New house track (unfinished)

Xypes

Stamgast
Hey

Heb weer wat nieuws gemaakt, beetje chillere house!
Heb je opmerkingen, laat het me dan weten.
Weet wel dat ik nog niks eraan gewerkt heb om het allemaal
goed te laten klinken ;) Dus is nog unifinished!

https://soundcloud.com/djbonka/house-chill-melody-basses-workinpro

Groeten
Yannick

Het duurt even vanwege de best lange opbouw... Maar vanaf halverwege vind ik ´m best leuk!
Sommige stukjes zijn misschien nog te leeg en te clean. Maar dat kan natuurlijk ook je smaak zijn.

Weet wel dat ik nog niks eraan gewerkt heb om het allemaal
goed te laten klinken ;)

Ehm ja... En hoe zou de track zijn wanneer je dat wel zou doen? :-)

Ehm ja... En hoe zou de track zijn wanneer je dat wel zou doen? :-)

Klinkt best ok, maar ben het met bovenstaande opmerking eens: als je bruikbare feedback wil hebben dan gaat dat het beste als je een track naar jouw beste kunnen hebt afgemaakt. Of je moet heel duidelijk zijn op welk aspect van je WIP je feedback wil hebben.

Mijn tip alvast: gooi ook wat sounds nét naast het 16th grid; dan gaat het nóg wat meer leven :)

Bedankt voor de feedback!

@tbn: Wat bedoel je daarmee? nét naast het 16th grid?

Gr
Xypes

Hoi Xypes,

Ik bedoel daarmee dat het lijkt of alle geluiden precies op 16e noten lijken te vallen, waardoor alles heel netjes lijkt. Juist de imp[erfecties (sommige geluiden/samples/nootjes die net voor of na de 16e noten vallen) "duwen en trekken" --> geven vaak een lekkere extra drive mee aan een vrij minimaal ingericht arrangement

Ahzo ja ik heb altijd dat ik het heel perfect ritmisch wil laten klinken inderdaad ;)
Bedankt voor deze feedback!

Hier kan ik wat mepes

Xyes

De kick staat nogal hard tov de rest. En ik mis een baslijn, waardoor er niet echt een groove ontstaat. De kleine melodische elementen kunnen imho de track niet dragen. Je zou de drumtrack nog best wat kunnen uitbouwen met extra hats en percussie. En wat elementen introduceren die het ook echt op een opbouw laten lijken, in plaats van op het aan- en uitzetten van verschillende partijen.

De melodie vanaf 2 min is okee, maar verder ben ik het eens met Stupide hierboven. Qua drums kan er best
wel iets meer bij. Ghost snares misschien?

Melodie is IMO beter om meteen erin te knallen, dan pas halverwege. Aandachtspanne van de luisteraar enz.
Maar, het kan ook gewoon je beoogde idee zijn hoor. Why not. :D

Heb er nog wat aan kunnen doen!

https://soundcloud.com/djbonka/untitled-teaser-workinprogress

Last edited by a moderator:
Back