Meest gebruikte software sequencer?

Meest gebruikte software sequencer?

• Cubase

Stemmen: 36 48,0%
  • Logic

Stemmen: 13 17,3%
  • Sonar/Cakewalk

Stemmen: 10 13,3%
  • iets anders of geen sequencer!

Stemmen: 16 21,3%

• Totaal aantal stemmers
    75
  • Enquete gesloten .
hmmmmmweet je wat ik met deze handen kan....

hmmmmmweet je wat ik met deze handen kan....

ik gebruik helemaal niks. mijn studio ligt op zijn gat...en ik wordt gek op mac of tevree met mijn pc...oftwel cubase en logic denk ik lekker allebei...om te narren

cubase vst 5.1

kan je in SX de locators al bedienen door een simpele klik op de ruler met de linkermuisknop voor de linker locator en de rechtermuisknop voor de rechter locator?
zonee dan hoef ik 't nog steeds niet .... door deze kleine doch zeer irritante wijziging, nog een paar kleine dingetjes, en het minder stabiel draaien vond ik de SX demo vreselijk

Cubase SX... overgestapt vanaf Cakewalk 9.0 vanwege de vele mogelijkheden.
Ik mis echter wel het gemak waarmee ik door Cakie heen fietste qua funkties,
en inmiddels heeft dat niks meer te maken met gewenning.. ik vind de interface
van Cakewalk gewoon lekker straightforward.
Neemt niet weg dat ik SX een mooi pakket vind. :)

Ik draai Sequencer Plus Gold v. Voyetra op een 486 DX-2.
Pure midi sequencer.

Is in 12 jaar tijd 3 keer blijven hangen waarvan 2 keer toen een vriend van mij erachter zat. "Wat heb je gedaan!? Wat heb je gedaan?! Ik wil dat ook 's meemaken, verdomme!"
Beat that!!
:okdan:

De keer dat ik hem zelf aan het hangen had was het echt een heel speciale dag, het was vorige winter ergens.
Heb toen een pilsje gepakt en al genietend naar de foutmelding zitten staren....
"Is het me toch nog een keer zelf gelukt!"

Kheb zelfs vandaag een pagina gevonden waar alle software en drivers voor deze sequencer staan om te downen. Ik ga dus voorlopig lekker het bij deze sequencer houden.... ik ken dit prog'je als de binnenkant van mijn broekzak. Ik wilde de overstap naar MPC gaan maken, maar nu ik die pagina heb gevonden en weet dat ik voorlopig met al die drivers wel goed zit qua 'support'... ga ik gewoon mijn oude DX-2 weer uit de berging halen en kijken voor een dikke Akai racksampler.
Wat je kent dat heb je, he!

Het is echt een geniale sequencer... op elk scherm heeft bijna elke toets een functie... als je die allemaal kent dat kun je bijna live spelen zo snel dat het editten gaat. Muis aansluiten kan wel, maar gebruik ik al lang niet meer; veel te langzaam.

Maar dus alleen als je niet van plan bent softsynths of audio-sporen te doen in je sequencer...

Origineel geplaatst door dob
Pure midi sequencer.

Ik heb dat ook ooit gedraaid, langgg geleden :).. maar dat was een budgetversie, jij hebt de Prof editie :D
Zat bij een SoundBlaster kloon toen.

Kan je eens een screenshot van een editscherm maken, of gaat dat niet lukken? Ben benieuwd hoe dat eruit ziet...

Logic. Ik ben vooral heel tevreden over die lading plugins die er bij zit.

Wanneer er weer een belangrijke functie voor softwaresequencers beschikbaar komt, stap ik over op Cubase of Sonar want ik werk op de pc. Waarschijnlijk wordt het Cubase, hoewel Sonar ook wel een overweging waard is door die Lexicon plugin.

Cakewalk Pro Audio 9, vooral vanwege de uitgebreide midi-editting mogelijkheden. Helaas is de midi-mapping (dus midisignaal-routing etc) niet zo geweldig, maar ik wacht met smart op Cakewalk Sonar 3, daar schijnt midi compleet opnieuw te zijn geimplementeerd...

Origineel geplaatst door dob
Pure midi sequencer.

Is in 12 jaar tijd 3 keer blijven hangen waarvan 2 keer toen een vriend van mij erachter zat. "Wat heb je gedaan!? Wat heb je gedaan?! Ik wil dat ook 's meemaken, verdomme!"
Beat that!!
:okdan:

De keer dat ik hem zelf aan het hangen had was het echt een heel speciale dag, het was vorige winter ergens.
Heb toen een pilsje gepakt en al genietend naar de foutmelding zitten staren....
"Is het me toch nog een keer zelf gelukt!"

