Filter Banks

Bastian

Ingeburgerd
Ik ben een grote fan van inductor eqs. Dus heb ik mijn Moslab 1P zonder FFB gekocht omdat er geen inductor's in zitten.

Maar de inductor's worden met een op amp based circuit emuleert in deze soort FFB. De inductor based FFB's die je kunt kopen zijn duur. De SND filterbank word niet meer gemaakt en was inductor based voor 999€. Deze zie ik nooit tegen komen. De Addac VC Filterbank is niet Moog achtig maar misschien wel interessant.

Maar ik vind het jammer dat er nauwelijks inductor based FFB's zijn (3U, 5U, 19"). Welke FFB vind jij leuk?

Ik heb een PCB ontworpen om een Moog 914 te maken met spoelen (ipv gyratoren, dat is als je een spoel na doet met een opamp of transistor). Maar het winden van die spoelen (ringkernen in mijn geval) is echt een hels karwei, en da's meteen de reden dat je zo weinig van dit soort filterbanken ziet.
Er is nu iemand in Duitsland die een setje spoelen (hobbymatig) aanbiedt, en volgens mij kosten die 225 euro bij hem. Dus da's fors, je kunt je voorstellen dat een commerciele module heel erg duur wordt.
Maar zelfbouw van de module als je de spoelen hebt is best simpel, het zijn zeer weinig onderdelen. Maar die spoelen, aaaaarrgh.

Volgens mij kloppen die links hoor.

Voor wat betreft Haible: +1, ben eindelijk mijn living vco's aan het bestuuken, ben heel benieuwd hoe ie klinkt.

Back