Hoe zet je jezelf verpletterend op de kaart?

Hmm, over de muzieksmaak valt al dan niet te twisten, maar ze heeft wel skills als ik het goed zie. Niet dat ik verder verstand heb van DJ'en ofzo.

Ja, ik wil ook niet te negatief over komen, maar het is een beetje een ingestudeerd toneelstukje zo te zien. Niet dat dat heel erg is. :D

Wil je opvallen? Stop eens dus met de 4/4 beats en italo disco namaak. Stop met de zoveelste 4/4 Martin Garrix en aanverwante "ik wil ook zo goed klinken". Publiek komt vanzelf als:

1) Jij de verantwoordelijkheid neemt om creatieve werk neer te zetten waar je een stempel van jezelf weet te pakken en doorgaat.
2) Als je jezelf geniet om wat jij doet en jij geeft je werk een betekenis.
3) Als je je hele studio verkoopt en gaat met juiste producers aan de slag en investeert in je producties.
4) Songwriting is de key: geef je nummers een betekenis en spreek het publiek aan, jouw publiek, en daarna volgt
5) Je weet wat je doet dus je kunt je werk prima presenteren. Soundcloud wel of niet, youtube wel of niet... Nee, alle platforms zijn mogelijk.

Dit klinkt radikaal, maar zo ben ik nu te werk gegaan en haal veel betere resultaten en vertrouwen. Iemand gaat altijd luisteren, vergeet dat niet.

Laatst gewijzigd:
Mooie aanvulling Pablo :okdan:

Als je volstrekt uniek als artiest wil zijn is dit absoluut de weg. Ik denk meteen aan David Bowie.

Zo ambitieus ben ik echter niet en ik wil gewoon leuk muziek maken en dat zo goed mogelijk presenteren. Daarbij mik ik niet op wereldroem, maar een release bij een klein label en wat optredentjes in de buurt zou leuk zijn. Als je je eigen draai geeft aan iets dat werkt kun je ook best ver komen. In elk geval voor mij ver genoeg :D

Zo ambitieus ben ik echter niet en ik wil gewoon leuk muziek maken en dat zo goed mogelijk presenteren. Daarbij mik ik niet op wereldroem, maar een release bij een klein label en wat optredentjes in de buurt zou leuk zijn. Als je je eigen draai geeft aan iets dat werkt kun je ook best ver komen. In elk geval voor mij ver genoeg :D

Als je de situatie zo schetst lijkt mij dat je jezelf tekort doet. Beschouw je jezelf als artiest en juist vertel zo veel mogelijk mensen wat jij doet en presenteer een goed project waar jij trots op bent en je merkt vanzelf dat het publiek gaat rollen. Een release bij een klein label en wat optredentjes in de buurt voor af en toe draaien, die mentaliteit haal a.u.b. weg! Met zo'n aanpak kun je beter blijven doen zoals jij altijd gewend bent.

Mijn laatste advies, gaande vanuit je eerste post: maak muziek waar jij echt in gelooft, geen "leuke muziek" maar goede muziek die het publiek en jij aanspreekt. Zonder een boodschap, geen impact.

De muziek die ik maak sta ik ook volledig achter, anders maak ik het niet. Maar ik heb niet de ambitie om een nieuwe stroming uit te vinden. Laat mij - in het beste geval - een fantastische kroket bakken waar mensen echt van genieten en ik ben tevreden :D

Mijn boodschap is dus mensen laten genieten en dat wil ik zo goed mogelijk doen. Zonder pretenties of valse verwachtingen.

P.S. Vergelijk het met het schrijven van literatuur of een misdaadboek. Ik ga voor het laatste, maar wil dat wél zo goed mogelijk doen.

De muziek die ik maak sta ik ook volledig achter, anders maak ik het niet. Maar ik heb niet de ambitie om een nieuwe stroming uit te vinden. Laat mij - in het beste geval - een fantastische kroket bakken waar mensen echt van genieten en ik ben tevreden :D

Mijn boodschap is dus mensen laten genieten en dat wil ik zo goed mogelijk doen. Zonder pretenties of valse verwachtingen.

P.S. Vergelijk het met het schrijven van literatuur of een misdaadboek. Ik ga voor het laatste, maar wil dat wél zo goed mogelijk doen.
Inderdaad... Het maakt op zich niet zo veel uit in welke stromming jij gaat werken want alles is er min of meer gedaan. Wat ik bedoel is juist de manier waarop jij de muziek presenteert. Als je volledig achter staat op jouw muziek zie ik zelf geen reden van twijfels om deze goed te promoten. Maar dat vergt veel inspanning en gericht werken. In gedachten blijven hoe het wel of niet moet, dat helpt niet. My two cents ��

Eens en gericht werken is het beste... maar dan is het wel handig als je iets van richting hebt, anders verdoe je je ook je tijd. Vandaar mijn oproepje :P Maar goed, muzikaal lig ik al weer maanden op mijn gat (te druk met werk), dus laat ik daar mee beginnen.

Te druk met werk...
Nog een reactie van mijn kant (hier maak ik geen vrienden): Als iemand "te druk" heeft, daar zit het grootste probleem. Werk gericht, en jij zult merken hoeveel vrije tijd je hebt dat jij nuttig kunt gebruiken. Het is onmogelijk om alles de hele tijd te willen of kunnen doen, of gewoon accepteren dat je er nog niet bent.

Haha, er is meer nodig om mij op de kast te krijgen.

Laat ik het dan anders zeggen: muziek heeft even niet mijn hoogste prioriteit. Mijn bedrijf wel en daar zit de meeste tijd in. Dat merk ik dan meteen aan de creativiteit: 's avonds ben ik moe. Nog eventjes en dan komt de zomervakantie eraan... Maar goed, dan ga ik ook een nieuw boek schrijven :P

Haha, er is meer nodig om mij op de kast te krijgen.

Laat ik het dan anders zeggen: muziek heeft even niet mijn hoogste prioriteit. Mijn bedrijf wel en daar zit de meeste tijd in. Dat merk ik dan meteen aan de creativiteit: 's avonds ben ik moe. Nog eventjes en dan komt de zomervakantie eraan... Maar goed, dan ga ik ook een nieuw boek schrijven :P
Dus... 😇

Ik heb nog 1 verzachtende omstandigheid. Ik ken momenteel geen muziek elektronische waar ik echt warm van word. Nou ligt dat waarschijnlijk aan mij, maar als ik echt gave muziek hoor krijg ik direct zin om zelf te musiceren. Gelukkig heb ik Spotify premium en ik luister lekker door naar toffe dingen die me inspireren. Heel veel tijd steken in volledig na-apen vind ik zonde.

P.S. Wat ik van de week ook merkte: het is te makkelijk om presets te zappen met vst's, Vroeger had ik een synth met 128 geluiden en daar maakte ik complete nummers mee. Die kant moet het weer op. En daar dan een goed verhaal bij verzinnen, met visuals, video's en via social media.

Ja Roland, Dirk Witte heeft vast wel zo'n setje voor jou.
Of het lukt is een tweede, maar je maakt wel kans op massale waardering op het forum! :okdan:

Back