System-100m op Marktplaats.nl

True, 100m, ik was even op een dwaalspoor gebracht door die laatste marktplaats link van marcuuu.

Maar dan nog .. een reviewtje met wat key features en hands-on vingerwerk ofzo.

Waarom zijn alle system-100 eigenaren op youtube zulke ongelooflijk karige sound-designers met nul keyboard skills?

Na 10 filmpjes heb ik nog steeds geen ene clue hoe dit ding klinkt ..

De reden dat ze zo'n ding in huis halen is toch om te pronken? Skills? Euh geen idee. Maar check deze trendy pretentieuze techno beat met een levensduur van een halve week, klinkt helemaal anders als EDM. 8)

14wrbkw.jpg

Omdat het allemaal "uitgerangeerde oude producers "zijn diedit soort muck kopen ?
Zelf gebruikte ik hem mn bij opnames en nooit om een demo van het apparaat alleen te maken
De sounds zaten daardoor verstopt tussen andere bandgeluiden e.d.

Waarom zijn alle system-100 eigenaren op youtube zulke ongelooflijk karige sound-designers met nul keyboard skills?
Wel voor die 3.000 Euro heb je een systeem waarbij je nog steeds maar één toets kan indrukken, zonder aanslaggevoeligheid (velocity) wel te verstaan.
Wil je een akkoord van 4 noten, ook zonder velocity, kunnen spelen mag je gaan voor 12.000 Euro (4 x ditzelfde systeem maar met het 4-poly klavier).
Je hebt dan geen kerstboom meer nodig. :)

De meeste 100m modules bevatten toch 2 VCO/VCF/VCA dus het lijkt me dat je met 2 kasten en een 184 klavier al goed polyfoon op weg bent, mocht je dat willen.

Wel voor die 3.000 Euro heb je een systeem waarbij je nog steeds maar één toets kan indrukken, zonder aanslaggevoeligheid (velocity) wel te verstaan.
Wil je een akkoord van 4 noten, ook zonder velocity, kunnen spelen mag je gaan voor 12.000 Euro (4 x ditzelfde systeem maar met het 4-poly klavier).
Je hebt dan geen kerstboom meer nodig. :)

Met deze stelling kan je helemaal geen mono-synths meer kopen.

ff rekenen wat een polyfone minimoog moet kosten ;)

De meeste 100m modules bevatten toch 2 VCO/VCF/VCA dus het lijkt me dat je met 2 kasten en een 184 klavier al goed polyfoon op weg bent, mocht je dat willen.
Idd dat is waar, maar 'goed op weg' ? Toch maar een eng geluidje dan hé, met één oscillator per stem, zonder velocity etc.
Het gaat hier lang niet meer om het instrument of de klank, maar om de show. De show met één toets. :)

Voor 300 Euro heb je een fantastische polyfone synth, met velocity, aftertouch, sequencer, geheugens, midi, enzomeer. En niet te vergeten zeker zoveel mogelijkheden als met die 6.000 euro dan.

Niet vergeten dat het bij vintage vaak meer richting verzamelen gaat (dan muziek maken)!

Als je die dingen dan louter als instrument bekijkt (waar ze ooit voor ontworpen zijn) is dat natuurlijk jammer maar in de visie van een verzamelaar valt dat natuurlijk weer anders.

Je wilt iets oud, wat niet meer gemaakt wordt en daardoor exclusiever begint te worden (gezien de huidige vraag)?
Wel dan ga je er ook voor betalen... .
De keuze is helemaal aan de muzikant, verzamelaar, investeerder, gek, of andere wat hij of zij ermee doet.

Koop eens een vintage instrument en kijk wat het losmaakt; heb ik onlangs zelf ook gedaan...

@audocollage

Heb je ooit eens met een system 100m de nacht mogen doorbrengen , of zijn we gewoon aan het ageren?

dd dat is waar, maar 'goed op weg' ? Toch maar een eng geluidje dan hé, met één oscillator per stem, zonder velocity etc.
Het gaat hier lang niet meer om het instrument of de klank, maar om de show. De show met één toets.

Voor 300 Euro heb je een fantastische polyfone synth, met velocity, aftertouch, sequencer, geheugens, midi, enzomeer. En niet te vergeten zeker zoveel mogelijkheden als met die 6.000 euro dan.

Ik hoop dat dit belgische humor is??!

Door types als jij hebben we nu een portfolio in de winkels liggen zonder enig karakter. Een mustang 1969 zuipt veel, geen airo, geen el. ramen, maar kost meer dan een aygo.

Sorry hoor maar dat slappe gelul, als je poen hebt en je wilt zo'n ding dan koop je dat gewoon. Als je het niet hebt, dan zeik je het af uit jaloezie? Is dat het?

Ik zou graag willen dat elke klant is zoals jij, dan kun je na 2 jaar stoppen met werken. Die kopen alle MBS!

