DE GEKSTE de ONBEKENDSTE enz.

Hier weer zoiets dat volgens mij nooit 't daglicht heeft gezien.
Dit is een vroege jaren 80 Keyboard Magazine advertentie.

Attachments

• resonator.jpg
    resonator.jpg
    199,2 KB · Bekeken: 110

Ach, okay dan... ik loop achter. Dacht iets origineels te plaatsen, maar moet maar weer iets anders proberen. Ik zit ook nog met zo'n ouderwetse telefoon verbinding te Internetten, dus kan niet iedere Thread op dit website controleren voordat ik iets plaats. Is er een manier waarop ik eerst na kan kijken of een ander al iets had geplaatst over een bepaald item? Is dat Yamaha Hand Roll Piano al in de Nederlandse winkels beland?

Origineel geplaatst door iunowhu
Ach, okay dan... ik loop achter. Dacht iets origineels te plaatsen, maar moet maar weer iets anders proberen. Ik zit ook nog met zo'n ouderwetse telefoon verbinding te Internetten, dus kan niet iedere Thread op dit website controleren voordat ik iets plaats. Is er een manier waarop ik eerst na kan kijken of een ander al iets had geplaatst over een bepaald item?

Blijf maar plaatsen die plaatjes hoor. Ik geniet er alleszins van. :halleluja

Threads kan je gewoon nakijken met de zoekfunctie. En niemand kan alles weten staan op dit forum. :D

Ik vind deze er toch ook wel bij horen, aangezien er o.a. ook gemodde bekende synths geplaatst worden:

hound.jpg

Neerlands trots ;)

Of ie er tussen past wist ik niet zeker, maar het is zeker een leuk bakkie:)

De Yamaha ce-20, een soort budget GS-2. Een 4 oktaafs keyboard met mono en poly presets. Hij heeft 2 operators, aftertouch, portamento en een leuk chorus effect. Misschien wel het bruggetje tussen de GS-2 en DX7:D Ik vind hem errug lekker klinken.

Attachments

• ce20side.jpg
    ce20side.jpg
    62 KB · Bekeken: 100
Origineel geplaatst door Danny
Werd gebruikt door Vangelis (zou wel niet weten welke sound ???)

:doei:

Naar verluidt geen bijzondere sound. Puur een square wave geluid (orgel-achtig) dat vervolgens de filter van een monosynth in kon worden gejast - zodat je monosynth als het ware 'polyfoon' werd... :)

Deze Polykobol II heb ik nog nooit in levende lijven gezien. Hij komt uit 1983 en is 8-stemmig, heeft een sequencer en micro cassette voor opslag. Is er iemand die 'm ooit eens gehoord heeft? Het apparaat ziet er wel heel erg mooi uit.

Attachments

• 4-picture1.jpg
    4-picture1.jpg
    47 KB · Bekeken: 104
Spitten in wat oude muziek bladen levert hele leuke verassingen op. De DGS Spider is de tegenhanger van de MS20. Aangekondigt in 1981. Ontworpen door Syntrance, een Nederlandse firma uit Schagen. Originele prijs was 1898-gulden.

Attachments

• dgs spider.jpg
    dgs spider.jpg
    59,3 KB · Bekeken: 100
Ik heb eens de volgende foto van het i-net afgeplukt (weet alleen niet meer welke site):

een gemodificeerd Yamaha CS15. Combinatie van Moog, Prophet en Yamaha ... ziet er wel mooi uit :)

:doei:

Attachments

• cs15_a_klein.jpg
    cs15_a_klein.jpg
    36,3 KB · Bekeken: 105
Origineel geplaatst door brmzz
KORG oasys synth. Prototype; is nooit verder uitwerkt omdat hij te duur en te complex zou worden.

oasys.gif

Heeft wel iets weg van de Karma.

Origineel geplaatst door search64
Heeft wel iets weg van de Karma.

Nou nee, de Oasys Pci win98 kaart is de moeder van alle tegenwoordige Korg synths.
Ze kosten geen drol meer en kunnen alles wat de Trinity, Triton, Z1, Karma, Ms2000, Electribes en Kaospads aan kunstjes aan boord hebben.
Enige nadeel, korg heeft nooit drivers voor windowsXP gemaakt, maar op een oud P3tje met windows 98 blinkt ie uit als een volwaardige synth.
Zo'n 200 a 400 euro kosten ze nog tegenwoordig (waren 2000 $ )

Oxiom Modular. Iemand deze ooit gezien?

Attachments

• bme modular(sml).jpg
    bme modular(sml).jpg
    120,6 KB · Bekeken: 99
Lexicon muziek computer. Anno 1981.

Attachments

• lexicon music computer.jpg
    lexicon music computer.jpg
    187,6 KB · Bekeken: 103
Back