Sampling wat heeft het voor toevoeging?

Behalve de interne synth is het ook gewoon nog altijd een opname en afspeeldoos (met veel outputs) hoor. Dat je kunt editten is natuurlijk erg fijn maar niet persé verplicht. Als ik wat 909 samples in mijn sampler laad, dan laat ik die vaak ook gewoon zoals ze zijn. Bewerken doe ik dan met andere externe fx. Ook eigen opgenomen synths hoeven niet altijd verder bewerkt te worden. Maar handig is het wel, dat je kunt bewerken en samples totaal anders kunt laten klinken...tuurlijk. Hoezo is Ableton erger trouwens?

Ach let niet op die klets majoor, hij weet niet waarover hij ijlt.

Ik zie sampling als 1 van de vele kleuren in mijn muziek maak pallet.

Ik vind het leuk om wat random dingen op te nemen en deze in een sampler te gooien, hele korte (single cycle) loopjes van te maken en hier weer verder mee synthesizeren.

Ik vind dat filmpje echt heel kut Naploleon, iedere ongedisciplineerde mongool kan zo muziek maken terwijl echt muziek maken netzoiets is als "naar school gaan" of " een vak leren". Het vergt tijd en wil om zoiets echt te leren.

Dit is gewoon button bashen, al dan niet "random", het gooit enkel hoge ogen bij mensen die geen verstand hebben van muziek.

Wat zit jij nou stom te zwetsen man..

Ontopic:
Mijn muziek is grotendeels sample based.. Ik zou niet meer zonder sampler kunnen.
Het geeft de gebruiker de mogelijkheid de audio choppen, in een andere volgorde te zeten, FX over de delen heen te zetten.. Mogelijkheden zijn eindeloos!

Youtube eens op de Elektron Octatrack..

MH heeft weer last van PMS zo te lezen...

Samplen is gewoon superbruikbaar in op allerlei manieren....

Drum geluiden samplen en je sampler als sequencer gebruiken, oke daar kan ik wel inkomen, dat heb ik zelf ook gedaan. Maar wat ik te vaak zie is dat komplete en goede muziekstukken totaal uitelkaar gescheurd worden door een of ander hiphop sukkeltje met een mpc'tje (of een laptop met ableton) waarna er vervolgens keihard overheen geschreeuwd wordt door een of andere ongeschoolde die het alleen maar kan hebben over zn bitches, ho's en vip plaatsen in de club.

Dat is waar ik tegenwoordig samplers automatisch mee associeer, schreeuwerige hiphop sukkels.

Sorry

En weet je wat je dan krijgt? Dan krijg je dit:

Depeche mode, Peter Gabriel en Herbie Hancock werkte juist wel volgens "de formule" hoor haha, ze beweren mischien in interviews dat ze dat niet doen, maar dat moet je maar zien als een soort "reclame" want zo lijken ze nog beter !!

Maar zoals hun sampling gebruikte in die tijd is natuurlijk heel anders als nu. Nu is het 9 vd 10x domweg wat geram op wat padjes. Uiteraard kan het nog erger namelijk : Ableton.

http://www.ableton.com/pages/artists/depeche_mode

:)

Anyway, je bent weer eens vanouds de weg kwijt; het feit dat er een heleboel mensen kutmuziek maken met samplers of Ableton betekent nog niet dat samplers en Ableton slecht zijn. Alleen de mensen die het gebruiken om kutmuziek mee te maken. En nog erger: degenen die het kopen zodat het geproduceerd blijft worden. Typisch kortzichtige kip-ei misser.

Drum geluiden samplen en je sampler als sequencer gebruiken, oke daar kan ik wel inkomen, dat heb ik zelf ook gedaan. Maar wat ik te vaak zie is dat komplete en goede muziekstukken totaal uitelkaar gescheurd worden door een of ander hiphop sukkeltje met een mpc'tje (of een laptop met ableton) waarna er vervolgens keihard overheen geschreeuwd wordt door een of andere ongeschoolde die het alleen maar kan hebben over zn bitches, ho's en vip plaatsen in de club.

Dat is waar ik tegenwoordig samplers automatisch mee associeer, schreeuwerige hiphop sukkels.

Sorry

En weet je wat je dan krijgt? Dan krijg je dit:

YouTube - ‪Nicki Minaj - Massive Attack ft. Sean Garrett‬‏

Major Hostage, oelewapper,

Ben je vroeger gepest knul? Jaloezie jegens ongeschoolde mensen die centjes verdienen met hun muziek omdat ze geboren zijn met talent?

