jouw favoriete gear die niet meer dan €100,- kost (nieuw of tweedehands)

TX81z toch hands down. Pc editor en los gaan. Wat een uniek beest.

Laatst gewijzigd:
En de volgende past in deze thread als je hem 2e hands kan scoren:

mam mb33. Misschien niet de beste 303kloon maar in its own right briljant stukje audiogear.. :luv::luv::mega:

En om het af te maken een shoutout naar Behringer patchbays, een van de weinige producten waar ze de spijker met de kop hebben geraakt!

Jeezus, 100€? Als je nu nog 500€ zou zeggen, zou je een hele reeks goede gear kunnen vinden....

Je wilt niet weten hoeveel vette gear er te vinden is/was onder de 100,-..

Je wilt niet weten hoeveel vette gear er te vinden is/... onder de 100,-..

Tuurlijk wel, pm me maar - anders is ie weldra duurder :halleluja

Ik heb hier een Icon Systems drum synth staan die ik nog steeds erg leuk vind. Doet velocity via pad input, heeft een gate. En kost geen kont. Komt ongeveer zo'n kick uit:

Bonzaï :)

Ik heb €100,- voor m'n XL-1 Turbo betaald. Met ZR-rom en MoPhatt-rom. Echt idioot eigenlijk. Voelde mij wat schuldig bij het ophalen. Maar de verkoper vond het een mooi symbolisch bedrag.

EMU hardware blijft tof. Idioot veel routingmogelijkheden (eigenlijk een modulair), waanzinnig veel filters, zeer goede midi-implementatie, etc...

Én er is een best overzichtelijke software-editor voor.

Ik blijf een fanboy :)

Yamaha TX16w.
Deze koop je nu voor ongeveer 75,- denk ik.
Veel mogelijkheden en met het Typhoon OS makkelijk te bedienen.

In dezelfde catergorie: Roland S330
Ook een goedkoop bakje met een mooie klank.
Helaas is deze niet eenvoudig te bedienen, maar het is met wat extra aandacht te doen.
Monitor en muis maken het wat eenvoudiger, maar ook zonder monitor en muis valt er te werken met een S330.

Behringer professional compressor.
De zwart/rode versie van de behringer compressor is te vinden voor enkele tientjes en klinkt prima.
Aanrader.
Hetzelfde geldt voor de vroege serie waarin MDX in het typenummer vermeld staat.
Al deze compressors zijn voorzien van DBX VCA's.

Die oudere Behringer compressors zitten idd goeie types tussen...

Ik kocht een tijdje terug

EMU1820m. Heb er meerdere.. Door 'patchmix' in te stellen tevens een ADDA converter.. goeie geluidskwaliteit voor weinig en een zee aan mogelijkheden.

Fostex 2412 mixer. Tijdje terug voor 100 euro gescoord.. daarna nog eenzelfde voor een klein beetje meer, en nu spares for life.. :D

Niet mijn opname maar type in de video dus.. :)

edit: Die oudere Behringers zitten idd goeie compressors tussen... Kocht een tijdje terug ook een V-verb van Behringer.. (ver onder de honderd euro) klinkt erg goed ook... maar je ziet ze niet veel aangeboden worden en als je ze al ziet, vaak voor meer.

:halleluja:halleluja

In de repeat: die is idd master, de mijne gaat nooit weg :luv:

En de volgende past in deze thread als je hem 2e hands kan scoren:

mam mb33. Misschien niet de beste 303kloon maar in its own right briljant stukje audiogear.. :luv::luv::mega:

En om het af te maken een shoutout naar Behringer patchbays, een van de weinige producten waar ze de spijker met de kop hebben geraakt!

Heb je die MB33 wel eens i.c.m. de Boss ROD-10 gebruikt? Hoe klonk dat? :)

