Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
@bikkel:
De eerste zin is maar al te waar. De rest is poep.
. Diegene die ik ken die professioneel bezig zijn met muziek hebben allemaal nog een 2e job om rond te komen maar zijn wel gelukkig.
Een artiest is iemand die dingen doet die iedereen wel wil doen maar niet durft. Een goed begin is na je eerste gig je hotelkamer kort en klein te slaan, verslaafd te worden aan heroïne en met bizarre kleding rondlopen. Het enige wat je niet moet doen is een mening hebben, tenzij je het echt met van dat geitenwollen jaren 70 geneuzel eens bent zoals Russel Grant en Bono. Dan is het veilig. Niet in opstand komen tegen iets anders dan al de afgelopen 50 jaar bijna op de zelfde manier wordt gedaan anders worden ze bang ban je. Een beetje rebellie is wel leuk maar het moet wel volgens de voorgekauwde en platgetreden paden verlopen.

Toch is het vreemd dat het nu zo werkt. Iemand die goed in het bouwen van auto's is, is niet automatisch ook een goeie coureur. Ondanks dat de bouwer vast wel auto kan rijden.
Het zijn in mijn ogen 2 compleet verschillende disciplines, en iedereen heeft wel een voorkeur voor het een of de ander.
Mis je die skills, of wil ze niet leren, dan moet je denk ik wel beseffen dat je niet hoog komt.
Vreemd wel, maar je kunt er tegenwoordig niet omheen dat je multi skilled moet zijn om het
uberhaubt een beetje te overleven in deze wereld.
Dat je als artiest meer moet kunnen dan alleen leuke liedjes maken dus. En dat ligt dan meer op
het sociale vlak dan het muzikale vlak.
Mis je die skills, of wil ze niet leren, dan moet je denk ik wel beseffen dat je niet hoog komt.
Toch is dat niet helemaal waar. Ik ken voorbeelden van bands die echt heel goed zijn, een trouwe fanschare hebben die ze desnoods internationaal achterna reizen maar die nooit verder komen dan het zaaltjes circuit gewoon omdat ze niet in de mainstream door weten te breken. Dat is geen gebrek aan kwaliteit.

Ja, dat is ook wel zo. Ik zie een band die ik gaaf vind ook liever in een zaaltje om de hoek met 100 man publiek en een entree van 5 euro in plaats van dat ik 70 euro kan betalen om in de ArenA een stipje in de verte te bewonderen. Maar je gunt ze toch meer.
Toch is dat niet helemaal waar. Ik ken voorbeelden van bands die echt heel goed zijn, een trouwe fanschare hebben die ze desnoods internationaal achterna reizen maar die nooit verder komen dan het zaaltjes circuit gewoon omdat ze niet in de mainstream door weten te breken. Dat is geen gebrek aan kwaliteit.