Waarschuwing: fraudemeldingen forumlid "janet_K"

Misschien is het een idee als de verkoper een beetje vaag lijkt of ie een recente foto maakt met een blaadje
erbij met "SF + datum" oid. Het is wel weer even werk voor de verkoper dus of dit altijd werkt...

Ik zou het jammer vinden als er een drempel komt van x aantal posts. Ik reageer niet vaak hier met de reden die Septic hier al aangeeft eigenlijk. (gelijk persoonlijk, op de man, altijd het laatste woord willen hebben enz) Ik wil daar niet tussen zitten en lees liever mee.

Echter heb ik wel hele goede ervaringen hier op het MP gedeelte, zowel als koper als verkoper. Iemand met slechte bedoelingen weet toch altijd wel weer wat te vinden om de boel te lichten.

kritiek hebben op op de man spelen en dan gelijk 2 mannen xxx noemen:okdan: haha
altijd dat geneuzel dat het hier zo klote is en geen info te vinden is... draag dan zelf wat bij :beard:
Ik zie enorm veel hulpvaardige mensen anderen helpen en er is ook al enorm veel informatie te vinden over synths en aanverwanten. er heeft ook maar een klein deel mijn interesse, maar het is dan ook heel breed. top forumpie zoukzegge!

van mij hoeft er geen drempel te zijn qua posts. het is gewoon een service, doe ermee wat je wil en wees verstandig. ik denk juist dat sf zich er verder helemaal niet mee moet bemoeien. dat biedt alleen maar schijnveiligheid en misschien een wijzend vingertje als er iets mis gaat.
neemt niet weg dat het heel erg vervelend is als er zoiets gebeurt.
Als ik iets blind overmaak in goed vertrouwen dan sta ik er altijd bij stil dat ik het gewoon kwijt kan zijn. als je dat risico niet wil nemen dan moet je het niet doen.

ik denk juist dat sf zich er verder helemaal niet mee moet bemoeien. dat biedt alleen maar schijnveiligheid en misschien een wijzend vingertje als er iets mis gaat.
Dan is een feedbackforum toch een prima oplossing, zonder dat SF verantwoordelijk wordt of extra functionaliteit hoeft toe te voegen? De enige zorg is dan een extra forum om te modereren.

Het is hier best een ouwe wijven-forum, en zo'n feedback stuk zal binnen de kortste keren het toneel worden van allerhande gedroeftoeter. Plus dat er een aantal lieden al sinds jaar en dag stalkend en hinderlijk gedrag vertonen richting een aantal prominente forumleden, en dan vooral ook de meer actieve senioren op de marktplaats(Handelaren! Boe!). Volgens mij is het een slecht plan deze dingen te gaan faciliteren in een subforum.

Post count is eerder tegen spam dan scam.

Sociale controle is hier redelijk ok, er is zeker een kopen op de marktplaats 101 op te stellen, liever ophalen, stel de juiste vragen etc. Dus dit is voor dit moment het beste wat we hebben. Verificatie van adres zou als optie kunnen, als betaalde optie dan lijkt me. Zat fora die in de kern gratis zijn maar voor allerhande extra zaken geld vragen. Verified members of zoiets. Maar daar moet wel iemand zin in hebben om dat op te zetten bij de afdeling liefdewerk oud papier...

Dan is een feedbackforum toch een prima oplossing, zonder dat SF verantwoordelijk wordt of extra functionaliteit hoeft toe te voegen? De enige zorg is dan een extra forum om te modereren.

Waar ik nog een beetje huiverig voor ben is de mogelijkheid dat we straks onze handen vol hebben aan verkopers die de gegeven feedback onterecht vinden. Ik kan je voorspellen dat we het dan als mod nooit goed kunnen doen omdat we simpelweg niet bij de transactie betrokken zijn geweest. Of de dreaadjes zelf worden een rommeltje. Maar goed, we zullen het nog eens overleggen.

van mij hoeft er geen drempel te zijn qua posts. het is gewoon een service, doe ermee wat je wil en wees verstandig. ik denk juist dat sf zich er verder helemaal niet mee moet bemoeien. dat biedt alleen maar schijnveiligheid en misschien een wijzend vingertje als er iets mis gaat.

