Hoe zet je jezelf verpletterend op de kaart?

Ah, je bent je al aan het inlezen!

Zo'n blokfluit is zo negentiende eeuws, we voeden onze kinderen toch ook niet meer op met Ot en Sien?
Die moderne technieken zijn jou wel toevertrouwd. Tijd om de bakens eens te verzetten, je bent niet de eerste met een carriëreswitch!

Ik zal wel weer een ouwe zanikert zijn maar de oude vertrouwde draaitafels waar je lekker met je knuisjes de beat moet matchen, dat vind ik toch leuker dan dat gepiel op een paar ipads.. Of je nou jong of oud bent, dat maakt dan toch niet uit..

DJ'en blijft voor mij sowieso een beetje pronken met andermans veren - of je het nu met vinyl of USB stick doet - dus ik moet altijd een beetje gniffelen als DJs van verschillend pluimage tegen elkaar op gaan lopen bieden wat nu 'echt' is en wat niet.

Ik vind het wel typisch dat de gemiddelde DJ in de jaren '80 meer doet met platen dan de gemiddelde DJ met al die digitale hulpmiddelen. Je kunt toch gewoon de gekste dingen tegenwoordig? Fragmenten van vijf platen tegelijk door elkaar gooien, weet ik het. Maar het is allemaal echt zo afgezaagd.

Ik vind het wel typisch dat de gemiddelde DJ in de jaren '80 meer doet met platen dan de gemiddelde DJ met al die digitale hulpmiddelen. Je kunt toch gewoon de gekste dingen tegenwoordig? Fragmenten van vijf platen tegelijk door elkaar gooien, weet ik het. Maar het is allemaal echt zo afgezaagd.

Eens, vooral vond/vind ik het bij bv vinyl en club mixen altijd leuk om te vinden waar de platen aan elkaar zijn gemixed. Als de DJ goed is, dan hoor je het bijna niet, en vereist natuurlijk wel wat oefening. En dat beatmatchen kan je nu automatisch, hence, de lol is eraf.. Dan je veel meer kan met die digitale tools, dat vind ik juist maar saai (als het al 'live' is..)..

Ik vond Jeff Mills altijd wel gaaf - 3 decks draaien en dan nog een 909 mee laten lopen ook. Dat zijn wel skillzzzz.

Back