Kheb zelfs vandaag een pagina gevonden waar alle software en drivers voor deze sequencer staan om te downen. Ik ga dus voorlopig lekker het bij deze sequencer houden.... ik ken dit prog'je als de binnenkant van mijn broekzak. Ik wilde de overstap naar MPC gaan maken, maar nu ik die pagina heb gevonden en weet dat ik voorlopig met al die drivers wel goed zit qua 'support'... ga ik gewoon mijn oude DX-2 weer uit de berging halen en kijken voor een dikke Akai racksampler.
Wat je kent dat heb je, he!

Het is echt een geniale sequencer... op elk scherm heeft bijna elke toets een functie... als je die allemaal kent dat kun je bijna live spelen zo snel dat het editten gaat. Muis aansluiten kan wel, maar gebruik ik al lang niet meer; veel te langzaam.

Maar dus alleen als je niet van plan bent softsynths of audio-sporen te doen in je sequencer...

a jaa waarom eigenlijk niet hè, f*** the BRANDS! ze hebben er ook eentje voor midi en audio en effecten! voor iets straffer PC's !

http://www.voyetra.com/site/products/rp/rp.asp

Cakewalk Pro Audio 9.0.
Ben ooit met 3.0 begonnen, en zit nu vastgeroest aan 9.0.
Het proggie biedt me voldoende mogelijkheden, en is mijns inziens net iets gemakkelijker in gebruik.
Ik denk dat dat echter ook erg afhankelijk is van waar je ooit mee begonnen bent.....

Re: meest gebruikte en langst gebruikte

Re: meest gebruikte en langst gebruikte

Origineel geplaatst door bionrg
Cubase...

al vanaf de atari.
volgens mij hete het zelfs daarvoor pro24

en voor mij nog steeds nummero uno!

pro24 ! dat iemand dat kent :) was mijn eerste steinberg product ooit. pakket op de amiga. En zelfs toen al MET dongle.

Pro 24

Pro 24

same here: begonnen met Atari 1040 ST en gelijk Steinberg Pro 24, idd met blauwe dongle, gekocht (1984).
Maar liefst 16 + 8 sporen tot je beschikking!!! :D
Nostalgie.....

Voyetra DOS-sequencer...
Vintage 1984!
draait op een 100 Mhz PC die ik op straat gevonden heb...
Met Roland MPU midi-interface...

Re: Re: meest gebruikte en langst gebruikte

Re: Re: meest gebruikte en langst gebruikte

Origineel geplaatst door quifster
pro24 ! dat iemand dat kent :) was mijn eerste steinberg product ooit. pakket op de amiga. En zelfs toen al MET dongle.

ja, dat was mijn eerst gekochte seq.! :)

Re: Re: Re: meest gebruikte en langst gebruikte

Re: Re: Re: meest gebruikte en langst gebruikte

Origineel geplaatst door bambamstudio
ja, dat was mijn eerst gekochte seq.! :)

Kon je in die tijd al illegaal downloaden dan ?? :duivels:

Maar Bamse, jij werkte toen toch met 'n ST ? (als ik me goed kan herinneren)
Of waren er zowel amiga- als ST-versies van dat progje ?

Re: Re: Re: Re: meest gebruikte en langst gebruikte

Re: Re: Re: Re: meest gebruikte en langst gebruikte

Origineel geplaatst door gemmetje
Kon je in die tijd al illegaal downloaden dan ?? :duivels:

Maar Bamse, jij werkte toen toch met 'n ST ? (als ik me goed kan herinneren)
Of waren er zowel amiga- als ST-versies van dat progje ?
ik had hem op de amiga. maar ik had geen blauwe dongle, ik had een zwarte dongle. Dus waarschijnlijk is er ook wel een atari versie. Ben zelf later overgestapt op cubase 1.0 op de atari st.

Sonar 2 geweldig beter dan proaudio cakewalk.
Cubase vind ik ongebruikersvriendelijk. In ieder geval niet een pakket waar je eventje zo mee aan de gang gaat niet intuitief.
Volgens mij komen de verschillen ook doordat Cubase oorspronkelijk Mac was. En al sje nooitmet mac gewerkt hebt maar allen met windows.
Sonar is alleen voor microsof Windows en sluit daar beter mee aan.

Back