Oude huizen gaan regelmatig voor meer weg dan nieuwbouw, terwijl ze niet geisoleerd zijn. Zal ik nog effe door gaan?

Ik heb nog een oude Vespa staan voor 11 duizend euro.

Over 10 jaar hoor je helemaal niets meer van die Aira of Reface TROEP. En dan is mijn system 100 10,000 waard en heb jij je mooie 300 euro synth allang stuk gemaakt.

Excuses voor de aggressie maar ik wordt echt moe van die BS discussies. Laat mensen lekker hun geld uitgeven man, ga jij lekker spelen met je plastic zooi. Stiekem stek je je af op die vintage rommel, of je houd van koude levenloze sound, kan ook! :)

Al is de vermona perfourmer wel mooi, en de model 008 zou ik ook graag bestellen binnenkort. Voor de rest, mwah. Doe mij maar een minimoog, arp2600, synthex of oberheim 8-voice. Meeste zooi van nu is ziel-loos. En dat dat niet enkel mijn mening is zie je aan de prijzen.

Succes met je Boutique;)

Laatst gewijzigd:
Door types als jij hebben we nu een kut portfolio in de winkels liggen. Nooit gehoord van karakter?

Hmmm volgens mij hebben we anno 2016 nieuwe analoge of hybride Moogs, Oberheims, Sequentials, Korgs en Rolands met nog een berg fabrikanten die helemaal niet bestonden vroeger die de meest waanzinnige dingen maken op het gebied van analoog en/of modulair. Veel beter dan nu is het nooit geweest.

Het grote verschil met vroeger is dat iedereen die een nummer 1 had standaard miljonair werd en dus het geld had om synthesizers te kopen die duurder waren dan die zelfde Mustang of zelfs een klein huis nieuw (CS-80, Moog Modulars etc) en dat dat nu niet meer gebeurt dus de echte muzikant het met budgetmeuk moet doen of jaren moet sparen terwijl verzamelaars en hobbyisten er met de coole bakken vandoor gaan. En zelfs die Moog Modular wordt weer opnieuw gebouwd!

Ik vind 3000 euro veel maar niet te veel geld voor deze machine, ik ga het geld er niet aan uitgeven maar je kunt op een gegeven moment gewoon nadat je studio vol staat met 300 euro bakken qua geluid alleen nog maar vooruit komen als je ineens veel meer geld uit gaat geven. Net als met Hi-Fi, auto's, boten, huizen enzovoort.

@audiocollage
Ik denk stiekem dat je gewoon spijt heb dat je alles heb verkocht.
En nu jezelf probeerd te overtuigen dat alles beter is dan vroeger.

Ondertussen zie ik wel meteen een JUP8 op je pagina etc ???
Dat is dan toch ook overprijsde achterhaalde troep waar je geen k*t meer mee kan?
Wil je daar nog wel mee geassocieerd worden ??

@de rest
ff wat anders, 3000euro voor een 100m is toch eigenlijk geen geld.
100x liever 2 van deze D-setjes dan bijv dit > http://www.thomann.de/nl/johannes_g...eform.htm?ref=search_rslt_dwarsfluit_137808_0

Ik denk stiekem dat je gewoon spijt heb dat je alles heb verkocht.
En nu jezelf probeerd te overtuigen dat alles beter is dan vroeger.

Ondertussen zie ik wel meteen een JUP8 op je pagina etc ???
Dat is dan toch ook overprijsde achterhaalde troep waar je geen k*t meer mee kan?

ghehe..

Je had OOK weg moeten laten...
Een Jupiter8 is achterhaalde troep, een System 100M niet. ;)

Ik vond het op de HKU altijd wel leuk pielen met de 100m, al dan niet in combi met de arp2600. Als kritiekpuntje vond ik hem wel wat tam klinken. Pluspunt is dattie lekker compact is, dus je kunt hem samen met je patchbay in je kingsize rugzak gooien voor als je op pad gaat. :mega:

Mooi
Maar dan ken je ook wel het verschil in klank en kwaliteit tussen bv korg/ doepfer en roland spul toch
Ook voor een goede stabiele ,beetje kwaliteit set bestaande uit de volgende modules:
2 vco's, 2 vca's , 2 vcf's , 2 eg , 2 lfo's, s+h, noisegen , diverse multipels, i/o module, 10xmixer module, kast ,voeding en analoog keyboard met wheel en glide, lijkt me het gevraagde bedrag niet teveel
Oke een nord modular kost minder, moet je wel een alverouderde pcvinden die hem nog draait en een goede bril, want handson zit er niet bij
Echt kom je met 300 niet klaar
Verder kwestie van smaak natuurlijk
Ben zelf van sys100m naar fenix 2 gegaan ( ook te duur natuurlijk vergeleken met software bakjes?), maar dat was een kwestie van iets nieuws/ anders willen , niet omdat de sys100m niet goed zou zijn
Mho

Back