Volgens mij heb ik weinig personen zien wijzen naar de mods van het Forum over fout gegane
koop/verkoop deals.
Ik vind dat een forum die een marktplaats faciliteerd niet zomaar kan zeggen "it is out of our hands". Dat is wel heel makkelijk. Dan moet je het niet faciliteren als je niet gezeik wil.
Maar goed, das IMO.

Het een service noemen is imo ook een compleet verkeerd beeld. Volgens mij weten jullie ook dat het grootste verkeer om de ads is, toch?

Waar ik nog een beetje huiverig voor ben is de mogelijkheid dat we straks onze handen vol hebben aan verkopers die de gegeven feedback onterecht vinden. Ik kan je voorspellen dat we het dan als mod nooit goed kunnen doen omdat we simpelweg niet bij de transactie betrokken zijn geweest. Of de dreaadjes zelf worden een rommeltje. Maar goed, we zullen het nog eens overleggen.

If you don't want to get burnt..

Dan zou ik zeggen: schaf het marktplaats gedeelte dan helemaal af.

Beetje een merkwaardige instelling, als je niet doet zoals ik het wil moet het maar helemaal weg. Volgens mij gaat het nu prima, en hebben veel mensen wat aan de marktplaats. En is het constructief om na te denken over een eventuele toevoeging om het NOG beter te maken.

Het is was een hypothese. Als je wil dat je geen commentaar krijgt, dan moet je ook niet de faciliteit bieden.
Thats all! Ik zeg niet dat je dingen moet doen. :P

Oplossingen zoeken, uiteraard is dat het uitgangspunt.

Verified members lijkt me een prima plan, waarbij een simpel aantal basiszaken wordt geverifieerd. Al is het wel verstandig altijd te beseffen dat het een hulpmiddel is, en geen aansprakelijkheidskwestie. NAW, bankrekeningnummer oid. En het is een klus die iemand moet doen, of moet worden uitbesteed, dus zal niet gratis hoeven te zijn?

Misschien (is het er al?) is een soort info page een optie om de potentiele kopers/verkopers ervan bewust te maken wat de gevaren van ver/koop zouden zijn? Een soort manier om in ieder geval zeker te zijn dat niemand als een domme lul kan zeggen dat ze "het allemaal niet wisten".

Vind dat Janet Klaxon al schade genoeg heeft berokkend. laat deze oplichter door alle commotie nou niet het einde van SF Marktplaats tot gevolg hebben zeg. Oplichters zijn niet tof maar helaas van alle tijden. Gewoon allert blijven met zijn allen. Sterkte voor alle gedupeerden.

Snap ik. Beperkte toegang alleen voor kopers & verkopers is technisch ook lastig. Bij Tweakers lijkt het wel te werken. Misschien een testperiode? En een extra mod voor dat forum, dat schept duidelijkheid en dan kost het jullie geen werk.

Geloof me, dit wordt een drama. Koper geeft aan dat er een krasje hier zit, verkoper zegt nee, moderator gaat langs, geen krasje, of discutabel, slechte beoordeling, goede beoordeling... en dan drinkt forumlid S uit B een avond teveel en krijgt ruzie met C uit G en geeft hem 18 slechte beoordelingen etc.

Beoordeling is ook altijd achteraf en geeft de beoordeler helemaal niets die inmiddels met zn kat in zn zak zit, en de oplichters hebben steeds een run van een week waarin ze zaken tig maal verkopen en dan is het klaar. De eerste beoordeling moet dan vaak nog komen.

Enkel hoofdpijn, niemand geholpen. Ja, de dronkelap heeft zn gal gespuwt en de zeurkous heeft de gemiddelde verkoper met modder besmeurd. En de moderatoren zijn nog meer aan vakantie toe...

Andere optie: geef leden de mogelijkheid aan andere leden een "in het echt ontmoet"-vinkje te geven wat openbaar is op het profiel. Neutrale feedback, en dan mag de emotie lekker via pb :)

Limiet voordat je mag posten op marktplaats
Is vrijwel iedereen het mee eens, simpel te implementeren, geen vetegedoe etc
Waarom moeilijk doen als er iets makkelijks voorhanden is
25 posts, 50 ?
...

Back