Misschien zou je eens naar goede hiphop moeten luisteren om erachter te komen dat er meer is dan jouw mening welke gebasseerd is op commerciele troep, open je ogen eens en zet je oogkleppen eens af.
Wat mij betreft ben je een simpele ziel om een hiphopper met een MPC automatisch een sukkeltje te noemen.

Ja, ook ik trek complete muziekstukken uit elkaar (zoals jij het wilt noemen). Ja ik heb een MPC en ik houd ervan om lekker random op knopjes te rammen.. Mijn muziek spreekt voor zich.
Verder daag je uit om mijn opzetjes te beluisteren op mijn soundcloud en mij te vertellen waarvan ik het gesampled heb.

http://www.ableton.com/pages/artists/depeche_mode

:)

Anyway, je bent weer eens vanouds de weg kwijt; het feit dat er een heleboel mensen kutmuziek maken met samplers of Ableton betekent nog niet dat samplers en Ableton slecht zijn. Alleen de mensen die het gebruiken om kutmuziek mee te maken. En nog erger: degenen die het kopen zodat het geproduceerd blijft worden. Typisch kortzichtige kip-ei misser.

Euhhh, misser? Depeche mode bestond al voordat ableton er was hoor, kon je je dat nou echt niet bedenken?

Tjonge jonge zeg, en depeche mode vind ik ook kut muziek, fokking gaye shit papi, die torries van hun hebben niet genoeg street credibility voor deze G (om maar ff in hiphop sferen te blijven)

Major Hostage, oelewapper,

Ben je vroeger gepest knul? Jaloezie jegens ongeschoolde mensen die centjes verdienen met hun muziek omdat ze geboren zijn met talent?

Misschien zou je eens naar goede hiphop moeten luisteren om erachter te komen dat er meer is dan jouw mening welke gebasseerd is op commerciele troep, open je ogen eens en zet je oogkleppen eens af.
Wat mij betreft ben je een simpele ziel om een hiphopper met een MPC automatisch een sukkeltje te noemen.

Ja, ook ik trek complete muziekstukken uit elkaar (zoals jij het wilt noemen). Ja ik heb een MPC en ik houd ervan om lekker random op knopjes te rammen.. Mijn muziek spreekt voor zich.
Verder daag je uit om mijn opzetjes te beluisteren op mijn soundcloud en mij te vertellen waarvan ik het gesampled heb.

haha rustig maar, ik heb genoeg gezien en laatst nog als geluidstech gewerkt op een hiphop feest en wat was me dat toch een grote dikke ellende. Idioten die het geluid op het podium echt keihard willen en dan vervolgens met hun hand half over het kapsel van de microfoon erin gaan lopen schreeuwen terwijl ze nog geen meter van de monitorspeakers staan, en dan boos op mij worden omdat het kut klinkt of gaat rondzingen... Maar waarom? Omdat ze geen flauw idee hebben, daarom...

Typisch hiphop weer he, eerst een ander de schuld geven van hun eigen onkunde, altijd maar op "oorlogspad", altijd maar ruzie zoeken, altijd gezeik, altijd maar weer dat opgepompte ego verder oppompen met gebakken lucht. Over die dj's nog maar te zwijgen, die hebben nog nooit van het zinnetje "stoppen graag, het is sluitingstijd" gehoord. Gek he dat er zo vaak gezeik is in de hiphop scene, ze lokken het gewoon zelf uit!

Die lijpo's hebben helemaal geen talent joh, ze hebben volgens mij uberhaubt helemaal geen idee wat ze nou eigenlijk allemaal aan het doen zijn, laat staan waar ze zijn.

En daarom is de MPC het perfecte "instrument" voor hiphopers en "beatmakers", lekker als een baby op padjes rammen met geluidjes eronder, want dan kan er ook niets mis gaan.

Sony_SoundPad_SOP-1000.jpeg

Laatst gewijzigd:
Ik vind dat filmpje echt heel kut Naploleon, iedere ongedisciplineerde mongool kan zo muziek maken
Juist. Of ze er iets mee kunnen verdienen is natuurlijk een dikke tweede.

Newsflash: die mensen die je hier zo afkat maken al muziek. Of ze nu een gitaar pakken, 3 akkoorden rossen en Johnny Rotten heten of een cheapo drumbak en een zilver plastic doosje met een volstrekt onrealistisch basgitaargeluid pakken en er wat mee gaan spelen zonder enig verstand van zaken.

En 100 keer liever dat ze muziek maken dan dat ze de hele dag voor de TV liggen te vegeteren. Daar is het in ieder geval bewezen dat er helemaal niks goeds uit rolt.

De enige die je kloot met je instelling is jezelf, omdat je je bewust afsluit van de mogelijkheden die er wel zijn.

