DE GEKSTE de ONBEKENDSTE enz.

MCS Rhythm Computer

Attachments

• mcs rhythm computer.jpg
    mcs rhythm computer.jpg
    92 KB · Bekeken: 100
Geen idee wat dit is, stond er niet bij vermeld. Zag dat het een draadloos systeem is, want 't heeft een klein antennetje, maar ja, veel lopen doe je niet met zo'n knoerd van een keyboard om je nek.

Attachments

• hang keyboard.jpg
    hang keyboard.jpg
    63,3 KB · Bekeken: 106
Optigan (later Orchestron). Eigenlijk de aller eerste Sample Player, anno 1971. Waar de Mellotron Tapes gebruikte, maakte dit apparaat gebruik van Platen. Iedere toets speelde een soort Laserdisk af met geluids effecten, instrumenten of complete accoorden (platen zaten in aparte kast). Doe een Search naar de Optigan voor meer info.
http://www.obsolete.com/120_years/machines/optigan/

Attachments

• optigan.jpg
    optigan.jpg
    30,7 KB · Bekeken: 107
Origineel geplaatst door iunowhu
MCS Rhythm Computer

Zag toevallig de video clip "Sweet Dreams" van de Eurythmics en daar zit Dave Steward op een soort computer te typen die verdacht veel lijkt op deze Rhythm Composer.

Origineel geplaatst door iunowhu
Zag toevallig de video clip "Sweet Dreams" van de Eurythmics en daar zit Dave Steward op een soort computer te typen die verdacht veel lijkt op deze Rhythm Composer.

Yup, dat is 'm! :)

Attachments

• bscap003.jpg
    bscap003.jpg
    54,6 KB · Bekeken: 100
En nog ééntje... apart ding, wel.

Attachments

• bscap004.jpg
    bscap004.jpg
    61 KB · Bekeken: 99
Heheheh, ik had dat ding bijna verwijderd wegens offtopic... 8)

hier nog een pre-m100:

Attachments

• m100-medium.jpg
    m100-medium.jpg
    33,2 KB · Bekeken: 100
jeetje, deze topic zie ik nu pas!
wat zou ik daar graag een hoop van willen uitproberen zeg....
nu kan ik natuurlijk die foto niet vinden van die gast die een stuk of 10 orginele tb 303,s op een plankje had gespijkert en met elkaar doorverbonden had...:D

Back