VST vs Tr707

ZeroZ

Stamgast
Raar verhaal dit.
Ik draai VSTals master met een midiman USB MIDISPORT 2x2. Daaraan (om het even simpel te houden) hang ik een Tr707.Alles synchroniseert perfect via midi op 1 ding na :confused:
De 707 start niet vanaf het begin, alleen als je via VST op het toetsen boord "0" drukt en dan weer start via enter dan start ook de 707 weer perfect vanaf het begin. Dit is uiterst irritant als je ergens in het midden van de song zit en een stuk in cubase laar cyclen synct de 707 dus never nooit niet van het begin.Het lijkt wel of hij geen "harde return" krijgt.
Ik kan me niet herinneren dat ik dit probleem "vroeger" ooit had in cubase op een atari.
Heeft iemand een zelfde soort ervaring? tip ? oplossing ?

dat klinkt inderdaar vrij logisch alleen als ik de left locator van cubase ergens zet en dan met de "1" toets vanaf daar start zou hij toch min of meer een "soft return" moeten krijgen? hij krijgt hem wel als je op "0" drukt !?:confused:
(tis een beetje K.. uileggen)

normaal gesproken moet ie bij 1x drukken op 0 moeten stoppen en druk je nog een keer dan gaat de locator naar het begin van je song...
dus hij reset bij 2x drukken pas? dus een echte reset en dat bij play hij niet continued maar echt start vanaf step 1

je hebt waarschijnlijk een reden om het zo te doen maar waarom stuur je de 707 niet gewoon aan via midi?

Origineel geplaatst door 6 trak
normaal gesproken moet ie bij 1x drukken op 0 moeten stoppen en druk je nog een keer dan gaat de locator naar het begin van je song...
dus hij reset bij 2x drukken pas? dus een echte reset en dat bij play hij niet continued maar echt start vanaf step 1

je hebt waarschijnlijk een reden om het zo te doen maar waarom stuur je de 707 niet gewoon aan via midi?

precies, maar wat heb ik er in vredesnaam aan als ik elke x weer naar het begin van mijn song moet, in cubase, omdat anders mijn 707 niet correct meeloopt?? de 707 moet gewoon een reset krijgen zodra die bij de de left locator positie in cubase komt :D

(707 aansturen via midi? en die heerlijke secuencer niet gebruiken? :frons: )

Origineel geplaatst door ZeroZ
precies, maar wat heb ik er in vredesnaam aan als ik elke x weer naar het begin van mijn song moet, in cubase, omdat anders mijn 707 niet correct meeloopt?? de 707 moet gewoon een reset krijgen zodra die bij de de left locator positie in cubase komt :D

(707 aansturen via midi? en die heerlijke secuencer niet gebruiken? :frons: )

tsja... t'iz kiezen of delen... ik weet het verder ook niet meer dan :confused:

wat is er zo bijzonder aan de sequencer wat cubase niet heeft dan?

Origineel geplaatst door 6 trak
tsja... t'iz kiezen of delen... ik weet het verder ook niet meer dan :confused:

wat is er zo bijzonder aan de sequencer wat cubase niet heeft dan?

Tis gewoon lekker intuitief en overzichtelijk programeren op de TR sequencers en....zonder muis ;)
in ieder geval bedankt 6trak voor je moeite, maar ik ben bijna zeker dat het moet kunnen, anders had ik vroeger dat "gezeik" ook op mijn Atari gehad.

*help* =(

waarom vink je niet gewoon de midi clock start preference onder files - preferences - transport aan in cubase sx?
als je sync parameters goed zijn ingesteld , dan doet die toch precies wat je wilt ? :confused:

Origineel geplaatst door quifster
waarom vink je niet gewoon de midi clock start preference onder files - preferences - transport aan in cubase sx?
als je sync parameters goed zijn ingesteld , dan doet die toch precies wat je wilt ? :confused:

Klinkt inderdaad erg logisch, alleen heb ik geen sx maar vst, maar die optie zit ook in vst maar helpt helaas niet.
Het syncen (synchroom lopen met cubase sequences) werkt prima alleen dat start,stop, continue gebeuren niet.Mits je niet een compleet "0" stop commando geeft start de 707 niet vanaf het begin maar gebruikt hij zeg maar zijn interne continue functie en gaat dus verder waar hij gestopt was ipv opnieuw te beginnen. (zou smtp hier iets aan kunnen veranderen?)

Back