Ik zou ook eens kijken naar PMC. Klein & Hummel (= nu Neumann) zit in dezelfde range als je over dezelfde bedragen spreekt. Verder kun je ook eens kijken naar iets nieuws zoals Amphion of een andere neutrale speaker zoals ProAc Studio100. Saai maar zeer goed qua translatie.
Let wel: neutraal klinkt vaak niet goed, maar is (heb ik althans geleerd in de laatste jaren) wel de basis om sneller goed gebalanceerde tracks mee neer te zetten. Dit is niet van de een op andere dag klaar, maar vereist gewenning etc.
Als het goed klinkt zit er vaak een toefje laag en hoog in, maar een goede track klinkt op een neutraal systeem ook goed en dan dus ook zeker op een "smile" systeem.
Zoals Jompo al aangaf, een goede speaker in een slechte ruimte is een beetje zonde van je tijd/geld. Of zoals Mischa (Jacobi) eens tegen me zei: Investeer minimaal net zoveel geld in je ruimte/akoestiek als in je speakers. En let ook op met plaatsing. (tip: laat twee vrienden eens tegelijkertijd met de monitors heen en weer lopen terwijl jij luistert...)
Over 35hz... Ik ben geen expert, maar heb je echt de volledige 10 meter nodig? Volgens mij niet nl en zeker niet met flink wat rockwool in je studio. Verder kun je sowieso het beste maar een beetje oppassen met laag...
AS Digital is ook nog een merk dat hier door mensen wordt gebruikt, ook de moeite waard. En kijk ook eens naar Geithlan.
Oh ja, de meeste serieuze bedrijven willen je de speakers wel op proef meegeven. Zorg dan dat je een shortlist hebt en dat je die in dezelfde week kunt vergelijken ;-)
Succes!