Welke robuuste en leuke polysynth heeft speakers?

Werd eerder al genoemd :)

Als een 470 niet te vinden is is een 380 wel een aanrader (2 op FM met sliders dus meer richting synth), maar da's nog steeds vrij groot.

Een Casio SA-1 is een goede maar zoals Hanz al zegt zit daar George Michael in.

Ik heb zelf deze ook nog staan, de Yamaha PSS80.

cD9dttj.jpg

Lijkt een beetje op https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=196693&highlight=pss maar zonder de sequencer en wellicht nog goedkoper te vinden. Het mooiste? Membraantoetsen, dus lichtelijk waterdicht! En belangrijk: tweakbare geluidjes.

Oeh die is ook tof inderdaad. Ik moet me even dik gaan inlezen op de PSS serie.

Membraantoetsen, geniaal!

Ook leuk die CZ230s idd.. maar was die ook te editen als een CZ101?

De PSS 380 is een nieuwer model denk ik. Meer voices maar mist die mooie symphonic die de 470 wel heeft.... of ik kijk er over heen. :)

Mocht het nog niet gelukt zijn met de 380.. er staat ook nog een 560 op MP. Vrijwel hetzelfde als de 470.

Edit: even opgezocht wat nu het verschil is. De 560 en 570 hebben gesampelde drums waar de 460 en 470 FM drumgeluiden voor ritmes worden gebruikt.
Wat nu de verschillen tussen de 460 en 470 / 560 en 570 zijn kan ik zo snel niet vinden.
yamaha-pss-560-700932.jpg

De 380 heeft geloof ik de meest uitgebreide fm, met 7 ipv 5 sliders. Als het goed is maandag een afspraak voor de 380, ben echt benieuwd hoe goed het gaat vallen bij mini 154 :)

De vibrato heeft 'n slider maar voor de rest hetzelfde. Eerdere modellen hebben 'n on/off knopje daarvoor.
De symphonic vond ik zelf wel bittere noodzaak bij sommige geluiden maar misschien zit het in de presets zelf ingeprogrammeerd.

Mocht je helemaal hooked raken en er 1 voor in de studio willen.. ze zijn er ook met grotere toetsen en midi ;)

Ah de good old PSS X70.. Ik had de 570 toen ik 18 was.. lol
Heb hem tot een paar jaar geleden gehouden en ook nog mee zitten circuit benden (nogal niet werkend zeg maar).

De synth functie, dat klinkt alleen leuker dan in de praktijk op dit ding.. :)

Ben allereerst erg benieuwd hoe lang hij heel blijft

Ik zou op zoek gaan naar een Roland E-30

Deze heeft naast goede geluiden ook nog begeleiding en ritme styles.

Ik heb er een ruim 20 jaar gehad en is vrijwel niet kapot te krijgen.

Die Yamaha PSS serie keyboards zou ik zelf niet aanraden.

Ik heb er meerdere van gehad en het zijn op zich wel aardige keyboards, maar de geluiden zijn zo vreselijk cheezy.

Die Yamaha PSS serie keyboards zou ik zelf niet aanraden.

Ik heb er meerdere van gehad en het zijn op zich wel aardige keyboards, maar de geluiden zijn zo vreselijk cheezy.

Ja, maar ja wat wil je, 30 jaar oud..

Nou, ik wil helemaal niks hoor.

De Roland E-30 is ook bijna 30 jaar oud en toch klinkt deze wel als een volwaardig keyboard.
Dus het ligt niet aan de leeftijd.

Nou, ik wil helemaal niks hoor.

De Roland E-30 is ook bijna 30 jaar oud en toch klinkt deze wel als een volwaardig keyboard.
Dus het ligt niet aan de leeftijd.
Maar er werd toch juist gezocht naar een compact apparaat met speakers en wat synth functions/sliders? Dan zijn er wel tal van andere opties te noemen ook. :)

@ Last Christmas: Dees was er ook berucht om :D

Foutje, bedankt!

Ik heb weer eens niet goed gelezen.

Als het klein moet zijn zou ik kijken naar een Yamaha CBX K1XG.
Mini toetsen 3 octaven en ingebouwde speakers.
Gaan nu voor ongeveer € 75,-.
Deze heeft de volledige Yamaha MU-50 XG synth engine onder de motorkap.
Als je echt hands-on parameters wil wijzigen zijn er nog kleine midi controllers.
Ik zelf gebruik hiervoor een Roland MCR-8.

Er zit alleen geen begeleiding meer in, maar wel hele mooie geluiden.
Die Yamaha SHS-10 blijft en leuk ding om om je nek te hangen.

https://m.youtube.com/watch?v=T5akbdp4AQs

Laatst gewijzigd:
CZ230s is tof, maar niet te editten. En ergens een computer of midi controller aanhangen is vragen om ellende. Hij is 3, en heeft een grondige hekel aan dingen die aan andere dingen vastzitten met een kabel. Dat moet per direct uit elkaar.

Maandag dus de PSS380, hopelijk vind hij die net zo spannend als de grote synths in de studio van pa. Maar ik vermoed dat het niet alleen de PSS wordt die de begeleiding verzorgd, maar dat ik er zelf beter ook een beetje bij kan blijven zitten :)

Toen ik nog 'n jochie van 14 was kreeg ik best een een grote-mensen-synth gevoel bij die PSSen :D Het was in de muziekwinkel best wel spectaculair iig :)
De CZ230s ken ik vanuit de postorderbladen (Wehkamp ed...) maar het predicaat synthesizer is misschien wel iets te hoog gegrepen. De HZ3000 had wel meer instelmogelijkheden trouwens.

Back