DIY Yamaha RX5 usb-Ram card (eigen samples!)

tbn

ToevalBestaatNiet
Hoi,

Vorige week heb ik een yamaha rx-5 op de kop getikt, en ben nu al erg fan van het apparaat.
Mijn enige wens zou zijn om ook andere drumsounds in dit apparaat te kunnen stoppen. Nu zag ik HIER een leu artikeltje over het vrij eenvoudig zelfbouwen van een ramcartridge door een flashchip en een teensy (soort van arduino) samen met handvol componenten op een pcb-tje te solderen.

Deze is dan via USB relatief eenvoudig te vullen met eigen(!) samples.

Inmiddels heb ik al uitgezocht dat zo'n teensy een 28 euro kost. De flashchips moet ik nog achteraan, en vanavond heb ik een prijsopgaaf gevraagd voor productie van de pcb's.

Is er wellicht interesse voor deze pcb's? Dan kan ik er eventueel meer bestellen. Bij veel animo kan ik eens kijken of het leuk is om een batch aan kitjes te sourcen?

dus 2x belengstelling en 1x mogelijk :)
Heb nog geen antwoord terug van de printenboer. Wel inmiddels ontdekt dat Flash-chips voor een paar euro te krijgen zijn in Duitsland.

Verwacht dat de benodigde onderdelen om het printje te completeren samen rond 50,- zullen zijn, naast de kosten van het printje. Heb geen flauw idee wat dat gaat worden, dus kom weer in de lucht als ik een quote heb van de printjesboer.

Inmiddels bericht terug gehad van de printenboer.

De opstartkosten zijn kennelijk nogal wat voor een dubbelzijdige print: met een beperkte oplage hebben we het over 30,- per pcb. Als er nog enkele gegadigden zijn dan kan dat zakken richting 20,-

Benodigdheden om de print te completeren:
1x Teensy++ 2.0 (+/- 30,-)
1x Flashchip (4 a 5,-)
2 ic-voetjes
4 weerstandjes
4 diodes
1 schakelaar.

Dank voor de tip, rvooh. tarief is o.b.v. 10x10 cm, dus zou mogerekend 16 sq inch zijn = 80 dollar voor 3. Dat is niet veel goedkoper dan bij waar ik heb geïnformeerd, en das nog lokaal (NL) ook. (zo kom ik op 30,- pst bij totaalafname 3 stuks)
Als ik naast mezelf nog 5 gegadigden heb dan lukt het voor 20,- p/st.

ha, die stond al een tijdje op mijn to-check-in-depth list.
MAar ik meen mij te herinneren dat die flash chips die hij gebruikte niet meer gemaakt werd of vergis ik me met een ander project? hij had ooknog een thread op muffwiggler oid...

Ben je zeker dat dit nog te doen is zonder verregaande modificaties van bestaande ontwerp...? zo ja, zet me ook op de lijst!

Ben je zeker dat dit nog te doen is zonder verregaande modificaties van bestaande ontwerp...? zo ja, zet me ook op de lijst!

Hoi, ik had uitgebreid gekeken of alles nog te krijgen is.
Wat dat betreft zijn de meest "spannende" onderdelen de teensy++ en de 39sf040 flashchip.

Beide zijn redelijk goed te vinden (google), dus ik zie geen probleem in de beschikbaarheid van de onderdelen

Offerte die ik kreeg voor 5 stuks was ongeveer net zo hoog als voor 10: ongeveer 120,-
Let wel, je hebt dan ook nog een teensy-board en een flashchip nodig die op die print gesoldeerd moeten worden.

Ga er zelf op het moment geld- en tijdstechnisch even niet aan toe komen om dit te organiseren, maar alle info is hier te vinden: https://github.com/gligli/rx5usb

heb via facebook nog wat mensen gevonden die een pcb en/of kit willen, en heb even met de maker gesproken en die vind het ok als ik er een degelijk aantal van laat maken, dus wil ik gerust het initiatief nemen.

enige wat ik niet snap, die .brd file van hier krijg ik niet open in Eagle, wel in KiCAD.. Ben niet zo ervaren met dergelijke zaken, zeker niet met KiCAD, dus ga nog even wat tijdig nodig hebben om te prutsen hiermee

Vergelijkbare discussies

Back