Hoe zijn jullie begonnen?

Ik spaar meestal ineens door of ik koop dingen 2de hands, meestal redelijk goedkoop "in verhouding met de echte prijs"

FT2 ook hierzo :)

Toen begon ik hardware leuk te vinden en heb n tijdje met n mc303, ea1, er1 en es1 gespeeld, totdat ik verslaafd raakte aan de roland x0x serie die hier op de 101 en 808 (die hopelijk een dezer dagen komt) volledig staat. :peukie:

M'n eerste 'echte' keyboard was een JVC KB-100 met, ik geloof, 16 ritmes en 16 geluiden.

Na een jaartje ingeruild voor een GEM DSK-8. Keyboard met een aantal vaste preset sounds en een synthesizer part....EN...een achttrack sequencer.

Daarna aangevuld met een Atari 1040 STfm met Steinberg Pro-24 (voorloper van Cubase) en een Roland D-10 Synthesizer.

Ik had ooit een Alpha Juno 1 en een computer. Ik heb toen meteen een Spirit Folio SX gekocht, en daar heb ik nooit spijt van gehad.

Ruimte voor een 8x8 geluidskaart, nog wat effecten, nog wat synthesizers, je kent het wel.

En nu is hij te krap geworden, zo'n zes jaar later pas.

Begonnen met de legendarische Scream Tracker 3.

Daarna;
Impulse Tracker, MC-303, alpha juno2, S5000 sampler. Met reason en fruity nog wat gespeeld. Toen verder gegaan met hardware en uiteindelijk een hoop gear later met Cubase aan de slag. ;)

Ben begonnen met de Casio Ctk-100(Keyboardje met 49 toetsen, En verder niks bijzonders)
Toen een tijd niks echt radicaals...
Tot vorig jaar zomer, TYROS!!, Toen ben ik begonnen met opnemen van songs in Cool Edit, En kwam er al snel achter dat die Styles helemaal niks zijn voor me...
Heb voor weinig een Juno-60 gekocht, En heb er nog 2 synths bij gekocht(Dx-7!!!, En dx27s) en ben helemaal om.

Voor mij geen keyboards meer(heeeeuuull misschien een TyrosIII)

Eerst met plaatjes draaien, toen een MC-303 , daarna een Nord Lead 2 rack erbij.
Reason erbij, en zo nog wat spullen. Toen alles verkocht op de software na. Tijd lang niks aan gedaan.

Nu weer beetje bezig met Ableton live, Reaktor en reason. Binnenkort toch maar weer wat hardware aanschaffen. Mis de knoppen :-)

scream tracker 3 en daarvoor nog 1 of andere 4 kanaals tracker waar ik de naam niet meer van weet.

*edit* even terug gelezen, die 4 kanaals was modedit.. gebruikte iemand anders ook :)

Laatst gewijzigd:
Software:
Screamtracker>Fasttracker 2>Cubase VST>RebirthRBB338>Reason>CubaseSX> Heden: Cubase 5 + Reason 4

Soundcards:
Soundblaster 16>Soundblaster AWE64> Audigy 2> M-Audio Audiophile 2496>Heden: Focusrite Pro 24

Hardware:
Boss DR550>Roland MC303>Roland W30>Yamaha CS2X>Akai MPC2000XL> Heden: Akai MPD32 + Novation Remote SL (geen hardware maar usb controllers, so what, je pakt m'n drift...)

Hmm...

De interesse BEGON met platen (LP's!) in deze stijl:

attachment.php

Later m'n eerste keyboard gekregen + les:

attachment.php

Toen ik naar de HAVO ging een beetje met muziek maken gestopt..

Beetje aan 't eind van de HAVO weer meer interesse voor synths terug en uiteindelijk er eentje NIEUW gekocht:

attachment.php

Wilde toen wat meer nummers etc. gaan maken, maar recorders waren RAMduur en qua computers waren de atari's de "enige" bruikbare/betaalbare..maar niks mee gedaan. Door wat 'verkeerde' tips en niet al te ver verdiepen in de materie, heb ik 'r later een keyboard bijgekocht om toch ook maar de ritmes etc te hebben.

attachment.php

Na een tijd gehobbyd te hebben, is 't weer "in de kast verdwenen"..

