. eindelijk heb ik iets goeds gemaakt dus :)

Klinkt goed. lekkere drums and feel. gitaartjes links met de brass doet t goed. maar de bas ligt buiten de mix. en de acid leid een eigen leven.
Pianotje is wat dunnig, en super mono, misschien te fixen /maskeren met een orgeltje erbij?

edit: acid zou ik dan meer rede geven om in de mix te zitten. alle lead sounds hebben nu een vrij gelijk volume. Voor meer diepte en stereo beeld kun je overwegen om de acid helemaal naar achter te mixen en de piano naar voren

De bas ligt niet helemaal lekker in de mix inderdaad. De groove is verder wel dik in orde. De gitaar en blazertjes zijn tof.

Iets korter had wel gemogen, al stoort de lengte het me niet enorm. En wat meer variatie in de drumtrack had ook gekund.

Lekker funky en goeie groove.

Die acid-lijn is wel iets te eentonig (mag wat meer random heen en weer flappen zegmaar).
Verder mag inderdaad de bas wel iets harder mee-resoneren met de rest.

Overigens vind ik de lengte en opbouw dik prima voor in de mix op een feestje :)

Ja hoor, hier krijg je de dansvloer wel vol mee :). Dat acidlijntje vind ik redelijk jammer. Je speelt een A op de eerste tel van elke tweede maat. Ik zou hier liever een C of een D horen, soms een in hetzelfde octaaf, soms eentje lager. Mix is het meeste al over gezegd. Verder heerlijk :okdan:.

Dit is zooo eind jaren 80 - de tijd waarin klasgenoten naar Bruce Springsteen en Madonna luisterden en ik meer oor voor de 'house' had. Een aaneenschakeling van cliché's die je ook hoorde in de tracks op de Turn up the bass-verzamelaars (Whoo-Yeah, het (wat ik maar noem) Pretending-loopje, de obligate 303/acid sound). Geweldig gemaakt, klinkt lekker!

Back