Petitie tekenen i.v.m. de Loudness War

Lacrosse

Rise of the Machines
Iedereen die bekend is met de Loudness War weet dat het steeds minder zin heeft om de dynamiek uit je tracks te halen dmv o.a. limmiting om uiteindelijk zo hard mogelijk te gaan.

Op dit moment gaan de verschillende streaming services nog verschillend om met loudness normalization. Hierdoor verschilt het ook per service hoe onze track uit de verf komen.
Om de touwtjes weer in handen te geven van de producers en mastering studio's is 'The Loudness Petition Group' een initiatief gestart om de wildgroei aan banden te leggen.

Wat mij betreft een typisch gevalletje van lezen en tekenen:

Hier kun je de petitie lezen en te tekenen

:beard:

done.

misschien moet je eerst maar eens een jaartje als je hoort dat er maximaal loudness wordt bedreven, dat je dat gewoon eens rechtstreeks persoonlijk zegt en niet van hier is een petitie teken maar. want zo ga je de discussie niet aan.

misschien moet je eerst maar eens een jaartje als je hoort dat er maximaal loudness wordt bedreven, dat je dat gewoon eens rechtstreeks persoonlijk zegt en niet van hier is een petitie teken maar. want zo ga je de discussie niet aan. het is een vrije wereld dus het wordt gewoon gedaan. het is zoals roepen in de woestijn en daardoor krijg je waarschijnlijk een beter gevoel.

Echt DRe ????, deze discussie hoef je in 2016 niet meer te starten. Hij is de afgelopen 10 jaar al onafgebroken gevoerd. Je kunt deze boodschap inderdaad gewoon negeren. Het resultaat hoor je uiteindelijk vanzelf wel.

En, het is hier ook al eerder besproken hoor!
https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=191692&highlight=loudness+war

Er moet gewoon een standaard komen. En wat minder compressie. We herinneren ons allemaal de laatste kutcd van Metallica nog wel zeker? Of hebben ze al een nieuwere.
Net zoals Beyonce 'r kutmuziek. Mijn oren pompen zich spijs als dat luid staat.

Maar heeft het ook zin gehad?

Ik wil eigenlijk ook weer meer gitaar, drum en saxofoon solo's in popmuziek, kunnen we daar ook een petitie voor starten?

Ik ga een tegenpetitie starten met de naam "DAT KAN HARDER!!!!"

Helaas, je kan niet meer harder dan de bovengrens die door iTunes, Spotify etc. wordt gesteld. Jouw track gaat dan exact even hard als de nieuwste van Borsato, alleen heeft Borsato's track dan meer punch en die van jou meer distortion en minder dynamiek.
:mega:

Maar heeft het ook zin gehad?

hoe gifs a fuk

waarom ben je al elke keer gaan stemmen? Juist.

"Willen jullie MEER of MINDER gitaar, drum en saxofoonsolo's in deze stad, in dit land?"

138 views en slechts 4 mensen die tekenen?????
Niet verwacht dat de 'Who gives a F*ck' mentaliteit hier zo goed vertegenwoordigd is :P

Interesseert het je totaal niet? In je 'hok' kun je prima blijven beuken en je limmiter inzetten om een houten balk te produceren. Op Spotify, iTunes, YouTube etc. blijft van de transparantie en punch van je track niets meer over.

:koffie:

Een handig overzicht

*Er zijn zat mensen die echt niet zomaar hun naam ergens onderzetten.

*Ik luister die muziek niet dus het zou mij een zorg zijn.

*Je bereikt er niets mee, maak lekker je eigen muziek.

*Ken je plek je hebt er niets over te zeggen. Een groot artiest zo als Beyonce hier net wordt genoemd staat voor zo'n 100miljoen producers ,we hebben het hier over en wereld wijd fenomeen wil jij daar verandering in brengen.
* Ik kan je zo tig aantal draadjes opnoemen waar staat dat je een referentie track moet hebben, waarom zeg jij daar niets van.

*Als er 3 vrouwen in je bed liggen als je gaat slapen een huis met gouden kranen kan kopen . een zwembad en golfbaan een paar Ferrari s in je schuurtje kan hebben ga je echt geen compromissen sluiten of in de waag schaal leggen dat je dat gaat kwijt raken. Dat zou je zelf ook niet doen.

*misschien moet je t eerst maar eens bekijken van hun kant, voor je een oordeel kan vellen over wel of geen. Ik denk dat er niet over valt te praten.

Laatst gewijzigd:
Back