Na een paar jaartjes begon 't weer te kriebelen en liep ik tegen het fenomeen GROOVEBOX aan (en kocht er een)

attachment.php

Tijdje mee gerotzooid en weer onder een kleedje gelegd..
Paar maandjes later kwam een maat van me er achter dat ik zo'n ding had (had ie nog nooit gezien) en was super enthousiast. Daardoor kocht hij een nieuwe versie (307) en begonnen we te jammen en de collectie hier en daar uit te breiden...
En na 't ontdekken van Synthforum is 't alleen maar 'erger' geworden.. al haal ik nog steeds er niet alles uit... :D

Affijn.. tot zo ver de geschiedenisles.. :geslaagd:

Attachments

• mc505.jpg
    mc505.jpg
    42,6 KB · Bekeken: 134
  • d50.jpg
    d50.jpg
    24,9 KB · Bekeken: 133
  • synthesizer01digital.jpg
    synthesizer01digital.jpg
    19,5 KB · Bekeken: 139
  • psr40.jpg
    psr40.jpg
    50,9 KB · Bekeken: 135
  • e56.jpg
    e56.jpg
    34,4 KB · Bekeken: 131
Mijn eerste ding was een of ander suitcase orgeltje met luchtpompje in 1977
Ik was geinspireerd door een single in de Jukebox van Basket (jmj oxygene4)
In 80-81 een of ander keyboardtje met een 5tal ritmes en wat presets

Een paar jaar later mijn eerste echte synth een Casio CZ

En het stopte niet meer :D

Heel klein begonnen in 1977, met een Magnus Electrisch Orgel. Door de jaren heen heel veel gekocht en doorverkocht, vaak met veel spijt. Nu heb ik een installatie waar ik een beetje tevreden mee ben.

Phochos

Weten is belangrijker dan hebben.

Als ik had geweten wat ik met de gelimiteerde software had kunnen doen die ik halverwege jaren '90 had dan had ik gewoon hele toffe tracks in elkaar kunnen zetten.

Maar ja, ik kon toen nog het meeste gewoon zelf uit gaan zoeken en ik kende verder niemand in de buurt die er ook mee aan het klooien was. Wel hele originele dingen gedaan met o.a. faseverschuivingen in FastTracker II, 100x de bitdiepte veranderen, willekeurige files als .xm importeren.

Pffff... hoe ik begonnen ben... da moe je aan m'n ouders vragen jongen.. daar was ik nog nie bij nie.

Begonnen met deze
Yamaha_CX5M_System.jpg

en een
juno106.jpg

Daarna deze erbij
d110.jpg

En de yamaha msx compu ingeruild voor een
rcm-049-big.jpg

Met Pro 24... toen naar een Mega ST met cubase draaide vanaf een 40Mb hardrive
Mixer van Monarch... 8 kanalen en toen nog wat simpele FX. Toen nog extra 16 kanalen mixer erbij gekocht weer van monarch vanwege de aanschaf van een JX8p en en later een K4r. Toen weer een andere mixer mackie SR24-4 en toen weer een andere Mackie SR40:8 omdat er steeds meer synths en FX bijkwamen. ... oh tussendoor van de Atari afgestapt en naar een PC 166 Mhz met een audiowerk 8 kaart erin. Toen weer andere PC van wel 500Mhz en een 2e audiowerk 8 kaart erbij. Weer een andere PC.. die nu nog steeds in gebruik ik 3 Ghz met nog een audiowerk 8 kaart. Nu dus 3 van die dingen voor 24 outputs op Logic. In alle tussentijd veel verkocht en weer gekocht. Anno nu ziet het er uit als op http://www.myspace.com/dubcreatorstudio

korte tijd alle geld bijeenschrapen en gaan voor dat wat mogelijk was:
toen : een tweedehands ms20.
gelukkig hadden we thuis nog een taperecorder met sound on soundknop staan ( echo en meersporen opname dus voorradig) .

zou gewoon de knoop doorhakken en iets aanschaffen, en daarna doorsparen en zonodig verkopen en studio/wagenpark verbeteren

Back