jouw favoriete gear die niet meer dan €100,- kost (nieuw of tweedehands)

Afroham

Stamgast
De titel zegt het al!
en waarom natuurlijk!

gewoon voor de leuk. misschien een effecten pedaal die essentieel is voor je sound?
of zou jij zeggen zonder basis akoestische behandeling hoor je toch niet wat je maakt dus al je andere apparatuur heeft geen zin.
voor mij is het mijn platenspeler

GO!

Monotron delay

Akai Midimix, tenminste ik heb het besteld bij Bax, krijg hem dinsdag binnen. Het is de kleinste midicontroller met de meeste knoppen. Soort moderne vervanger van de BCR2000. En dat voor 89,-.

Heb al uitgedacht hoe ik hem ga mappen ook. 1 knop 1 functie, ipv alles onoverzichtelijk met verschillende functies.

Akai Midimix, tenminste ik heb het besteld bij Bax, krijg hem dinsdag binnen. Het is de kleinste midicontroller met de meeste knoppen. Soort moderne vervanger van de BCR2000. En dat voor 89,-.

Heb al uitgedacht hoe ik hem ga mappen ook. 1 knop 1 functie, ipv alles onoverzichtelijk met verschillende functies.

ziet er zeker dope uit voor de prijs! goeie investering. op mijn bureau is er helaas geen ruimte meer hahaha

Attachments

• studio-yo-faka.jpg
    studio-yo-faka.jpg
    49,5 KB · Bekeken: 86
Ha je hebt meer workspace desktop nodig... ;)

Haha misschien is het ook wel goedzo om de GAS te verminderen. Alleen de moogerfooger mf101 komt er nog bij dinsdag

Midi Solutions Quadra Thru met zijn prijs van 55 euro van essetieel belang om te voorkomen dat al mijn synths (17) op tijd (geen midi vertraging die je loopt om steeds door te lussen via thru) worden aangestuurd.
Wat heet goedkoop, heb er 5 van :?

Jeezus, 100€? Als je nu nog 500€ zou zeggen, zou je een hele reeks goede gear kunnen vinden....

Maar okdan...

Nieuwe hardware: Korg Monotron Delay
Tweedehands: Korg Volca (zou waarschijnlijk voor de sampler kiezen)

Nieuwe soft: NI Razor of een van de gratis VSTs zoals bvb. TAL U-NO_62
Tweedehands soft: AAS Chromaphone 2

Maar ik zou echt toch effe doorsparen... anders komt het toch nog duurder koop uit....

d&R compressor limiter setje. Werkt goed op kick, snare en/of clap van de 808... Ruizen ietwat èn wel sidechain!

Edit: maar t'is geen muziekinstrument...

Yamaha SY35 (alhoewel je de SY22 misschien vaker onder de 100 ziet, bijna hetzelfde anyways)
Kawai K1 (M en racks en keyboard)
DX21 en een hoop ander 4 operator FM spul

dat soort dingen, ouwe digitale troep waar je verfrissende sounds mee maken en lekker op "sonisch" avontuur mee kan gaan ipv altijd die zemelige burgelijke analoge bakken die stiekem toch allemaal hetzelfde klinken ;p

:koffie:

voor 6 euro een emu proteus 1 bij de kringloop..
ik heb hem al een paar jaar maar eigenlijk nooit geprobeerd of hij het doet...
maar dit was zo goedkoop dat ie hier favoriet staat te wezen...
ik denk dat de electro man aldaar niet precies wist wat het was

Back