Laatst gewijzigd:
( regarding the results of "major hostage ": )

oeh huilie huilie..
maar de rest van het verhaal doet me dan weer denken aan :

zoiets kon je toen ook hierover in de sundaypapers lezen

( regarding the results of "major hostage ": )

oeh huilie huilie..
maar de rest van het verhaal doet me dan weer denken aan :
YouTube - ‪IGGY POP - LUST FOR LIFE - LIVE 1977 (Manchester)‬‏
zoiets kon je toen ook hierover in de sundaypapers lezen

Tja, ik moet toch onderbouwen waarom ik er zo over denk, als ik dat niet doe is het ook niet goed. Dussssssschhh eigenlijk maakt het geen moer uit, ik vind hiphop en samplers niet goed, jullie mijn mening niet (of ik het nou onderbouw of niet) de cirkel is weer rond!!

En Iggy pop is en maakt ook gaye kut muziek !

oke , come on , give it to me:

En daarom is de MPC het perfecte "instrument" voor hiphopers en "beatmakers", lekker als een baby op padjes rammen met geluidjes eronder, want dan kan er ook niets mis gaan.

Tja, dat zeggen ze over synths ook. Het gaat er niet om wat je gebruikt, maar hoe je het gebruikt. En dan maakt het geen flikker uit of het een vintage analoge modular is, een Virus of Ableton Live met een MPC en een paar plugins. Instrumenten zijn een middel, maar sommige mensen hier zien ze meer als doel lijkt wel.

Tja, dat zeggen ze over synths ook. Het gaat er niet om wat je gebruikt, maar hoe je het gebruikt. En dan maakt het geen flikker uit of het een vintage analoge modular is, een Virus of Ableton Live met een MPC en een paar plugins. Instrumenten zijn een middel, maar sommige mensen hier zien ze meer als doel lijkt wel.

Huh als doel? Ik heb het ook altijd als middel gezien, maar het gaat me tever met ableton die automatisch zn samples aanpast aan de time signature en ze automatisch perfect knipt, logic wat automatisch samples tuned en synct??? What the hell is dat toch man, waarom maken ze niet gewoon een programma wat een kompleet nummer uitpoept als je het opstart, als we dan toch bezig zijn?

ableton die automatisch zn samples aanpast aan de time signature en ze automatisch perfect knipt, logic wat automatisch samples tuned en synct???
Wat is het verschil als je het zelf doet als het eindresultaat toch identiek is? Dat je er meer van leert? Alleen de eerste paar keren, daarna is het gewoon rotwerk.

What the hell is dat toch man, waarom maken ze niet gewoon een programma wat een kompleet nummer uitpoept als je het opstart, als we dan toch bezig zijn?

En op dezelfde manier kun jij gewoon je groente voorverpakt en bewerkt kopen in de super omdat je niet elke keer een stuk grond wil bemesten, zaden moet kopen, groente moet telen, hoopt dat 't weer meezit en en het dan moet wassen en snijden.

Met het grote verschil dat daar nog wel enige eer te behalen is; "dom" knip en stretch-werk heeft dat niet eens.

Wat is het verschil als je het zelf doet als het eindresultaat toch identiek is? Dat je er meer van leert? Alleen de eerste paar keren, daarna is het gewoon rotwerk.

En op dezelfde manier kun jij gewoon je groente voorverpakt en bewerkt kopen in de super omdat je niet elke keer een stuk grond wil bemesten, zaden moet kopen, groente moet telen, hoopt dat 't weer meezit en en het dan moet wassen en snijden.

Met het grote verschil dat daar nog wel enige eer te behalen is; "dom" knip en stretch-werk heeft dat niet eens.

Ik wil juist wel mn grond keer op keer bemesten en zaden planten, dat is heel mn punt nou juist !!! Ik wil (extra) moeite doen voor bepaalde "doelen" zodat ik daarna als ik het doel bereikt heb nog meer kan genieten van de "oogst" (om het zo maar even te noemen)

Inplaats van de makkelijke weg, kies ik liever de moeilijkste, gewoon omdat ik niet zo lui en gemakzuchtig ben als het overgrote deel van de mensheid.

Tja, dat noem ik digitaal bollenpellen. Ik ben liever bezig met het creatieve proces.

Tja, dat noem ik digitaal bollenpellen. Ik ben liever bezig met het creatieve proces.

Maar..... Ouwere technieken en programma's die hun loopjes en samples niet automatisch time stretchen, syncen of transposen zitten het creative proces toch niet in de weg?

En er was laatst nog een hele "vintage hype"?? Soms snap ik er even niets meer van hoor.

Back