System-100m op Marktplaats.nl

RSB

Whoehahaha
Je ziet ze steeds minder voorbij komen

http://link.marktplaats.nl/m1031387735

attachment.php

Attachments

• Screen Shot 2016-03-15 at 10.13.48.jpg
    Screen Shot 2016-03-15 at 10.13.48.jpg
    56,2 KB · Bekeken: 114
Blijft een mooi, compact en verrassend compleet systeem.
Zeker als je wat traditioneler wilt werken en niet noodzakelijk de euro-weirdness-du-jour zoekt...
(Die zet je er namelijk gewoon naast ;))

Had hem gezien
Normale prijs leuke configuratie
Heb er 4 gehad, zeker de moeite waard

Is 3000 inmiddels standaard? Ik heb met de D-set configuratie twee keer voor 2500 kunnen slagen.

Een vintage systeem afkraken omdat het oud is, leuke insteek.

Duur kan ik wel een beetje met je eens zijn. Punt is wel dat een enkele D-set, voor die 3000 euro, een beetje aan de makke kant is. Je wil eigenlijk 4 of 6 VCOs om het ding een beetje goed uit de verf te laten komen.

Met de komst van System 500 zal het voor veel mensen de vraag zijn of het nuttig is om naar deze originelen te kijken. Ze zijn wel redelijk solide gebouwd.

Ben niet bang dat de re-issue rommel de prijs van deze spullen aantast. Wèl vraag ik me af of het niet 12 tot 15% too much gevraagd is.

Heeft iemand die System 500 dingen al gehoord? Of is dat gewoon gezond hollands pessimisme?

Ben niet bang dat de re-issue rommel de prijs van deze spullen aantast. Wèl vraag ik me af of het niet 12 tot 15% too much gevraagd is.

Met keyboard is het redelijk, heb ze weleens een paar hondert euro goedkoper en duurder gezien

Met de komst van System 500 zal het voor veel mensen de vraag zijn of het nuttig is om naar deze originelen te kijken. Ze zijn wel redelijk solide gebouwd.

Ik zie hier een TR808/TR909 vs TR8 vergelijking, de uitkomst van de prijzen van de 808 en 909 is bij ons allen bekend

En die opmerking over 'oude rommel' , daar reageer ik niet eens meer op ;)

Verschil is wel dat de TR8 een digitale emulatie was, dat zal puristen altijd weg blijven jagen. System 500 is authentiek analoog. Of het ook maar enigszins vergelijkbaar gaat zijn met 100M durf ik niet te zeggen. Betere vraag is denk ik wat de Prophet 6 met de prijzen van de Prophet 5 gedaan heeft. Volgens mij ook niet zo veel uiteindelijk.

Het zijn gewoon goede modules, die houden altijd een zekere waarde
2500 euro voor 5 modules was enkele jaren geleden gebruikelijk

Of is dat gewoon gezond hollands pessimisme?

Jullie nationale trots buiten Joppiesaus. :beard:

Lekkere saus man.

Betere vraag is denk ik wat de Prophet 6 met de prijzen van de Prophet 5 gedaan heeft. Volgens mij ook niet zo veel uiteindelijk.

Eens, en de Prophet-5 is nog geen euro gezakt :P

Het zijn gewoon goede modules, die houden altijd een zekere waarde
2500 euro voor 5 modules was enkele jaren geleden gebruikelijk

500euro per module is ook netjes (imho)

Voor de kast geld hetzelfde, waardoor je 6 units in 1 set heb waardoor 3000euro dus idd erg redelijk is heden ten dagen.

Mooi hoor!

Vintage afkraken omdat het oud is, ja hoe hilarisch wil je het hebben.. haha.

Ik snap het niet helemaal, die discussie over prijzen.
Een 'premium' betalen voor vintage is niet altijd nodig, maar andersom, blinde aanname dat nieuw standaard beter zou zijn dan oude 'rommel'...? Evengoed onzin.

Zo heel erg veel goedkoper kom je immers met kwalitatieve Eurorack ook niet uit. Een los CV keyboard moet er dan ook nog bij... mis je ook nog eens de bijkomende extra's als slimme multiples en CV/Gate normalisatie.
Een setje System 500 met kastje eromheen kost al zo'n 2200-2400. En dat vind ik bepaald niet hoogwaardiger gebouwd dan de 100m. Degelijker kwaliteit? Check wat een vol rijtje AJH Minimod met toebehoren en kast moet kosten... nog zo'n 100-200 er bovenop.

Laatst gewijzigd:
De vraag is gewoon wat heeft het eerst service nodig..

Ik wilde de SMD discussie express vermijden, maar dan toch... als het onderwerp service langskomt.
De vraag is dus niet wat heeft het eerste service nodig, de vraag is welke kan je uberhaupt servicen.
Het zal wel los lopen wanneer (de hemel valt nog niet op ons hoofd) maar àls een System 500 module serieus stuk gaat kan-ie gewoon de kliko in. Een 100m module is daartegen goed te repareren - hoogstens wat zeldzamere / duurdere onderdelen zoals ua726 als je pech hebt.

Waarom zijn alle system-100 eigenaren op youtube zulke ongelooflijk karige sound-designers met nul keyboard skills?

Na 10 filmpjes heb ik nog steeds geen ene clue hoe dit ding klinkt ..

Back