jouw favoriete gear die niet meer dan €100,- kost (nieuw of tweedehands)

Jeezus, 100€? Als je nu nog 500€ zou zeggen, zou je een hele reeks goede gear kunnen vinden....

Maar okdan...

Nieuwe hardware: Korg Monotron Delay
Tweedehands: Korg Volca (zou waarschijnlijk voor de sampler kiezen)

Nieuwe soft: NI Razor of een van de gratis VSTs zoals bvb. TAL U-NO_62
Tweedehands soft: AAS Chromaphone 2

Maar ik zou echt toch effe doorsparen... anders komt het toch nog duurder koop uit....

zeker! maar de kunst zit hem juist in iets te kopen wat heel tof is zonder dat het te veel kost. het is toch prachtig als mensen zeggen van "nah ik heb hier misschien 60 euro voor betaald maar het is onmisbaar in mijn studio.

Yamaha SY35 (alhoewel je de SY22 misschien vaker onder de 100 ziet, bijna hetzelfde anyways)
Kawai K1 (M en racks en keyboard)
DX21 en een hoop ander 4 operator FM spul

dat soort dingen, ouwe digitale troep waar je verfrissende sounds mee maken en lekker op "sonisch" avontuur mee kan gaan ipv altijd die zemelige burgelijke analoge bakken die stiekem toch allemaal hetzelfde klinken ;p

:koffie:

Ben ik echt met je eens. was ook eventjes op zoek naar een dx21. die Yamaha klinkt ook heerlijk! zo zie je maar dat het allemaal helemaal niet zo duur hoeft te zijn. mijn eerste FM synth moet nog komen. die volca FM lijkt me leuk maar helaas maar 3 stemmig en volgensmij kan je ze niet poly chainen

DX21 kun je toch wel vergeten voor 100 euro? Staan die niet allemaal op de Balkan vanwege één of andere turbopolka preset en de ondersteuning voor niet-Westerse tuning?

TX81z kan nog wel eens lukken, dat is een DX21 in rack formaat. En een bitch om te programmeren, nog los van het feit dat een FM-bak is.

Icon Design DSM-200 drum synth

Je bent in de war met de DX11, de DX21 is zeg maar 2x een DX100 met grote toetsen en chorus en andere snuffjes, de DX11 = keyboard versie van de TX81z populair bij Balkan musici etc. en de Juju & Jordash en Mu-Ziq synth

Maar het zal inderdaad wel wat moeilijker worden om een DX21 onder de 100 euro te scoren of niet?

Ploytec πλ²
Klein en smerig!

En een C64 met MSSIAH cartridge voor alle SID-nastiness.

Je bent in de war met de DX11, de DX21 is zeg maar 2x een DX100 met grote toetsen en chorus en andere snuffjes, de DX11 = keyboard versie van de TX81z populair bij Balkan musici etc. en de Juju & Jordash en Mu-Ziq synth

Maar het zal inderdaad wel wat moeilijker worden om een DX21 onder de 100 euro te scoren of niet?

Zeker als jij ze gaat ophemelen ;)

Boss ROD-10 echt extreem ding

Zeker leuk bakkie,, zou hem qua waarde nog wel boven de 100,- schatten. (heb de mijne voor weinig gekocht)

Mijn inzending: een tech21 blonde of orange v1's 2e hands), als je ze kan vinden. Ideaal voor zowel gitaar als synth als whatever, gebruik ze veel als preamp/tone cabinet, vooral de blonde.

En anders een radio shack reverb om te modden, ook leuk .:okdan:

Ik was inderdaad in de war met de DX11. Tja een DX27S raak ik aan de straatstenen niet kwijt terwijl dat in principe een 100% DX100 is. De DX21 heeft pitch en chorus, dat maakt hem wel meteen een stuk interessanter. Ik hou wel van die gare chorii op mid jaren '80 bakken, de CZ-3000 heeft er ook zo eentje.

Ik blijf de Pioneer EFX 500 en Behringer Tweakalizer leuk vinden.
Niet als dj effect, maar om achter een Synth/Audiocard te zetten..

Korg X5Dr, zou ook de VolcaBeats willen noemen, maar die was nieuw boven de 100E,,..

Hmm, verder even geen idee..

Korg X5Dr, zou ook de VolcaBeats willen noemen, maar die was nieuw boven de 100E,,..

Hmm, verder even geen idee..

de titel zegt ook nieuw of tweedehands dus de volcabeats is zeker een legit antwoord

Ik heb m'n dx21 een maand geleden voor 50€ op de kop getikt .
Iedere euro waard! Heerlijk instrument

de titel zegt ook nieuw of tweedehands dus de volcabeats is zeker een legit antwoord

Zonder al te wijsneuzerig over te komen: het ging om mijn favo gear, en ik heb 'm toen nieuw gekocht, en dus boven de 100 euro.. :geslaagd:

bluesharp in a van hohner

Yamaha EMP100
DLY ER functie is erg fijn. Delay is te "syncen" middels clocksignaal.
Rockman Sustainor
Erg tof om middels een gate ritmisch te switchen tussen de twee kanalen. Clean2 maakt iedere kick nog bruter, helemaal als je een filter in de "interne" effectlus plaatst.
Yamaha FB01

Alle drie 1/2 19". Leuk stapeltje waar ik exact 100,- voor heb betaald.

Back