Miracle ft Emily Richards

ano220424

in de ban
in de ban
Was alweer een tijdje geleden. Laat uw toorn neder dalen. Doctor ?

Attachments

• Miracle_FINAL MASTER.mp3
    4,5 MB · Bekeken: 68
De sfeer vind ik goed. Mix is helder en duidelijk. Beak bij ± 1:25 vind ik iets minder geslaagd qua klankkeuze (piano en gitaar enz), had wel iets meer "gedurfd" gemogen denk ik dan.
Al met al prima mix, geen commentaar daarop! Maar qua klankkeuze enz ben ik niet per se enthousiast.

maar: 8)

Superstrak! Me gusta mucho. Niet helemaal mijn genre, maar female vocals en slick guitars zijn altijd goed. Wat mij betreft zou de vocal iets scherper mogen (mix à la vocal trance, wat wèl een mijner favo genres is) door die drums ieieieietsje minder "slam" te maken. Maar that's just me.

Beak bij ± 1:25 vind ik iets minder geslaagd qua klankkeuze (piano en gitaar enz), had wel iets meer "gedurfd" gemogen denk ik dan.

dank voor de terechte opmerking en dus groot gelijk. Oorzaak van de minder geslaagde break :

- luiheid om naar iets spannender te zoeken
- te snel tevreden want wil steeds aan iets nieuw beginnen.
(tijd is niet mijn beste vriend...)

Superstrak! Me gusta mucho. Niet helemaal mijn genre, maar female vocals en slick guitars zijn altijd goed. Wat mij betreft zou de vocal iets scherper mogen (mix à la vocal trance, wat wèl een mijner favo genres is) door die drums ieieieietsje minder "slam" te maken. Maar that's just me.

Dank voor dit soort opmerkingen ook. daar kan een mens wat mee.
Ik zal dat idd herbekijken in een 3de mix. Paar dagen laten rusten kan nooit geen kwaad.

Doctor ?

:D Mijn wraak zal zoet zijn...

Hij staat nu voor de tweede keer te draaien. Ik heb wat mixed feelings bij deze track waarbij de balans (vanzelfsprekend) in het voordeel van het positieve is. DE beat vind ik superrelexad. Ik ben gek op dat lome en die sub doet het hier heel erg goed. Wat ik ook erg geslaagd vind is het contrast tussen couplet en refrein. Duister en volle zonneschijn in 1 track. In dat couplet vind ik het ook mooi hoe de energie verandert in die twee maten, dat aanzwellen.

Op 28 seconden lijk je naar maj te gaan, maar doe je dat stiekem niet. Op zich een goed idee, maar het wringt nu een beetje met de vocal. Eigenlijk is dat telkens als ze "too close for comfort" zingt. Die stabs vind ik heerlijk qua sound maar ik verlang wel naar meer variatie in het ritme ervan. Break is te kort (sounds zijn wat mij betreft overigens prima hoor, mooi contrast). Is de vocal overal naar jouw smaak goed getimed? :)

Dit zijn details en daar zoek ik alleen maar naar als ik niets groots kan vinden. Overall gewoon een heel prima track Skel :okdan:.

Leuke sfeer die je neer zet, zij het niet dat ik geen fan ben van de vocal die toch de track behoorlijk draagt. Het geluid van haar stem doet me niet heel veel en ook de timing laat soms te wensen over. Klinkt negatief, maar dat is het niet echt. De muzikale ideeën vind ik namelijk heel cool!

Ik vind het contrast bij 1:16 ook juist kompleet niet verkeerd. Komt niet meer terug. Maakt deze track interessant. Timing ik snap niet waarom daar opmerkingen over worden gemaakt, met respect.
Volgens mij: als het eerste woord per 4 tellen maar gelijk valt op de maat.
Primatrack goed gevonden en de creativiteit kent ook in jouw geval weinig tot geen grenzen.
Voor mij herkenbare skel stijl.Loom lekker om naar te luisteren.
1,46374 Megabeats/sec lijkt me een beetje euh snel.Niet doen dus :-)
Ook van mij complimenten Heer sKeLeTvm.
(ik vond je vorige avatar leuker, dat lachende blokhoofd in pak, zo had ik je leren kennen en je muziek en posts aan geknoopt, maar geeft niet even wennen aan deze)
Groet
Frans

Mijnheer Lansberg, erg bedankt voor de analyse. Het klopt wat de timing betreft. Ik heb hier en daar wat moeten timestretchen en knippen om de timing 'goed' of beter gezegd aanvaardbaar te krijgen. Stabs meer ritmische variate had gekund. Over het algemeen heb ik te snel komaf gemaakt met deze track, en dat is nooit zonder gevolgen. Je opmerkingen zijn terecht en getuigen van een erg analytisch oor !

Creator : ook dank voor de opmerking. Ik moet het dan ook doen met de vocals die beschikbaar zijn en daar het beste van proberen te maken, met inbegrip van vaak beperkte tijd.

fas55 : Ik ben zelf minder gelukkig met de break en het is dan toch aangenaam te lezen dat iemand het wel kan smaken. Al bij elkaar kan je steeds op 2 wijzen een track beoordelen. Op muzikaal-technische basis en puur op smaak. In het laatste geval kan dat pas als er muzikaal-technisch aan voldoende voorwaarden werd voldaan. Ik zal m'n avatar strak graag terug aanpassen, maar weet niet of ik dat maatpak nog heb. (was trouwens eigen creatie...)

Ik vond daarom de eigen creatie van de avatar geslaagd. Dank dat je hier aandacht aan besteed. Ik luister nog eens naar de track. Sorry hij blijft goed. Chickenskin. Maar inderdaad valt me de "stretching" op. Alleen maar omdat ik wordt getriggerd door opmerkingen in deze draad. Ik weet niet of je geluisterd hebt naar mijn Aida Nikolaychuk ding. Was ook een boel gepuzzel, knip, plak, en de dokter en jij zijn en blijven imo hier toch meesters in.
Groeten
Frans

De foto van de banaan is eigen werk. Dank je Frans voor de geweldige waardering. Ik heb jouw nummer ook beluisterd. Niet helemaal mijn smaak, maar zit muzikaal goed in elkaar en mooie mix.

Back