Mid-High end monitor advies/ervaringen ...

ehm,dat gaat niet man :) alles staat vol

maar het is gewoon te dicht hoor

Monitors zijn vooral bedoeld om eerlijk te klinken, niet gekleurd.

De Genelecs kleuren meer en daardoor vindt jij ze lekkerder klinken. Dat is niet perse erg, want dan word je wellicht enthousiaster van je eigen creaties. Dat is ook wat waard.

Ja dat zou je verwachten ja.
Echter kleuren de genelec nagenoeg niet.
Ik bedoelde ook niet te zeggen dat Ik de genelecs beter vind dan de neumann's.

Uiteindelijk zijn de neumanns de betere monitors.
Echter,
Het is verschil is zo marginaal klein, dat je je af kan vragen of het de meerprijs vd kh's waard is.

Het verschil word echt vele malen groter als je ze houd naast een setje bm5a's / quested / krk's.
Dan winnen wat mij betreft de genelec/neumanns met 1 vinger in hun neus.

Blijft gevaarlijk gebied dit, erg persoonlijk welke monitor je prettig vind.

Ik vind Genelecs over het algemeen vrij vermoeiend voor de oren. Heb jaren op 1030 en 1031 gemixed en nu op PMC's en Equators en bevalt mij een stuk beter. Met name de PMC's. Zeer strak laag en de equators zijn erg goed voor vocalen, blazers en stereobeeld. Beide zijn wel kieskeurig in plaatsing.

Ik heb sinds vorig jaar een set Focal SM9 die mijn Mackie HR824mk1 hebben vervangen. Beste beslissing ooit. Super gedetailleerd, superstrak laag en prachtig mid/hoog.

En eigenlijk zijn het 2 speakers...dmv een knop kun je schakelen tussen een full range 3weg systeem (30Hz-40KHz) of een 2weg systeem (90Hz-20KHz). Dus mijn NS10's zijn ook weg. :okdan:

Ik heb sinds vorig jaar een set Focal SM9 die mijn Mackie HR824mk1 hebben vervangen. Beste beslissing ooit. Super gedetailleerd, superstrak laag en prachtig mid/hoog.

En eigenlijk zijn het 2 speakers...dmv een knop kun je schakelen tussen een full range 3weg systeem (30Hz-40KHz) of een 2weg systeem (90Hz-20KHz). Dus mijn NS10's zijn ook weg. :okdan:

Wijze beslissing ;).

Cheers,
Exo. :mega:

Ik zou ze zelf bouwen. Kijk maar eens op speakerland.com. Ga voor scan speak, betaalbaar en klinkt het beste als monitor. Pak gelijk een hypex als amp en als je het echt bont wilt maken zou ik voor kii monitors gaan ben je voor 10.000 euro echt klaar. http://kiiaudio.com

Beetje vreemd advies in deze topic, maar kijk eens naar je audio interface. Heb zelf recentelijk de upgrade van midrange naar highend gemaakt en ben zeer tevreden. Nog beter tevreden dan nieuwe monitor speakers. :D

Van psi 21m's overgegaan op een set zelfbouw scanspeak/atc/pmc setup met hypex 800 (400@8ohm) monoblok amps. Klinkt voor zover heel erg dik. Die Kii's zien er overigens ook erg tof uit, nooit gezien of gehoord helaas.

Moet zeggen dat ik ook jaren met plezier met de psi's heb gewerkt. Absoluut goede speakers voor hun geld, waren ook zo verkocht ;)

Ik kan je aanbevelen eens naar APS Aeon te luisteren. Na veel positieve verhalen ben ik deze gaan beluisteren bij studio guys in Nieuwkoop. Ik mocht mijn genelecs 8040 gewoon mee nemen om naast elkaar te luisteren. De luistertest overtrof mijn verwachtingen en ben overgestapt. Nu een klein jaar verder en super tevreden over, mijn mixen zijn stappen vooruit gegaan. Prijs kwaliteit is bizar. Setje kost rond de 1600 euro, maar laat je daar niet door misleiden.

Moet ook zeggen dat de luistertest in nieuwkoop mij ook pijnlijk duidelijk maakte dat ik een erg onbetrouwbare ruimte had en dit werd dus direct na de aanschaf van de nieuwe speakers de volgende uitdaging.

Succes met de zoektocht en veel luisterplezier zou ik zeggen.

Moet ook zeggen dat de luistertest in nieuwkoop mij ook pijnlijk duidelijk maakte dat ik een erg onbetrouwbare ruimte had en dit werd dus direct na de aanschaf van de nieuwe speakers de volgende uitdaging.

Is het meestal niet andersom, eerst goeie ruimte, dan de goeie monitors? :)

Zo hoort het wel Arv, maar ondervinden is de beste leerweg. En bij mij viel het kwartje pas in nieuwkoop bij het horen van mijn speakers in een behandelde ruimte. Deed niets af aan de zaak dat genelec gewoon niet mijn speaker was overigens.

Ik ben nu ongeveer 12 maanden erg tevreden bezitter van een set Genelec 8351's.
Het SAM GLM systeem werkt erg goed. Full range nearfield. Prachtig om naar te luisteren.
Vertalen tot nu toe erg goed. Zou zeker iets uit de SAM serie aanraden. Als het budget het toelaat de 8351's!

Kan je naar de adams luisteren zonder vermoeide oren? Ik heb de a5 en na uren toch wat raars in mijn oren met t hoog.
Ik droom al lang vd a77x

Dat had ik bij a7 ook, zelfs hoofdpijn kreeg ik ervan. De a77x heeft andere/betere tweeters, deze zijn veel vriendelijker voor de oren. Totaal geen last meer van oor- en hoofdpijn iig

Ik zou zelf ook niet kunnen wennen aan die ribbon tweeters om eerlijk te wezen. Zullen vast goed klinken, maar totaal niet mijn ding. Die APS aeon monitoren zijn idd aan te raden, voor die prijs inderdaad geen waardig alternatief. Zo te zien komt alles ook van seas af :)

Die set trinity's zien er trouwens ook prima uit, maar wel een tikkeltje duurder.

Back