Demons & Angels

DigitalArt

Stamgast
Omdat het na een werk gerelateerde periode van muzikale non activiteit wel weer eens tijd is om iets te posten. Hoop dat het een beetje past tussen de overige bijdragen :)

Last edited by a moderator:
Ik vind de sfeer helemaal prima. Ik ben alleen wel gestopt met luisteren na een minuut of drie. Komt door die midi sax. Misschien ik wat te extreem, maar ik kan er heel slecht naar luisteren. Ik zou echt proberen om hier iets anders voor te vinden.

Leuk dat je 'm ondanks de titel deels heb durven beluisteren doctor. Dat kreng van een soprano-sax komt van mijn Motif en is live ingespeeld (bedoeld als rustgevend akoestisch tegenwicht na de opening).

Denk dat ik Yamaha nu moet gaan vertellen dat ze niet van die rotgeluiden moeten stoppen in hun apparaten

Ben benieuwd naar het soort klank dat jezelf ervoor in de plaats zou willen zetten.

Nou, ik denk dat je met een gitaar met distortion een heel eind komt. Kan ook een synth zijn die die qua geluid in die richting gaat. En een echte sax kan natuurlijk ook altijd :).

Top, helemaal af geluid.

Wel soms net wat te harde stukjes.

Misschien kun je de sax wat spannender maken door de solo te verdelen over twee saxen, de tweede dan tenor of alt als je het hoog wil houden.

Thanks guys for the tips and compliments:okdan:
Ik heb hem op mijn laptop in de trein gemixed met een hoofdtelefoon op. Dat is wel lekker praktisch, maar misschien niet optimaal. Klonk toen helemaal geweldig (voor mij althans). Ik ga hem thuis nog eens beetje opnieuw mixen.

Doctor: echte sax is voor mij een brug te ver. Weet niet eens hoe ik hem moet vasthouden, maar ga in ieder geval nadenken over een vervanging die ook relaxed kan klinken (want dat was wel de beoorgde bedoeling van de passage)

Leuk dat je het kunt waarderen ensorceler. Als we allemaal dezelfde muziek zouden maken zou er ook niet al te veel aan zijn toch?

Doctor: echte sax is voor mij een brug te ver. Weet niet eens hoe ik hem moet vasthouden, maar ga in ieder geval nadenken over een vervanging die ook relaxed kan klinken (want dat was wel de beoorgde bedoeling van de passage)

Wellicht ken je mensen die iets voor je willen inspelen? Of is er niet ergens een sax forummet een colab sectie?

Mijn directe omgeving is a-muzikaal. Ieder geval bedankt voor de tip :)

Het MOET overigens een sax zijn ... en dat weet ik nu wel zeker. Dit weekend nog Omnisphere-2 /Virus nog doorlopen op geschikte geluiden maar helaas moesten die het afleggen tegen de Motif-sax.

gaaf man, ik hou wel van wat gitaren

zit zelf met een ideetje om ook weer eens wat gitaar in iets electronisch te verwerken maar kom er niet aan toe

en mooie sfeer en de verandering ervan

verder ben ik het wel eens met de sax sound, eigenlijk zonde. in het begin vond ik het meevallen, maar uiteindelijk toch niet. en sommige noten vond ik niet helemaal bij de sfeer van de track passen

wat dacht je van een bette brassy synth sound die goedop velocity reageert ipv een 'echte' midi sax?
dan hou je defeeling wel, maar met een mooiere sound

Leuk dat je het heeft kunnen inspireren :)

Ik heb de sax-sound inmiddels met eq bewerkt en daardoor een heel stukje kunnen opleuken. T's misschien ook een tip voor anderen die met dezelfde uitdaging kampen en sample gebaseerde instrumenten inzetten.

Maar ach, het is en blijft een maar hobby en ik vind het verder wel goed zo.

Goed gedaan, ook de video! Mij bevalt het prima tot de gitaren beginnen, maar da's natuurlijk persoonlijk. Sax klinkt OK, maar de synth-bliepjes mogen dan wel weer wat zachter. Ik denk dat meneer J. Bosch :duivels: ook wel tevreden zou zijn :).

J.Bosch was inderdaad mijn initiële inspiratiebron voor dit nummer en als die volgens jou tevreden is dan is mijn missie weer gelukt :)

Back