• Zoom G1Xon gitaar multi effect stomp box met pedaal (voor Wah-wah etc.) ,max 5 effecten tegelijk
  • Zoom B1on bass multi effect stomp box, max. 5 effecten tegelijk
  • Harley Benton flanger (Thomann, € 30), oké niet de meest geweldige, maar toch
  • Patchblocks programmeerbare "modulaire" synth (2 draai- en 2 drukkoppen, geen klavier), ook als filter of effect te gebruiken
  • Patchblocks Midi module (voor keyboard, midi out of in)
  • Midi keyboard (kies zelf maar een, usb of geen usb, etc.)
  • Tweede hands Korg Volca (moet je wel een beetje mazzel hebben om er een < € 100 te krijgen)
  • Behringer 404HD externe geluidskaart/mixer die zonder driver als 4 multitracktrack/4 kanalen ingang werkt op je compu (USB) in een DAW (meeste audio cards/mixers: 2 kanalen: L & R), met Midas voorversterker voor je microfoons (oké, hij's € 105, mag dat nog net?)
  • Mondharmonica
  • Kazoo
  • Microfoon
  • Teenage Engineering (Pocket Operator) PO-12 micro-drumcomputertje met 808-actige sequencer
  • Blackstar Fly 3 bass oefenversterkertje die op oplaadbare AA batterijen v/d Action l.a.a.a.a.a.a.a.a.n.g meegaat en ook een line in heeft voor je mobiele MP3 speler op de camping. Zeer goede geluidskwaliteit en kan lekker laag voor je synth.
  • DAP Stage Cube 2, 2e hands passief mixertje (geen gedoe met batterijen, superklein, superhandig voor ff snel wat apparatuur aansluiten onderweg etc.), marktplaats € 17 incl. verz.k.
Lijkt me voorlopig wel genoeg, toch? Of weet iemand nog een ge-wel-di-ge klassieke synth die niet meer dan € 100 hoeft te doen 2e hands?

[edit] Troep voor < € 100:
  • Marchall MS2 oefenversterkertje, zou nog geen € 4 waard zijn bij de Action
  • 2e hands midi keyboard van Alesis (USB midi werkt niet op OS > WinXP (!))
  • 2e hands Behringer klavier, USB poort was afgebroken.
  • Korg Monotrons (ondanks dat ik de M.tron Delay vaak gebruik voor de echo feedback op z'n filter)
  • 2e hands Zoom Rhythmtrack 234 drumcomputer, dat de geluiden ruk zijn verwachtte ik, maar het programmeren slaat echt helemaal nergens op

Laatst gewijzigd:
De originele Arturia spark (die met veel knoppen) voor 100 euro vond ik wel een mooie deal.
En m'n novation remote sl 49 compact ooit 75 euro voor betaald, echt een heel goede midi controller en top keybed.
Ook de korg nanopad 2 en nanocontrol voor nog geen 50 euro per stuk nieuw vond ik ook een goede deal.
Op het gebied van vst vond ik de aanbiedingen voor Iris 2 voor 49 euro en de complete Air music technology voor 79 euro ook best oké.

Ik heb ooit een Hohner Clavinet D6 voor 75 gulden (de euro was er nog niet) gekocht. Staat een beetje te verstoffen hier, maar ik doe hem niet weg. Ik ga hem nog een keer een grote opknapbeurt geven.

Geen enkele digitale of analoge synth of sampler heb ik nog als mijn échte horen klinken. Ondanks leuke pogingen. Zoiets geldt trouwens ook voor mijn bijna 100 jaar oude vleugel, maar die heeft meer dan 100 euro gekost en mag niet meedoen in deze thread.

Kawai MM-16: een MIDI mixer, MIDI controller, programmeerbare synth programmeerbak (met SysEx en voorgeprogrammeerd voor diverse Kawai synths), geavanceerde MIDI merger en splitter, en nog wat andere handige dingen in één. Grofweg voegt dit apparaat alle benodigde MIDI controls toe aan een simpel MIDI keyboard controllertje.

Het mooiste aan het ding, naast de erg toegankelijke programmeermogelijkheden (je zou niet denken dat ie uit de late jaren '80 is), is dat alle programma's en settings zelf ook kunnen worden gedumpt via MIDI!

En m'n novation remote sl 49 compact ooit 75 euro voor betaald, echt een heel goede midi controller en top keybed.

Dat is toch wel een beetje het juweeltje onder de controllers, heb er zelf 2.

Het mooiste van deze controller is, zonder de Automap software te installeren werkt het display en de knoppen net als de knoppen en display op de ableton push!

Kwam daar met toeval achter omdat ik me irriteerde aan de Automap software, software gedeinstalleerd en de novation remote compact sl in ableton mode zetten en je kunt gaan. alle plugins (stock en third party) werken gewoon net als op de push!

Beste controller ooit! Er staat nu een novation remote compact sl voor 40 euro op marktplaats! Koopje!

Proco RAT 2 (distortion pedaal), nieuw voor € 73,--
Er staat nu een novation remote compact sl voor 40 euro op marktplaats! Koopje!
Remote SL ben ik ook enthousiast over, maar ik ken alleen de mk2 die (veel) meer kost dan € 100,--

Back